Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IFOY Award: Finaliștii pentru ediția 2023 au fost desemnați

Juriul International Forklift Truck of the Year (IFOY) a anunțat finaliștii IFOY AWARD 2023. Astfel, dintre un total de 39 de solicitanți, 23 de furnizori de intralogistică din șapte țări au ajuns în finală cu 25 de produse și soluții, inclusiv șapte start-up-uri. Ei vor concura la auditul IFOY la sfârșitul lunii martie, care va avea loc din nou la Dortmund, în cadrul Test Camp Intralogistics.

„Auditul finaliştilor IFOY promite să fie un eveniment spectaculos în acest an. Prin selecţia lor, juriul a aliniat cei mai buni dintre cei mai buni din intralogistică. Asistăm la călătoria intralogisticii în viitor: tehnologia clasică de depozit se întrepătrunde tot mai mult cu comerțul electronic, sofisticat și rapid, robotica și inteligența artificială își fac loc în logistică, iar detaliile inovatoare fac activitatea din depozit mai eficientă, mai ușoară și mai productivă”, a declarat Anita Würmser, președintele juriului IFOY. Ea se așteaptă la o dezbatere dură pentru atribuirea celor șapte trofee câștigătoare, care vor fi decernate în vară, la Dortmund.

Specialiștii în intralogistică AGILOX, Combilift, Continental, Crown, DS AUTOMOTION, HIKROBOT, IdentPro, Jungheinrich, Kemaro, Libiao Robotics, Mobile Easykey, NIMMSTA, Raymond, STILL, Volume Lagersysteme și Youibot Robotics sunt competitorii din acest an.

Drintre start-up-uri, finaliștii sunt 1MRobotics, Chemovator (Loady), ff Fördersysteme, HUNIC, Predimo, Sentics și sereact.

Cinci stivuitoare nominalizate în 2023

Juriul a trimis în finală cinci stivuitoare cu acţionare manuală, trei la categoria „highlifter” şi două la „lowlifter”.

Combilift Aisle-Master OP, cu o înălțime de ridicare de 12,1 m și o capacitate de încărcare de două tone, combină avantajele unui stivuitor pentru culoare înguste și ale unui order picker. Stivuitorul își arată puterea atât pe segmentul de înaltă performanță, cât și pe culoarul îngust, pentru livrarea pe raft și ridicarea comenzilor în vrac. Dispozitivul combinat poate fi folosit și ca stivuitor convențional cu anvelope din cauciuc pentru aplicații interioare și exterioare, cum ar fi încărcarea și descărcarea camioanelor.

Noul Crown SP 1500 a primit nominalizarea IFOY chiar înainte de lansarea sa oficială pe piață. Order picker-ul complet reproiectat, cu o înălțime de operare de 11,2 m și capacități de încărcare de până la 1,25 t, a fost optimizat din punct de vedere al vizibilității, performanței și vitezei. Spațiul pentru operator este proiectat ergonomic, iar numeroasele detalii inovatoare vizează atât comenzile tradiționale, cât mai ales cerințele comerțului cu amănuntul și electronic.

Două locuri în finală au fost adjudecate de specialistul în intralogistică din Hamburg, STILL. Order-picker-ul vertical PXV a convins juriul cu înălțimea de operare de 14,5 m. Configurat cu numeroase specificații de siguranță și confort, echipamentul de 1,5 t poate ridica fără probleme încărcăturile atât pe culoare largi, cât și înguste, datorită dimensiunilor compacte și variabile ale utilajului. Juriul a dat undă verde și transpaletului pietonal manevrabil EHX 16. Cu o capacitate de încărcare de 1,6 t, lowlifter-ul este potrivit pentru încărcarea/descărcarea camioanelor și aplicații last-mile. Cu baterie litiu-ion integrată, dimensiunea mai mică înseamnă mai mult spațiu.

În finala categoriei lowlifter se află și producătorul american Raymond, cu transpaletul 8910 End Rider. Transpaletul robust, având capacitate de 3,63 t, a fost proiectat cu focus pe eficiența energetică și poate fi adaptat pentru o varietate de aplicații, inclusiv depozitare frigorifică, debarcader, încărcare și descărcare sau deplasări lungi la centrele de manipulare. De asemenea, promite numeroase opțiuni pentru o mai bună ergonomie și mai multă productivitate.

Patru nominalizări pentru AGV-uri și AMR

Noul AGILOX ODM, prescurtare pentru „dolly mover omnidirectional”, de la furnizorul austriac AGILOX, este un robot logistic inteligent pentru transportul încărcăturilor mici, de până la 300 de kilograme. Nu necesită infrastructură suplimentară sau asistență de navigație, se poate întoarce în timp ce staționează și permite conducerea paralelă.

