Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inceput de an in forta

STILL a propus vizitatorilor prezenti la salonul CeMAT de anul acesta solutii noi de automatizare completa a depozitelor, precum si un sistem de gestiune automata a fluxului de materiale. Noutatea principala a constituit-o insa inceperea productiei noului stivuitor RX70 cu propulsie hibrida, o solutie ideala pentru domenii care presupun franari si accelerari repetate, cum ar fi incarcarea/descarcarea camioanelor utilizate in transportul de bauturi.
 
STILL detine in portofoliu solutii de automatizare completa a unor depozite, puse in practica prin intermediul unei game largi de stivuitoare automatizate si de metode de navigare.

Sistemul de automatizare presupune adoptarea unor solutii optime pentru orice tip de depozit, de la coridoare inguste cu rafturi pana la 15 m inaltime pana la transporturi orizontale. De asemenea, prin intermediul stivuitoarelor automatizate, de tipul autotractorului STILL CX-T, materialele pot fi puse foarte repede la dispozitia departamentului de productie.
Noutatea solutiei prezentate consta in faptul ca, pe langa vehiculele automatizate, STILL ofera inclusiv planificarea si proiectarea tuturor componentelor necesare, precum si ajutor la punerea in functiune a sistemului, la montare si servisare. In centrul solutiei se afla un concept unic de gestionare automata a unui depozit pus in practica prin intermediul stivuitoarelor automatizate MX-X si transpaletilor electrici cu catarg tip EGV-S.
In plus, pentru o siguranta ridicata a procesului si o transparenta totala a fluxului de materiale, dar mai ales pentru flexibilitate, echipamentele STILL dispun de un sistem de exploatare duala, putand fi comandate atat automat, cat si manual.

Transparenta si sistematizare
STILL propune si un sistem de ghidare a stivuitorului, cu memorare automata a pozitiilor de depozitare, care face parte din noul sistem de gestiune a fluxului de material (MMS). Prin noul pachet de programe, clientul dispune de module pentru exploatarea eficienta si operativa a depozitelor, dar si pentru optimizarea transportului intern.
Astfel, functiile si performantele disponibile acum sunt net superioare celor ce apartin unor sisteme similare, MMS fiind alcatuit in principal din sistemul de gestiune a depozitului (LVS), sistemul de ghidare a transportului/stivuitorului (TLS) si sistemul de informare.
Prin intermediul sistemului de gestiune a depozitului (LVS) pot fi comandate si efectuate individual toate miscarile de marfuri, de la intrare si pana la iesirea lor din depozit, gestiunea, pregatirea pentru expediere si incarcarea.
In cazul acestor operatiuni se va tine seama de informatiile despre incarcatura/articole, ca de exemplu de numerele loturilor, termenele de valabilitate, de diferite strategii de depozitare si de separare a marfurilor depozitate pe clienti. Prin aceasta, se asigura ca materialele vor fi disponibile la momentul dorit in cantitatea necesara, dar si ca spatiul de depozitare este folosit optim. Miscarile materialelor in depozit sunt afisate transparent si sistematic. Pe langa aceasta, sistemul mai permite si o gestiune optima a ambalajelor, ca si efectuarea unui inventar permanent sau in anumite zile de referinta.
Sistemul de ghidare a transporturilor/stivuitoarelor (TLS) asigura o gestiune eficienta a stivuitoarelor in depozit. Criteriile de optimizare sunt distantele de legatura cat mai scurte, prioritatile comenzilor, tipurile de comenzi, tipul si functiile utilajului, capacitatea de remorcare, si tipul de incarcatura suportata. MMS TLS permite transpunerea unor strategii complexe, ca de exemplu in cazul transporturilor interne sau pe mai multe niveluri, cu folosirea de remorci.
Sistemul de ghidare a stivuitorului memoreaza in permanenta durata reala a transporturilor intre locul-sursa si cel de destinatie, apoi evalueaza si optimizeaza urmatoarele transporturi cu ajutorul acestor date. Daca se modifica procesele si traseele din depozit, sistemul se adapteaza automat, tinand seama de noua tipologie a depozitului.
Pe langa transporturile introduse prin interfata, sistemul ofera si posibilitatea introducerii manuale a comenzilor de transport si a sarcinilor, prin intermediul unei interfete web al carei scop este crearea de comenzi de transport. Datele pot fi introduse fie prin intermediul postului de comanda, de exemplu, pentru transporturi urgente, fie prin intermediul terminalului stivuitorului, precum si prin alte echipamente mobile, ca de exemplu cele pentru indepartarea ambalajelor. Campurile de introducere a datelor, care pot fi individual adaptate, permit o gestiune rapida a transportului.

