Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impactul întreruperii portului Yantian depășește blocajul din Canalul Suez

Impactul perturbării cauzate de închiderea parțială a portului-Yantian din sudul Chinei, considerat a fi un port cheie în lanțul de aprovizionare globale, este așteptat să-l depășească pe cel al blocajului Canalului Suez de la finalul lunii martie, potrivit specialiștilor din piața de transport maritim.

„Pare clar în prezent că problemele lanțului de aprovizionare se înrăutățesc, impactul problemelor porturilor din China de Sud continuă să se intensifice”, a comentat Lars Jensen, CEO al companiei de consultanță de transport maritim Vespucci Maritime, remarcând faptul că proporția navelor afectate „depășește incidentul de la Suez”.

Aruncând o privire rapidă la patru dintre armatori, în cadrul fiecăreia dintre alianțele majore, acesta a subliniat că Maersk recomandă acum ca 64 dintre navele sale sau navele partenere din alianța 2M să ocolească porturile Yantian și Shekou, menționând că numărul este în creștere, de la 40 de nave în urmă cu doar câteva zile. Totodată și CMA CGM a listat 11 nave de transport containere ce nu mai acostează în Yantian.

Potrivit cotidianului chinez în limba engleză „Global Times“, companiile de retail și logistică trebuie să se pregătească pentru timpi de așteptare mai lungi și provocări mai mari atunci când expediază mărfuri.

Portul Yantian este un port hub din sudul Chinei, al treilea ca mărime din lume, dominat de rute internaționale. Aproape 100 de rute sunt realizate în fiecare săptămână, din care 60% sunt către țări europene și SUA. Portul gestionează peste 27,74 milioane TEU/an.

Articole similare

Ad