Primul robot se poate implementa în mai puțin de douăsprezece ore, iar următorii, în doar 15 minute. Se adresează în special industriilor farmaceutică și electronică.

AMR IL 1200 de la Continental Automotive Technologies este proiectat pentru utilizarea în depozite, centre logistice, dar și în producție. Cu sistemul său de ridicare integrat și diverse opțiuni de carosare, AMR IL 1200 transportă paleți de până la 1,2 t, la o viteză de 2 m/s.

Robotul mobil F4-1000C de la producătorul chinez Hikrobot, având capacitate de încărcare de o tonă, este o alternativă la stivuitoarele de depozit convenționale și, prin precizia sa de poziționare, este potrivit pentru utilizare 24/7 pe culoare extrem de înguste și pentru manipularea materialelor, în industria auto, producție și electronice de larg consum. Sub controlul sistemului de control robotic intern (RCS), F4-1000C lucrează în tandem cu alte utilaje.

Tot din China este căruciorul automat AT100 al Youibot Robotics, constând din noul robot AT100 AMR de asistență pentru ridicare și sistemul de management al flotei YOUIFleet. Combinația intuitivă de AMR și cărucior de ridicare, pentru mărfuri de până la 100 kg, se deplasează cu 1,5 m/s și a fost dezvoltată special pentru sarcinile de sortare și picking din infrastructurile existente, precum și pentru fluxurile de lucru ale retailerilor și 3PL.

Trei roboți de intralogistică în finală

Cele trei sisteme automate de depozitare din categoria Robot de intralogistică oferă un câmp de pornire puternic.

Sistemul de depozitare compact PowerCube automatizat, ultra-compact și scalabil de la Jungheinrich, se adaptează la aproape orice infrastructură și dimensiuni de container. Poate fi folosit 24/7 în toate industriile și promite o densitate de depozitare de patru ori mai mare decât rafturile la înălțimi de încăperi de până la 12 m. Navetele puternice, cu litiu-ion, pot ridica simultan două containere de 50 de kg și pot încărca din mers.

În sistemul robotizat de manipulare a containerelor Airrob de la producătorul chinez Libiao Robotics, roboții pot „urca” pe rafturi și pot stoca, alege, sorta și muta containere din plastic cu greutate de până la 35 kg. Soluția simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor este potrivită în special pentru microcentrele sau depozitele de pe o linie de producție. Airrob se concentrează pe comerțul electronic, încălțăminte, îmbrăcăminte, produse cosmetice, farmaceutice și depozitare de piese de producție.

Volume DIVE de la Volume Lagersysteme este un sistem sofisticat de stocare și ridicare bazat pe robotică, pentru înălțimi de până la 14 m. Pot fi depozitate containere euro standard, precum și lăzi pentru băuturi, care pot fi folosite și în afara sistemului. Deși DIVE a fost dezvoltat pentru comerț rapid, este, de asemenea, o alternativă la aplicațiile de miniîncărcare consumatoare de energie. Debitul poate fi scalat până la 4.000 de containere pe oră. În cea mai mică versiune, Volume DIVE ocupă doar 16 m2.

Trei nominalizări pentru Software de intralogistică

Indicatorul de performanță a camioanelor industriale FFZ-KPI dezvoltat de Mobile Easykey, crește eficiența echipamentelor mobile. FFZ-KPI adaugă parametri de calcul suplimentari la OEE.

Cu software-ul Arcos, furnizorul austriac DS Automotion permite ca dispozitivele să fie utilizate fie ca vehicule ghidate automate (AGV), fie ca roboți mobili autonomi (AMR). Cu ajutorul așa-numitei „autonomii planificabile”, avantajele ambelor tehnologii sunt combinate. Utilizatorul poate folosi funcțiile autonome în mod specific acolo unde acestea aduc avantaje și le previne acolo unde predomină dezavantajele.

Sistemul de execuție a depozitelor de la IdentPro promite o productivitate mai mare cu până la 30%. Utilizează senzori IoT pe echipamente pentru a face toate procesele din depozit vizibile în timp real (RTLS). Soluția de digitizare, care poate fi utilizată la interior sau la exterior, realizează localizarea mărfurilor și utilajelor cu o precizie de centimetri (+/-10 cm).

Trei candidați la Special of the Year

Etichetele luminoase ale NIMMSTA sunt o nouă abordare pick-by-light, care promite cu până la 80% mai multă eficiență. Inteligența se află în sistemul Industrial Smart Watch, pe care lucrătorul îl poartă pe corp. În aplicația NIMMSTA, o locație de stocare este atribuită o singură dată fiecărei etichete luminoase, de care este pur și simplu atașată cu o bandă adezivă. Când lucrătorul se apropie, ceasul inteligent și eticheta luminoasă se aprind în aceeași culoare și model.

