Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

KLG România își diversifică serviciile și atacă piața de curierat

KLG România intră puternic pe piața livrării last mile prin două servicii extrem de competitive: Simplify și Strongo. Primul a fost lansat în 2019 și aduce conceptul unui ecosistem de business centrat pe e-commerce, în timp ce Strongo reprezintă un serviciu de curierat pentru mărfurile voluminoase, pentru care compania vizează o creștere a numărului de livrări de 50% în 2022. Pentru a putea dezvolta aceste noi produse, integratorul olandez de servicii logistice a investit foarte mult în integrarea tehnologiei în fluxurile operaționale, simplificând la capacitate procesele logistice.

Prezentat drept un ecosistem de afaceri pentru magazinele online, Simplify, cel mai nou serviciu de pe piața de e-fulfillment din România, a atins în 2020 o pondere importantă, de 10% din cifra de afaceri a KLG România, cu o creștere de 200% în trimestrul al treilea față de primele trei luni ale anului. Așa cum menționează Cornel Janță, e-fulfillment Manager în cadrul KLG România, unii dintre clienți au ajuns să-și tripleze volumele, produsele tot mai cerute fiind cele din categoria Home&Deco, alături de cele din IT&C, în vreme ce articolele vestimentare s-au menținut pe parcursul anului.

Așa cum îi spune și numele, Simplify este un serviciu care simplifică logistica magazinelor online datorită avantajului oferit de experiența Grupului KLG, prin intermediul căruia toate procesele de transport, depozitare și livrare sunt transferate unui singur furnizor. „Oferim servicii integrate pentru tot lanțul de aprovizionare, de la furnizorul clientului nostru, recepția produselor, depozitarea lor pe raft, ambalare și etichetare, efectuarea comenzilor primite în platforma clientului și până la livrarea la ușa consumatorului final“, rezumă Cornel Janță acest serviciu. De la lansare și până în prezent, portofoliul de clienți Simplify a ajuns la 20 de magazine de diferite mărimi, de la 50 la 500 de comenzi pe zi.

Avantajul dat de rețeaua de aprovizionare a KLG România

Unul dintre avantajele de care beneficiază clienții noului serviciu este dat de apartenența Simplify la rețeaua de transport și expediții a KLG România, astfel că, deși există clienți care își organizează singuri aprovizionarea, operatorul și-a consolidat operațiunile aferente acestui nou serviciu prin efectuarea transporturilor de la furnizori la propriile depozite pentru cei mai mulți dintre partenerii săi. Marfa vine din Asia și Europa, cu precădere, iar pentru furnizorii de unde clienții importă volume mai mici de marfă compania oferă serviciul de grupaj atât pentru transport rutier, cât și pentru transport maritim. Dacă vorbim de transportul maritim, descărcările au loc fie în Portul Constanța, de unde marfa este adusă pe camion complet, fie în terminalul de la București, de unde vine pe tren. Fiind un integrator de servicii, tuturor containerelor li se întocmesc și declarațiile vamale, după care marfa este preluată în depozitul central de la București, aflat la Bolintin, pe autostrada București-Pitești. KLG a căutat soluții pentru ca timpul de tranzit să fie redus cât mai mult, oferindu-le partenerilor posibilitatea de a-și depozita marfa în hub-ul central. „Mulți dintre clienții noștri și-au făcut stocuri încă din august pentru a nu fi luați prin surprindere la final de an. Avem și clienți mai mici afectați de fluctuațiile de preț din transportul maritim, dar cărora le-am pus la dispoziție serviciul de grupaj pentru a putea trece mai ușor peste această perioadă. În martie-aprilie, atunci când s-a blocat Canalul Suez, întârzierile au ajuns la două săptămâni“, arată Cornel Janță. Pentru marfa care vine din Europa, transportul se realizează numai pe rutier, prin intermediul KLG Europe. „Ne folosim de sinergiile grupului și optimizăm fiecare cursă astfel încât să fim cât mai eficienți. Pentru clienții Simplify, aducem atât grupaje, cât și camioane complete, cu precădere produse fashion și IT&C.“ La momentul discuției, stocul Simplify era de circa 500.000 de unități, doar în perioada noiembrie-decembrie urmând să fie recepționate 250.000-300.000 de produse.

