Primul targ din Romania dedicat exclusiv echipamentelor de depozitat si manipulat, Stivex, si-a deschis portile la inceputul lui octombrie la Bucuresti. Organizat la Romaero Baneasa, evenimentul nu a avut nici pe departe stralucirea saloanelor de autoturisme de altadata, iar putinii participanti si expozantii au avut batai -serioase de cap cu frigul. De altfel, acestia din urma au facut eforturi considerabile pentru a se prezenta cat mai bine la aceasta manifestare de profil, aliniind o gama completa de produse.
Furnizorii de echipamente de manipulat s-au aratat entuziasti cu privire la sustinerea unui targ de profil si, pe langa faptul ca au participat „in par” la Stivex, au facut eforturi pentru a veni cu o oferta cat mai bogata, pentru toate aplicatiile si buzunarele. Este adevarat ca nici vremea nu a fost de partea organizatorilor, dar ceea ce a lipsit cu adevarat a fost acel „ceva” care sa ii mobilizeze pe potentialii clienti sa isi lase munca deoparte pentru a vizita expozitia de stivuitoare. Nici macar micul spatiu exterior amenajat pentru teste nu a fost mai animat, echipamentele fiind dezmortite din cand in cand de vanzatori si, mai rar, de vizitatori.
In randul expozantilor a dominat o atmosfera de buna dispozitie si relaxare, cu toate ca numai relaxare nu s-ar putea numi, daca ne gandim ca piata de stivuitoare este intr-o scadere fata de estimarile initiale cu circa 400 de echipamente, de la 2.200 la 1.800 de unitati.
In ciuda situatiei economice dificile la nivel european, Jungheinrich se bazeaza pe pietele sale principale – Germania si tarile scandinave – mai putin afectate de criza, pentru a-si consolida cota de piata de 21%. Aceasta a crescut in Europa de Est cu 4-5% in ultimul an, iar in Romania in particular s-a ajuns la 29%, potrivit lui Christian Lammek, director Jungheirich pentru Europa de Est, care a aratat ca in ceea ce priveste achizitia, inchirierea pe termen lung a devenit tot mai populara, in conditiile in care clientii cauta transparenta cat mai mare a tuturor cheltuielilor cu echipamentele pentru o anumita perioada de timp. In Romania, de exemplu, ponderea contractelor de inchiriere pe termen lung din totalul tranzactiilor este de 30%, in timp ce in Germania aceasta ajunge si la 50%. Tendinta generala este insa de crestere.
Marii producatori si operatori de logistica au preferat in aceasta perioada sa nu faca achizitii si sa intretina flota pe care o au deja. Reducerea volumelor de vanzari a generat o crestere importanta la service si piese de schimb, pentru Wylze Logistik, importator Jungheinrich pe piata romaneasca, aceasta fiind anual de 23-30%. De altfel, in 2009, cresterea pe after-sales a fost de 100%. 99% dintre companiile ale caror echipamente ies din perioada de garantie aleg sa semneze un contract de service in continuare cu furnizorul, a precizat Wilhelm Molitor, director general Wylze Logistik.
Volumele de service au crescut semnificativ si pentru Elmas, potrivit lui Sorin Plugariu, director de vanzari …