Ionel Stoica a prezentat si o serie de modificari aduse de noile reglementari vamale unionale. Astfel, autoritatile vamale pot renunta la solicitarea declaratiei valorii in vama a marfurilor importate in cadrul unui transport care nu depaseste 20.000 de euro (de la 10.000 de euro, anterior). De asemenea, depozitarea temporara poate fi facuta in spatii autorizate de directiile regionale vamale, marfurile aflate in depozit temporar putand fi mutate intre diferite spatii de depozitare temporara fara utilizarea regimului de tranzit vamal. Apoi, dovada statutului vamal al marfurilor poate fi facuta in baza documentului T2L sau direct pe factura, daca valoarea facturata nu depaseste 15.000 de euro.
Numarul regimurilor vamale speciale s-a redus la cinci, s-au simplificat procedurile de stabilire a datoriei vamale la perfectionarea pasiva si nu vor mai exista dobanzile compensatorii. In plus, la admiterea temporara cu exonerare partiala, taxele datorate se platesc la incheierea regimului. Nu mai exista antrepozite libere, iar plasarea marfurilor in zonele libere devine un regim vamal. „Marfurile introduse intr-o zona libera vor fi supuse controlului vamal la intrare. La scoaterea in afara Uniunii a marfurilor neunionale din zona libera sau depozit temporar se depune notificare de reexport, un document nou.“
In reglementarile aplicabile de la 1 mai 2016 nu se mai regasesc nici prevederi referitoare la utilizarea documentului de control T5. „Pana acum acest document era folosit ca o garantie suplimentara pentru anumite produse agricole care paraseau Comunitatea, ca o conditie de acordare a restitutiilor la export.“
Referitor la motorina din rezervoarele camioanelor la intrarea in tara, se admite cu scutire de taxe la import carburantul continut in rezervoarele normale ale autovehiculelor utilitare care intra pe teritoriul vamal al Comunitatii. „Rezervor standard” inseamna rezervorul fixat permanent de catre constructor pe toate autovehiculele de acelasi tip cu autovehiculul in cauza si a carui adaptare permanenta permite utilizarea directa a carburantului, atat pentru tractiunea autovehiculelor, cat si, dupa caz, pentru functionarea, in cursul transportului, a sistemelor de refrigerare si a altor sisteme.