Automatizare prin digitalizare

Până să fie recepționată, marfa intră în depozit într-o zonă de staționare unde, dacă este nevoie de etichetare sau ambalare, ea va fi întâi pregătită astfel. Așa cum menționează reprezentantul companiei, chiar dacă cele mai multe mărfuri vin deja etichetate de la furnizori, serviciul continuă să rămână destul de cerut, mai ales în etapele inițiale ale colaborării dintre client și furnizor, 10% din tot ce intră lunar în depozit fiind produse care sunt și etichetate. „Avem clienți care cumpără din Asia un produs pe mai multe culori. La ora actuală, expunerea aceluiași produs pe site în variante diferite, dar cu același cod, reprezintă o problemă pe piață, fiind unul dintre motivele de retur. Spre exemplu, consumatorul final a comandat un laptop gri și se trezește la livrare cu unul negru. Aplicația noastră de management al depozitului (WMS) generează coduri de bare diferite și clientul nu întâmpină astfel de probleme“, detaliază Cornel Janță. Mai departe, după ce se face conectivitatea cu magazinele online prin API, marfa este recepționată și aranjată fie în rafturi P+3 și P+4 la o înălțime de 10 m în cutii de 60x40x40 cm, fie direct pe podea, pe paleți. Totul se întâmplă într-o celulă a depozitului KLG România din Bolintin, pe o suprafață de circa 10.000 m2 din totalul de peste 50.000 m2.

Soluția WMS este dezvoltată local de Point Logistix și îmbunătățită cu multiple funcționalități: modalități de picking și de aranjare a mărfurilor pe raft în funcție de specificul produsului, diverși conectori cu marketplace-uri, integrare cu toți curierii etc. Astfel, în funcție de dimensiunea comenzilor, WMS generează comenzile pentru un singur client sau pentru mai mulți, optimizând picking-ul într-o singură rută. De asemenea, pentru comenzile care au între două și cinci articole se generează un lot, care este mutat într-o zonă de consolidare, iar acolo se scanează și se separă pe comenzi finale. Toți pickerii sunt dotați cu terminale care au sistemul Android, la care s-a făcut trecerea recent. „Pentru a nu face mai multe rute de picking, colectăm într-una singură câteva sute de articole.“

Odată consolidate, livrările finale sunt preluate de curieri în funcție de cut-off-ul stabilit, timpul de procesare a comenzilor fiind de 30-60 de minute. „În funcție de condițiile contractuale, avem clienți de la care primim comenzi până la ora 16:00 și la 16:30 le predăm curierului, dar avem și clienți de la care primim comenzile până la 17:30 și ele pleacă tot în aceeași zi prin curier“, mai afirmă Cornel Janță. Optimizarea distribuției comenzilor pe curieri este realizată prin intermediul Innoship, a cărui platformă este interconectată cu platforma Simplify. Sistemul identifică cea mai bună soluție pentru clienții Simplify, ținând cont de doi parametri, prețul livrării și calitatea serviciului curierilor pe zona respectivă de livrare. „Parteneriatul dezvoltat cu Innoship crește și gradul de satisfacție a clientului. Au informația în timp real și pot urmări rata de retur, motivele, unde se află coletul etc.“

Până acum, în Simplify au fost investite 1,5 milioane de euro, însă compania are în plan ca în următorii cinci ani să ajungă la circa 5 milioane de euro. Spre exemplu, gradul de automatizare a proceselor din depozit va fi crescut începând cu prima parte a lui 2022, odată cu achiziționarea unei benzi conveioare ce va fi integrată cu toate operațiunile de la recepție, așezare în raft, picking și livrare. Finanțarea pentru Simplify este realizată din fonduri proprii KLG, după cum mai subliniază oficialul companiei. „Ne așteptăm la dublarea numărului de clienți în 2022, având în vedere creșterea exponențială a e-commerce în România, și deja purtăm discuții cu mai multe magazine.“

