Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Inflația și criza de șoferi, principalele probleme ale transportatorilor francezi – și nu numai

Așa cum arată un studiu al Comitetului Rutier Național (CNR) din Franța, situația sanitară rămâne nesigură și continuă să perturbe economia. Totuși, valurile succesive ale pandemiei au impact tot mai mic pentru un număr mare de țări, iar activitatea economică are faze în care se reia foarte dinamic, ducând la criză de șoferi și de camioane și la tensiuni agravate de dezordinea ce persistă în lanțurile de aprovizionare mondiale (rupturi, nesincronizări ș.a.).

Creșterea economică globală este estimată la circa 6% față de 2020 – după o scădere de 3,2-3,5% în 2020 față de 2019 – și la fel și creșterea economiei franceze.

În afară de pericolele pentru sănătatea populației, principala preocupare pe termen lung este inflația, care ar putea depăși nivelurile la care băncile centrale aplică măsuri de înăsprire. Deocamdată acestea au decis să nu intervină.

Transportul rutier de marfă din Franța a cunoscut la finalul lui 2020 o creștere importantă, în medie de 7,8%, și de atunci evoluțiile medii sunt relativ slabe, dar volumele actuale sunt peste cele de dinainte de criză. Al treilea trimestru din 2021 ar trebui să urmeze tendința generală de creștere a economiei franceze, dar progresul va fi încetinit de criza de șoferi și de prețul carburantului. Printre schimbările notabile puse în evidență de acest studiu al CNR se numără aceea că a crescut ponderea transportului pentru terți. În ceea ce privește costurile, ele cunosc o presiune inflaționistă puternică, de 4-5,2%/an, din cauza scumpirii carburantului.

Și firmele de transport de persoane au fost puternic afectate de criza sanitară din 2020, iar cifra medie de afaceri la finalul lui mai 2020 era cu 40% mai mică decât la final de 2019, atingând nivelul mediu din 2015. La finalul lui 2020 scăderea față de 2019 era de 17,6%. În al doilea trimestru din 2021, acest sector de activitate a cunoscut, ca și restul economiei franceze, o creștere importantă de volume, dar încă funcționează cu angajați part time, deoarece în timpul crizei sanitare, al carantinei prelungite și al opririi activității numeroși șoferi de autocar s-au reprofilat și au fost indisponibili la momentul reluării transportului.

Articole similare

Ad