Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nikola va produce cu CNH Industrial camioane cu emisii zero

CNH Industrial N.V. si-a anuntat intentia de a intra intr-un parteneriat strategic exclusiv cu americanii de la Nikola Corporation, pentru a grabi parcursul spre emisiile zero prevazute de Clasa 8 pentru camioane in America de Nord si Europa, prin adoptarea tehnologiei celulelor de combustibil. CNH Industrial, ca investitor Series D, va lua o parte strategica din Nikola, de 250 de milioane de dolari, din care 100 de milioane cash si 150 de milioane in servicii precum dezvoltarea produselor, inginerie de productie, asistenta tehnica si oferirea unor componente cheie pentru a accelera productia Nikola TWO si Nikola TRE. Camioanele Nikola cu emisii zero, propulsate de celule de hidrogen si de tehnologia bateriilor, vor intra in productie primele, iar modelul de afaceri al companiei prevede o premiera in aceasta industrie, o rata de leasing ce include vehiculele, service-ul, intretinerea si costurile pentru carburant, oferind predictibilitate pe termen lung in ceea ce priveste costurile totale de operare, care vor fi la nivelul celor aferente camioanelor diesel sau chiar mai mici.


Evaluarea pre-money a fost de trei miliarde de dolari, iar Nikola estimeaza sa stranga peste un miliard de dolari in runda D, ceea ce le garanteaza noilor investitori, inclusiv CNH, circa 25% din actiunile sale.

Un joint venture tehnologic
Iveco si FPT Industrial, marcile responsabile cu vehiculele comerciale si trenurile de rulare in cadrul CNH, vor participa la industrializarea celulelor de combustibil si a camioanelor pe baterii electrice de la Nikola, iar vehiculele care vor beneficia de acest parteneriat sunt Nikola ONE (un camion conform Clasei 8 NAFTA, cu cabina de dormit), Nikola TWO (un camion conform Clasei 8 NAFTA, cu cabina de zi), pentru piata Americii de Nord, si Nikola TRE (un camion care corespunde normelor europene) pe baterii electrice, prin integrarea tehnologiei Iveco S-Way, vizand America de Nord si Europa. Pe termen lung, va acoperi, de asemenea, si vehiculele cu baterii electrice si vehiculele cu celule de combustibil ce vor fi lansate in ultimul trimestru din 2022.
Nikola va veni cu tehnologie in acest joint venture cu CNH Industrial, oferind expertiza in celule de combustibil, axe, invertoare, suspensii independente, dispozitive de stocare a hidrogenului la bord, infotainment, sisteme de control al vehiculelor, protocoale de comunicare intre vehicul si dispecerat, sisteme electronice si acces la reteaua de alimentare cu hidrogen. Tehnologia celulelor de combustibil este urmatorul pas spre motoarele pe gaz natural lichefiat si se bazeaza pe retelele existente de alimentare, facilitand productia locala de hidrogen. CHN a produs pana acum circa 50.000 de motoare pe gaz, iar Iveco este lider european absolut pe piata vehiculelor pe gaz, cu circa 28.000 de camioane si autobuze ale caror motoare sunt oferite de CNH Industrial.
Cu ocazia incheierii acestui parteneriat, Trevor Milton, Chief Executive Officer in cadrul Nikola Corporation, a aratat ca este timpul sa se ofere solutii cu emisii zero pentru camioanele grele si ca, desi alti producatori de camioane cred ca solutiile pentru emisii zero nu pot aparea in termenul dat de autoritati, Nikola, FTP Industrial si Iveco demonstreaza ca aceste termene nu sunt nerezonabile. „Nikola are tehnologia, dar are nevoie de un partener cu o retea europeana pentru a atinge aceste obiective in timp util, si suntem incantati sa vedem ca Iveco devine lider in oferirea de solutii cu emisii zero in Europa prin parteneriatul cu noi. Iar prin implicarea CNH vom avea acces la know-how legat de productie, capacitate de a negocia mai bine la achizitii, componente validate pentru camioane, inginerie de productie s.a., astfel ca putini se vor mai indoi de capacitatea noastra de a vinde un camion.“

CNH Industrial separa activele On-Highway de Off-Highway
CNH Industrial a anuntat un nou plan de afaceri pe cinci ani (2020-2024), „Transform 2 Win“, in cadrul Zilelor Pietelor de Capital, din New York (SUA). Acesta include cresterea vanzarilor nete cu o rata anuala de 5%, o crestere semnificativa a investitiilor anuale in dezvoltarea de produse pentru toate segmentele, in valoare totala de 13 miliarde de dolari, pana in 2024, si ajustarea marjei EBIT a activitatilor industriale pentru a ajunge la 8% pana in 2022 si 10% pana in 2024. De asemenea, prevede separarea activelor On-Highway (vehicule comerciale si sisteme de actionare) de cele Off-Highway (agricultura, constructii si segmente de specialitate), care va duce la crearea a doua entitati listate. Decizia de separare vine dupa un proces profund de revizuire a portofoliului, tinand cont, printre altele, de considerente strategice, de investitori si de sinergie. Aceasta revizuire a evidentiat faptul ca cele doua business-uri au cerinte de reglementare divergente, clienti diversi si sunt afectate in mod diferit de ritmurile accelerate ale industriei de digitalizare, automatizare sau propulsie cu emisii reduse/zero.
Spin-off-ul activelor On-Highway va maximiza concentrarea si flexibilitatea in gestionare, va alinia prioritatile si stimulentele de investitii, va raspunde mai bine nevoilor clientilor si va optimiza structura de costuri si de capital a fiecarei companii pentru a duce la cresterea profitabilitatii.
Business-ul On-Highway, recent listat, cu venituri din activitati industriale in 2018 de 13,1 miliarde de dolari, va cuprinde marcile de vehicule comerciale Iveco, Iveco Bus si Heuliez Bus (69% din venituri), impreuna FPT Industrial (31% din venituri). Pozitia marcilor Iveco si linia de produse vor fi consolidate in continuare prin investitii in modernizarea produselor si tehnologiei. FPT Industrial va accelera dezvoltarea de solutii alternative de propulsie de top si va ramane un furnizor cheie al activitatii Off-Highway printr-un acord de furnizare pe termen lung. „Planul indraznet va duce la crearea a doi noi lideri mondiali in domeniile lor”, a declarat Suzanne Heywood, presedinte CNH Industrial.
Noua companie On-Highway va avea o structura legala bazata pe cea a CNH Industrial NV, cu un spin-off preconizat a se finaliza la inceputul lui 2021, sub rezerva aprobarii intr-o Adunare Generala Extraordinara a actionarilor ce se va desfasura in a doua jumatate a lui 2020.
Business-ul Off-Highway, cu venituri din activitati industriale in 2018 de 15,6 miliarde de dolari, va fi preponderent o companie agricola (75% din venituri) sustinuta de activitatea de constructii (19%) si de vehiculele de specialitate (6%). Case IH, New Holland Agriculture si Steyr isi vor construi pozitiile pe piata, vor consolida in continuare linii de produse si isi vor imbunatati distributia, dar vor accelera si investitiile in activitati de automatizare si digitalizare. Case Construction Equipment, New Holland Construction si camioanele grele pentru cariere Astra vor pune accent pe imbunatatirea rentabilitatii si pe simplificarea gamei de produse. Vehiculele militare si de combatere a incendiilor Magirus isi vor dezvolta in continuare ofertele de top pentru baza specializata de clienti.

Articole similare