Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru multe companii, logistica fără stivuitoare, bazată pe un sistem de tren remorcher, este soluția optimă atunci când vine vorba de aprovizionarea în secvență a liniilor de producție cu piesele necesare. Avantajele sunt evidente: pe lângă eficiență, sunt decisive aspecte precum minimizarea stocului, evitarea erorilor, cerințele reduse de forță de muncă, reducerea considerabilă a traficului și reducerea efectivă a costurilor prin diminuarea numărului de stivuitoare. Cu sistemul STILL LiftRunner, producătorul german oferă clienților săi un portofoliu larg de trenuri de remorcare manuale și automate, precum și diverse cadre și cărucioare compatibile cu suportul de încărcare pentru fiecare cerință individuală. STILL își extinde acum portofoliul cu trei noi rame, concentrându-se pe subiectele importante de creștere a eficienței și automatizării. Astfel, în timp ce cadrul BX asigură o aprovizionare foarte economică a liniilor de producție, cadrele PE și PH se concentrează pe automatizarea „ultimul mile”. În plus, cadrul robust PH este potrivit și pentru aplicații solicitante în exterior.

Conceput pentru o eficiență și mai mare în producție, cadrul STILL BX are o axă decalată asimetric și o nouă bară de tracțiune pliabilă. Împreună, aceste două componente reduc lungimea trenului de remorcher și, în același timp, îi măresc stabilitatea direcțională. În loc de cele patru remorci obișnuite, cadrul BX permite remorcarea a șase – și în anumite condiții chiar a opt – remorci de un singur tractor, fără ca trenul remorcher să aibă nevoie de mai mult spațiu pentru viraj și manevrare. „Aceasta înseamnă o creștere a capacității trenului de remorcher cu 50 până la 100%, menținând în același timp condițiile originale de spațiu”, explică Herbert Fischer, expertul în trenuri de remorcher STILL. În plus, trenul remorcher rămâne manevrabil și flexibil și poate chiar să se rotească cu 180 de grade pe o lățime a culoarului de numai 4,50 m. Pentru companii, aceasta înseamnă o productivitate mai mare, fără creșterea volumului de transport și fără investiții suplimentare într-un alt vehicul de tractare. „Cadru BX face posibilă livrarea de până la două ori mai mult material la producție în același timp și cu un singur tren”, explică Herbert Fischer.

Cadrul BX este și o opțiune atractivă pentru companiile care nu au nevoie să-și mărească frecvența de aprovizionare. Dacă un tren trebuie să circule mai rar pentru a transporta aceeași cantitate de unități pre-asamblate la linia de producție, aceasta înseamnă o reducere vizibilă a traficului. Aceasta, la rândul său, crește siguranța în depozit și economisește energie și resurse umane valoroase. „Cu cât se deplasează mai puține vehicule în depozit și în producție, cu atât mai rar vehiculele trebuie să se oprească și să accelereze din nou – reducând astfel riscul de accidente”.

Compatibilitatea optimizată a suportului de încărcare și interacțiunea eficientă între trenul remorcher și vehiculele automate sunt valorile cheie ale noilor cadre PE și PH. Aceasta este completată de un sistem inovator de direcție pe patru roți, care asigură o stabilitate direcțională ridicată chiar și la viteze mai mari, la viraj și la frânare. Nivelul ridicat de flexibilitate a suportului este posibil grație coloanei centrale culisante pe noile cadre. În combinație cu posibilitatea de încărcare și descărcare din ambele părți, acest lucru permite combinarea cadrelor cu o gamă largă de suporturi de încărcare diferite. Profilele de ridicare retractabile facilitează glisarea cărucioarelor înăuntru și în afară, iar un mecanism de blocare prin împingere permite o poziție ergonomică și o ușurare vizibilă pentru operator, chiar și cu sarcini grele. „Cerințele clienților noștri devin din ce în ce mai complexe și personalizate, producția devine mai flexibilă, iar dimensiunile loturilor, mai mici. Nivelul ridicat de compatibilitate al ramelor noastre le oferă cea mai mare libertate de alegere și posibilitatea de a adapta sistemul LiftRunner precis pentru propriile lor nevoi”, spune Herbert Fischer. Pe lângă nivelul ridicat de compatibilitate cu suportul de sarcină, profilele de ridicare retractabile permit introducerea prin împingere. Când cadrul este coborât, profilele de ridicare dispar în profilul central, permițând împingerea completă a unui suport de sarcină prin cadru. Când cadrul este ridicat, profilele de ridicare ies din profilul central și apoi sunt poziționate sub cărucior, ridicându-l. Acest lucru permite remorcherului să fie încărcat și descărcat pentru prima dată de către roboți mobili autonomi (AMR), cum ar fi STILL ACH sau AXH. STILL deschide astfel calea clienților săi să automatizeze complet „ultima milă” și să asigure livrarea sigură, sincronizată optim a materialelor de la trenul de remorcher până la punctul de utilizare pe linie. Pe lângă îmbunătățirea performanței de manipulare, siguranța și minimizarea cerințelor de forță de muncă joacă, de asemenea, un rol important. În timp ce cadrele din PE sunt concepute pentru utilizare în interior și au o capacitate de încărcare de până la 1.000 kg per remorcă, cadrele PH sunt alegerea perfectă pentru aplicații solicitante în exterior: cadrele sunt deosebit de robuste, echipate cu anvelope SE mari și, datorită vremii protecție și iluminare sigură, sunt ideale pentru alimentarea fiabilă și fără probleme a întregului șantier al fabricii. Pot transporta până la 1.600 kg per remorcă.

