Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investitiile VWVC in 2018 urmeaza sa se ridice la 1,8 miliarde de euro

Pe 28 martie, Volkswagen Autovehicule Comerciale (VWCV) a organizat la Hanovra conferinta de presa anuala in cadrul careia dr. Thomas Sedran, CEO-ul companiei incepand din septembrie 2018, a prezentat rezultatele financiare din anul trecut si a conturat viitorul marcii, punand accentul pe noua strategie, noile vehicule si noile modele de business care ii vor permite producatorului german sa se transforme intr-un furnizor de servicii de mobilitate.

2018 a fost al doilea cel mai bun an din istoria VWCV, cu circa 500.000 de vehicule livrate, vanzari de 11,9 miliarde de euro si un profit operational de 780 de milioane de euro, in usoara scadere fata de cele 853 de milioane de euro din 2017, adica o rata de 6,6%, in conditiile in care cheltuielile cu promovarea produselor noi au fost mai mari, rata de schimb valutar a afectat negativ rezultatele, iar testele WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) au necesitat si ele eforturi investitionale mari. Iar de la 2019 se asteapta ca livrarile sa fie cel putin la acelasi nivel, in conditiile in care piata ridica mai multe provocari. 2019 va fi si un an de tranzitie pentru VWVC deoarece, sub motto-ul „Noi transportam succesul“, strategia GRIP2025+ va oferi raspunsuri la principalele subiecte de interes ale acestei industrii – protejarea climei, digitalizarea, noile servicii de mobilitate si condusul autonom – fara a neglija nici vehiculele personalizate destinate societatilor comerciale, si vehiculele care trezesc emotie, destinate familiilor si petrecerii timpului liber.
Munca de cercetare si dezvoltare a vehiculelor autonome se va face la Hanovra pentru toate fabricile VWVC si se vor folosi inclusiv cunostintele si experienta MOIA (companie din cadrul grupului care ofera servicii de ride-saring si care, dupa succesul testelor din Hanovra, lanseaza operatiuni si in Hamburg, folosind autobuze electrice avand la baza Crafter).
Una dintre deciziile care vor contribui la succesul si pe viitor al marcii este aceea de a incheia un parteneriat cu Ford, cei doi constructori urmand sa se completeze in ceea ce priveste acoperirea regionala si gama de produse. Contractul de dezvoltare a unui Pickup care sa fie succesorul Amarok a fost deja semnat, dar exista si alte domenii potentiale de colaborare, cum ar fi alte categorii de vehicule, condusul autonom sau platformele de mobilitate electrica.
Cea mai clara dovada ca VWCV intra in era vehiculelor electrice este ID. BUZZ, o versiune complet electrica a legendarei serii T, care va incepe sa fie produs la Hanovra in 2022 si va reprezenta simbolul viitorului acestei marci, deoarece va oferi emisii zero, inovatii duse la extrem si multa emotie. Iar noua generatie Bulli va proveni tot din fabrica principala a grupului.
Pentru a realiza toate aceste obiective, inclusiv transformarea fabricii din Hanovra, care va ajunge la un grad mai ridicat de automatizare, VWVC va investi numai anul acesta 1,8 miliarde de euro.

Articole similare

Ad