Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU, FIA Region I și ACEA se opun împărțirii permisului de conducere B în două categorii

În proiectul Parlamentului European referitor la Directiva UE privind permisele de conducere se prevede, la propunerea raportorului ce conduce munca de revizuire a acestei legislații, împărțirea permisului de conducere B pentru autoturisme în două categorii: B pentru vehicule cu o greutate de până la 1,8 t și B+ pentru vehicule cu o greutate cuprinsă între 1,8 și 3,5 t.

Deci cei mai mulți șoferi actuali de mașini electrice (chiar și vehiculele electrice cu baterii din clasa compactă cântăresc peste 1,8 t) și de autoturisme și camionete mai mari ar urma să fie obligați să obțină o nouă categorie de permis de conducere. Ceea ce îi va viza atât pe șoferii privați, cât și pe cei profesioniști care conduc camionete ce transportă persoane (taxi sau microbuze) și mărfuri (coletărie).

Directorul EU Advocacy al IRU, Raluca Marian, a declarat că aceste amendamente nu iau în considerare implicațiile reale pentru permisele de conducere și reprezintă o amenințare la adresa progresului ecologic, descurajând adoptarea vehiculelor electrice și continuarea în condiții bune a serviciilor de transport.

Formarea și examinarea suplimentară pentru obținerea permisului de conducere B+ ar aduce o povară financiară, administrativă și practică pentru toți conducătorii auto și operatorii profesioniști actuali, care vor avea nevoie de o recalificare adecvată. De aceea „contăm pe Comisia pentru transporturi a Parlamentului să sprijine cetățenii UE, șoferii profesioniști și companiile de transport prin respingerea tuturor modificărilor nou introduse privind categoria B+, care împarte artificial și nejustificat permisul de conducere B în două categorii“.

Articole similare

Ad