Livrări de mărfuri voluminoase în regim door-to-door

În același timp, integratorul de servicii logistice olandez și-a extins aria de livrări și pentru produsele voluminoase și a investit în Strongo, un serviciu de curierat de mărfuri voluminoase, pentru care estimează o creștere de circa 50% a numărului de livrări în 2022. Testat încă din aprilie, Strongo a debutat oficial în septembrie, iar cele mai mari volume sunt derulate pentru un retailer de electronice și electrocasnice pe care compania îl avea deja în portofoliu. Așa cum îi spune și numele, serviciul se referă la un tip de curierat dedicat produselor voluminoase – electrocasnice mari, piese de mobilier, materiale sanitare și de construcții – cu livrare direct către consumatorul final. „Livrăm tot ce înseamnă colet mai greu de 31 kg, limita restrictivă impusă de ANCOM curierilor. Ne folosim de o flotă formată din peste 40 de vanuri de 3,5 t, pentru a putea intra în centrul orașelor, dotate cu lift și cărucioare de manipulare“, a explicat Cristian Turturică, Operations Manager Strongo.

Noul serviciu se bazează pe aceeași infrastructură de hub-uri a KLG, nouă depozite, plasate strategic în orașele principale la nivel național, ceea ce permite timpi de livrare între 24 și 48 de ore. „Manipulăm produse voluminoase și, cum în orașele mari este dificil să găsești o parcare cât mai aproape de adresă, o livrare poate să dureze și 45 de minute. Provocarea este în mediul rural, unde avem locații unde nu există drumuri asfaltate, de regulă la sate, și suntem nevoiți să mergem pe drumuri grele, lucru care afectează timpii de livrare“, afirmă Cristian Turturică.

Spre deosebire de logistica tradițională B2B, acest tip de livrare presupune ca pe mașină să lucreze doi oameni, dotați cu infrastructura necesară pentru a putea încasa ramburs și a oferi consumatorului final posibilitatea de buy-back. Din acest motiv, explică managerul Strongo, s-au folosit la maximum sinergiile cu rețeaua de distribuție a KLG, inclusiv pentru echipamente și curieri, personalul fiind specializat în acest tip de livrări.

Aplicație dedicată acestui nou serviciu

Produsele sunt eterogene, motiv pentru care comenzile nu suportă același tipar, astfel încât procesul de livrare să fie complet automatizat, însă compania a investit într-o aplicație dedicată, folosită de curieri pe smartphone, dar și de consumatorii finali, care au acces în timp real la statusul produsului comandat. „Curierul livrează pe baza aplicației, iar semnătura destinatarului o luăm direct prin ea.“

În afară de eficientizarea livrării finale, aplicația ajută și la optimizarea timpului de livrare. Imediat ce marfa este preluată în depozitul companiei, datele ajung în aplicație, iar aceasta calculează timpul de livrare pe baza faptului că fiecare produs staționează cel mult două zile în depozit. „Odată ajuns aici, unui produs i se alocă un timp de livrare și un curier (livrator), astfel încât se optimizează tot procesul. Marfa este colectată și încărcată în camion pe baza unei liste de încărcare aranjate în ordinea exactă a descărcării. Pentru livrările naționale, depozitarea se face în regim cross-docking, ceea ce înseamnă că produsele sunt colectate pe timpul zilei, iar seara pleacă spre hub-urile din țară pentru a fi livrate a doua zi“, afirmă managerul de operațiuni al serviciului Strongo.

Pentru noiembrie compania a înregistrat o creștere de 35% a volumelor livrate prin intermediul Strongo, în timp ce până la finalul anului estima că va livra circa 10.000 de produse. Pentru 2022, creșterea va fi de cel puțin 50%, după cum mai spune Cristian Turturică. „Strongo a prins foarte bine pe piață, deoarece există un mixt de produse de diferite dimensiuni și mulți clienți au găsit acest serviciu necesar. La anul ne vom dezvolta și mai mult, inclusiv pe partea de digitalizare, dorim să simplificăm procesul de încasare și să oferim posibilitatea de plată cu cardul. La momentul de față, noi preluăm cash de la clientul final și apoi decontăm în contul colector către partenerii noștri. Vrem să simplificăm acest proces și să debirocratizăm cât mai mult“, menționează oficialul KLG România.

Articole similare

Ad