Au fost anunțați câștigătorii premiului IFOY AWARD 2024. Reprezentanții Brightpick, Jungheinrich, RAVAS EUROPE, SAFELOG with Mercedes, SSI Schäfer și STILL au primit premiul internațional de intralogistică din partea lăutarilor la Noaptea Premiilor de la Centrul de Congrese Baden de lângă Viena.

Premiul Internațional pentru Intralogistică și Stivuitorul Anului (IFOY), care se află sub patronajul Dr. Robert Habeck, ministrul federal pentru Afaceri Economice și Protecția Climei, este una dintre cele mai mari competiții tehnologice din domeniul intralogisticii la nivel mondial. 15 companii cu 16 produse și soluții au ajuns la finala din 2024. „Cei mai buni dintre cei mai buni au ajuns în finală și rareori până acum echipele de testare și juriul au discutat atât de intens și s-au luptat pentru a face cea mai bună alegere. Pe lângă valoarea noutății, beneficiile pentru clienți și caracterul practic au fost, în cele din urmă, factorii decisivi în finală”, spune Anita Würmser, președintele executiv al juriului IFOY.

Câștigătorul la categoria Warehouse Truck highlifter este EJC 112i de la Jungheinrich. Stivuitorul compact, care poate fi încărcat la orice priză de curent, a obținut o performanță impresionantă în cadrul auditului IFOY, dovedindu-și poziția de nou punct de referință în segmentul entry-level pentru stivuitoarele cu platformă pietonală Juriul a fost impresionat în special de operarea intuitivă, de cercul de întoarcere mic și de vitezele de ridicare și coborâre excepțional de mari. Capacitatea de încărcare reziduală de 650 kg la o înălțime de 4,7 m este noul punct de referință în această clasă.

EJC 112i

După un final interesant la categoria „Special of the Year”, RAVAS EUROPE câștigă cu cântarul cu placă de cărucior iCP cu tehnologie Weighing-in-Motion pentru cântărirea calibrată a încărcăturii în timpul transportului. Baza pentru iCP este un sistem de cântărire existent. Inteligența se află într-o cutie inteligentă și în algoritmii dezvoltați de RAVAS, care asigură măsurători fiabile chiar și pe terenuri accidentate. Factorul decisiv pentru votul juriului a fost faptul că clienții Legal for Trade pot factura pe baza greutății cu ajutorul sistemului certificat de OIML.

Categoria extrem de competitivă „Robot mobil” a fost câștigată de EXV iGo de la STILL, bazat pe seria EXV iGo. Stivuitorul automatizat pentru aprovizionarea producției și zona de pre-stocare poate fi operată atât manual, cât și automat. Acesta oferă o capacitate de încărcare reziduală ridicată de până la 1.600 kg, poate ridica mărfuri de până la 3,8 m și atinge o viteză remarcabilă de până la 2 m/sec. Potrivit juriului, punerea rapidă în funcțiune, în combinație cu o nouă interfață de utilizator intuitivă, face din robotul mobil de serie un deschizător de uși inteligent în lumea proceselor automatizate de depozitare, în special pentru IMM-uri.