Primul robot de curățenie K900 complet autonom, de la furnizorul elvețian Kemaro, poate economisi 70% din costurile de curățare, calculate la 37.000 USD pe an pentru o companie de logistică care acoperă aproximativ 10.000 m2. Roboții compacți, cu sistem integrat de extracție a prafului, navighează cu ajutorul senzorilor lidar și 3-D și curăță chiar și cea mai dură murdărie industrială. Specialitatea lor sunt spațiile interioare mari.

Stivuirea, scanarea și transferul rezultatelor către orice WMS într-unul singur se poate face cu camera VIEW atașată pe furcă, cu funcția de scanare a codurilor de bare de la Jungheinrich. Camera digitală full HD, cu software integrat de procesare a imaginii pentru scanarea codurilor de bare, detectează dacă codul de bare corect sau incorect este situat în fața furcilor, chiar și la înălțimi mari. Un buton de confirmare de lângă volan elimină scaner-ele de mână.

Șapte start-up-uri în finală

Compania israeliană de tehnologie 1MRobotics concurează cu centrul său de realizare nano pentru livrările last mile în comerțul cu amănuntul. Magazinele robotizate modular sunt livrate în întreaga lume în containere standard și sunt gata de utilizare imediată.

Compania germană ff Fördersysteme propune transportorul plus sistemul de antrenare 3D patentat, care face ca lanțul 3D să se adapteze spațiului și nu invers. Fie că este vorba de curbe, rampe, lifturi sau pante, diferite sarcini pot fi rezolvate pe o singură cale, eliminând nevoia de sisteme de transport modulare și economisind spațiu, dar deschizând și posibilități arhitecturale. O aplicație ar fi scările rulante curbate, de exemplu.

Software-ul AI pentru robotica autonomă pick-and-place, oferit de sereact, eficientizează picuirea în sistemele existente de gestionare a depozitelor. Implementarea se face în decurs de o zi, fără programarea robotului sau instruire.

Startup-ul Sentics din Munchen intră în runda finală IFOY cu primul sistem optic de localizare în timp real, bazat pe inteligență artificială, ORTLS, pentru aplicații industriale. Senzorii de infrastructură, care trebuie instalați o singură dată în mediul industrial, detectează și localizează obiecte precum stivuitoare, oameni sau mașini și pun aceste informații la dispoziția managerilor de flote, precum și a vehiculelor de transport autonome.

ComputerMyoGraphie de la Predimo este un instrument final pentru evaluarea locurilor de muncă în ceea ce privește ergonomia și eficiența procesului. Cu ajutorul software-ului bazat pe cloud și a 17 senzori IoT poziționați peste îmbrăcăminte se analizează funcționarea mușchilor și articulațiilor, făcând posibilă indicarea supraîncărcării fizice ca indicator cheie de performanță și determinarea unui standard pentru ergonomie.

Cu soluția sa software-as-a-service Loady, start-up-ul Chemovator (Loady) intră în cursa pentru IFOY AWARD. Loady furnizează cerințe standardizate pentru încărcarea și descărcarea pe site-urile industriale și servește ca bază de date centrală a produsului. Echipamentele care trebuie aduse, documentele sau procesele de la fața locului sunt gestionate într-un model de date structurate și servesc drept sursă pentru toți partenerii logistici.

O nominalizare IFOY merge și pentru SoftExo Lift de la HUNIC. Sistemul oferă ajutor la ridicare și transport extrem de ușor și eficient, fiind montat pe corp. Acesta folosește un principiu cu arc pentru a susține mușchii picioarelor și ai spatelui atunci când se ridică și transportă sarcini cu până la 21%, eliberând corpul de până la 50% din sarcină și influențând pozitiv postura ergonomică.

Inovațiile finaliștilor IFOY vor fi disponibile pentru testare de către vizitatori la Test Camp Intralogistics, pe 29 și 30 martie. Pe lângă finaliștii IFOY, la Camp sunt așteptați un total de 1.000 de participanți și peste 50 de inovații.

Datorită expertizei sale, premiile IFOY sunt considerate cele mai importante distincții pentru inovație în intralogistică. Selecția este precedată de un audit amplu, cu cicluri de nominalizare și de testare. Echipamentele și soluțiile nominalizate pentru finală sunt supuse testelor IFOY și testelor de inovare științifică individuală, la Messe Dortmund. În plus, jurații și echipele lor de consilieri din industrie călătoresc pentru a evalua ei înșiși finaliștii.

Râvnitele trofee vor fi decernate în vara. Până atunci, rezultatele vor rămâne secrete, atât pentru finaliști, cât și pentru public.

Revista Tranzit este membră International Forklift Truck of the Year din partea României.

Articole similare

Ad