Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Modelul aerodinamic EcoFLEX de la Schmitz Cargobull a ajuns și în România

Schmitz Cargobull a lansat la începutul anului trecut gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care permit o economie de carburant de până la 5% și sunt disponibile în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Iar acum modelul EcoFLEX se află într-un turneu de promovare prin mai multe țări europene, inclusiv România, unde clienții și jurnaliștii din presa de specialitate au putut asista atât la o prezentare a caracteristicilor tehnice și avantajelor pe carele oferă, cât și la o demonstrație de ajustare a înălțimii utile folosind sistemul de la Varios: acoperișul se ridică și se coboară manual cu ajutorul unei pompe hidro-pneumatice, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană este suficientă pentru a face asta în circa 15 minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate și toate cele trei tipuri Eco pot fi încărcate din spate sau din lateral.

EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ funcțiile semiremorcii, performanța transportului și manevrarea.

EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.

Testele realizate până acum, inclusiv în România, indică o reducere cu 5% a consumului de combustibil, datorită unei aerodinamici cu 10% mai bune.

Articole similare

Ad