La categoria Stationary Robot”, modulul SSI Piece Picking de la SSI SCHAEFER s-a clasat pe primul loc după un final palpitant. Celula robotizată în format container pentru preluarea pieselor se ocupă de alimentarea, îndepărtarea și tehnologia de siguranță. SSI SCHAEFER a găsit soluții pentru erorile tipice de prindere, pentru preluările duble sau pentru depunerea incorectă. Forțele centrifuge, care apar în cazul roboților articulați, sunt, de asemenea, de domeniul trecutului; acest lucru este asigurat de un robot gantry miniatural cu ventuze, care deplasează dispozitivul de prindere în orice poziție pe containerele sursă și țintă și manipulează în siguranță chiar și bunurile sensibile. Juriul a fost deosebit de impresionat de timpul scurt de instalare, de doar o zi.

SAFELOG a câștigat premiul IFOY AWARD 2024 la categoria de top „Soluție integrată pentru clienți” pentru roiurile de AGV-uri din Fabrica Mercedes 46. Juriul a ales viziunea viitoare a sistemului de producție Mercedes-Benz, care a fost dezvoltat și implementat în strânsă cooperare între SAFELOG și producătorul auto, ca fiind cea mai bună soluție pentru clienți a anului. Mercedes-Benz este responsabil pentru software, în timp ce SAFELOG este responsabil pentru hardware, inclusiv pentru aproximativ 350 de AGV-uri, și pentru implementarea proiectului. Juriul a subliniat în mod deosebit beneficiul ridicat pentru client: acesta începe cu prețul scăzut și implementarea robustă, se extinde la ecosistemul de software dezvoltat împreună cu Mercedes și se încheie cu o disponibilitate de 99,7 până la 99,9 %, ceea ce în practică înseamnă 40 de ore de întrerupere mai puțin.

În total, patru companii tinere au concurat pentru a câștiga premiul IFOY Start-up of the Year. Brightpick, vedeta de la Intralogistics, a câștigat cursa cu primul robot mobil de colectare autonom din lume, Brightpick Autopicker. Robotul 2 în 1 bazat pe inteligență artificială, fondată la Bratislava în 2021, colectează în timp ce conduce pe culoarul rafturilor, fără ca robotul să fie nevoit să se întoarcă la o stație de bază. De asemenea, poate fi utilizat și pentru alte sarcini, cum ar fi prelevarea de paleți, reaprovizionarea depozitului, depozitarea dinamică sau prelevarea normală a mărfurilor de la o persoană la alta. Juriul a evidențiat în mod deosebit această versatilitate, precum și reducerea cu 50% a costurilor de picking.

Premiul IFOY AWARD recompensează cele mai inovatoare produse și soluții intralogistice ale anului. Acesta s-a impus ca un indicator de eficiență și inovație și este considerat un premiu internațional excepțional pentru inovație în domeniul intralogisticii datorită expertizei sale tehnice. Decizia se bazează pe auditul în trei etape – constând în protocolul de testare IFOY care cuprinde aproximativ 80 de criterii, verificarea științifică IFOY Innovation Check și testul juriului. Factorul decisiv este faptul că cei nominalizați nu sunt comparați între ei, ci cu concurenții lor de pe piață. În timpul IFOY TEST DAYS, cu ocazia TEST CAMP INTRALOGISTICS din aprilie de la Dortmund, toți candidații nominalizați au fost supuși auditului IFOY.

Câștigătorii premiului IFOY AWARD sunt selectați anual de un juriu internațional de jurnaliști de specialitate. Premiul IFOY AWARD este sponsorizat de Materials Handling and Intralogistics Association și de Robotics + Automation Association of the VDMA. Partenerii IFOY sunt Messe Dortmund și Cascade, cel mai important producător mondial de accesorii pentru stivuitoare. Partenerul pentru paleți al IFOY AWARD este CHEP, liderul mondial în domeniul punerii în comun a paleților și containerelor. Partenerul logistic este LTG. Partenerul evenimentului este HERMES.Wirtschafts.Forum. Organizația IFOY are sediul în Ismaning, lângă München.

Faza de înscriere pentru IFOY AWARD 2024 începe la 1 august 2024.