RX70 hibrid scade consumul cu 15%
La inceputul lui februarie, STILL anuntase demararea productiei noului stivuitor RX70 cu propulsie hibrida, a carui tehnologie a fost prezentata in premiera la CeMAT 2008. Solutia este interesanta nu doar din punct de vedere al protectiei mediului, ci si sub aspect economic. Cu o durata operationala de 1.500 de ore de functionare pe an, cea mai mare parte a investitiei se amortizeaza in mai putin de doi ani.
Noul RX 70 hibrid are o capacitate portanta nominala intre 3 si 3,5 t, avand la baza stivuitorul cu motor diesel RX 70, care avea deja cel mai scazut consum de energie din clasa sa. Noua tehnologie hibrida reduce consumul de combustibil cu pana la 15%, in functie de varianta, constituindu-se intr-o noua contributie STILL la eficientizarea logisticii interne si la reducerea consumului de energie si a emisiilor de CO2. Noul stivuitor RX 70 dispune de un sistem de stocare a energiei, fiind dotat, pe langa rezervor diesel, si cu condensatoare Ultra-Caps cu strat dublu de inalta performanta, care se incarca cu energia obtinuta la franare, ca mai apoi sa ofere performante crescute la acceleratie. Energia astfel castigata va fi utilizata ca energie de propulsie pentru motorul electric. Elementul de legatura al tuturor acestor sisteme este electronica performanta, care comanda, printre altele, incarcarea si descarcarea acestui acumulator suplimentar.
Avantajul sistemului Ultra-Caps consta in faptul ca preia repede curentul, dar il si pune la fel de repede la dispozitie pentru acceleratie. Turatia motorului cu ardere interna este redusa cu circa 6%, datorita contributiei motorului electric. In plus, stivuitorul RX 70 este silentios, motorul fiind mai mic. In loc de 44 kW, noul stivuitor hibrid dispune de un motor diesel de numai 36 kW, la aceeasi capacitate de transbordare a marfurilor.
Propulsia si miscarile de ridicare sunt ajustate prin intermediul unei pompe hidraulice comandate electronic.

CubeXX, viitorul Still in intralogistica
Dupa lansarea conceptului RXX, in urma cu 12 ani, Still propune acum cubeXX, ca raspuns la deschiderea pietei de profil catre automatizare. CubeXX este conceput pentru operatii duale, iar designul sau combina caracteristicile a sase echipamente diferite utilizate in depozit. In modul „automatic“ sau „stand-by“, nu numai ca isi poate retracta cabina, dar poate plia furcile la acelasi nivel cu catargul.
Optimizate pentru a ocupa cat mai putin spatiu, bateriile li’ion pot fi incarcate in interiorul rafturilor, astfel ca se reduce semnificativ spatiul necesar echipamentului. CubeXX nu este doar mic, ci si foarte agil, iar in functie de incarcatura rotile se pot invarti pe loc la 360o. Pentru a reduce si mai mult consumul, contragreutatea se poate detasa de utilaj, doua suporturi pentru incarcatura luandu-i locul in partea din spate a cubeXX. Echipamentul poate fi folosit si cu operator, compartimentul de lucru fiind incapator si oferind optimum de vizibilitate. Atunci cand se urca la bord, angajatul este identificat de computer prin intermediul unui chip care poate fi montat pe imbracamintea de lucru. Reglarea pozitiei scaunului, setarea unui anumit program tutorial pentru cei aflati in perioada de training sau a display-ului computerului de bord si a limbii utilizate se fac automat in functie de informatia furnizata de chip. Operatorul poate sta in picioare sau pe scaun si are posibilitatea de a-si roti pozitia la 180o, in functie de aplicatia pe care o desfasoara.

Articole similare

Ad