Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Intoarcerea camioanelor in tara de origine scade competitivitatea economica a UE

In paralel cu dezbaterile si prezentarile din cadrul Expo Tranzit, revista Tranzit a organizat si o intalnire la care au participat reprezentanti ai asociatiilor profesionale ale transportatorilor, politicieni si oficiali din Ministerul de Transport, cu scopul de a formula propuneri concrete privind Pachetul Mobilitate si a vedea ce cai pot fi urmate pentru ca acesta sa aiba o forma cat mai favorabila firmelor de profil de la noi.

Singurul reprezentant al unei asociatii straine a fost Artur Kalisiak, coordonator de proiecte strategice in cadrul TLP (asociatia poloneza de transport si logistica). Acesta s-a declarat bucuros sa participe la discutii „pentru ca avem cu totii probleme similare si trebuie sa gasim solutii similare“ si a atras atentia asupra unor aspecte de care se vorbeste poate mai putin, dar care vor decurge in scurt timp din Pachetul Mobilitate si vor avea, si ele, consecinte nefaste asupra pietei de transport din regiune: reglementarea referitoare la transparenta si predictibilitatea conditiilor de munca se va aplica si la transportul rutier si se va modifica sistemul de securitate sociala, deci lucratorii mobili vor fi asigurati in tara unde petrec cel mai mult timp, nu in tara de origine. „Sunt numeroase propuneri, dar toate converg spre acelasi lucru: sa ne fie mai greu sa ne desfasuram activitatea. Si toate sunt impotriva logicii de afaceri si impotriva pilonilor principali ai UE: libertatea de miscare a bunurilor si a persoanelor.“
Artur Kalisiak este de parere ca obligatia de a aduce camioanele in tara de origine la fiecare patru saptamani ar scadea competitivitatea economica a UE fata de China sau SUA, deoarece nu vom putea face transport spre Asia, de exemplu, daca vehiculele trebuie sa revina atat de des in tara de origine.
De aceea TLP poarta constant discutii cu ministrul de transport din Polonia, cu alti reprezentati ai sectorului de transport din aceasta tara sau din altele, si cu politicieni de la Bruxelles, nu doar polonezi, carora cauta sa le puna la dispozitie informatii si studii de impact cat mai detaliate, astfel incat acestia sa voteze in cunostinta de cauza in interesul companiilor din centrul si estul Europei. „Si sper ca la viitoarele intalniri de acest fel sa fie mai multe asociatii profesionale din regiune, pentru ca uniti avem sanse sa rezistam, dar dezbinati vom disparea. E cat se poate de simplu.“

Articole similare

Ad