Noua generație DAF a câștigat titlul de Camionul Internațional al Anului 2022 (IToY) cu un scor net de 150 de puncte. Este o victorie a confortului absolut pentru șoferi și a îmbunătățirii funcționalității în fața robusteții unui model de construcții (Iveco T-Way), a primului camion electric în producția de serie (MB e-Actros), a unei generații împrospătate a Renault Trucks (T Evolution) și a unor versiuni adiacente ale gamelor înnoite Volvo (FM și FMX) și MAN (TGS), care au participat și anul trecut în competiție cu modelele de vârf.
Juriul International Truck of the Year, format din 24 de editori și jurnaliști cu experiență de la tot atâtea reviste de specialitate din toată Europa (din care face parte, din 2006, și revista Tranzit), a acordat cele mai multe puncte noii generații de camioane DAF, pentru prima cabină care profită de noile mase și dimensiuni permise în Europa și oferă un spațiu cu mai bine de 30 cm în plus pe adâncime, ceea ce duce confortul pentru șofer la un nou nivel.
Potrivit regulamentului IToY, titlul este oferit camionului prezentat pe piață în ultimele 12 luni care a avut cea mai mare contribuție la eficiența în transportul rutier, ținând cont de inovație tehnologică, siguranță, confortul șoferului, manevrabilitate și ușurință în condus, economie de combustibil, grijă față de mediu și, nu în ultimul rând, Cost Total de Proprietate (TCO).
În pregătirea noii generații formate din trei versiuni de cabină, DAF a profitat de noile reglementări UE privind masele și dimensiunile și a lansat un camion ce îmbunătățește semnificativ aerodinamica, eficiența consumului de carburant, siguranța și confortul pentru șofer. În timpul recentelor teste de conducere din Spania și BeNeLux, am putut aprecia nivelul excepțional de vizibilitate directă oferit de parbrizul mare și curbat, de geamurile laterale cu suprafață vitrată mai mare și chiar cu fereastră cu vedere la bordură la ușa din dreapta, care, combinat cu „cinema seat” (un scaun rabatabil produs de Grammer după modelul scaunului de la cinematograf), oferă o vizibilitate totală în jurul autovehiculului. La acest lucru contribuie și sistemul de camere care înlocuiește oglinzile retrovizoare tradiționale și noua cameră de vizualizare a colțului, toate aceste caracteristici contribuind la reducerea accidentelor care implică pietonii și bicicliștii.
Juriul IToY a apreciat, de asemenea, și performanța noilor sisteme de propulsie bazate pe motoarele Paccar MX-11 și MX-13, cuplate la cutia de viteze automată TraXon, și caracteristicile avansate ale sistemului Cruise Control predictiv cu funcționalități extinse Eco-roll.
„Odată cu prezentarea noii generații, DAF a oferit un camion greu de înaltă tehnologie, care stabilește un nou reper în industria camioanelor și este orientat spre viitor, reprezentând o platformă completă pentru noile generații de transmisii alternative”, a declarat Gianenrico Griffini, președintele IToY.
Premiul International Truck of the Year (IToY) a fost lansat inițial în 1977 de jurnalistul britanic Pat Kennett, editorul legendarei reviste Truck Magazine. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de vehicule comerciale de top din toată Europa. Mai mult, în ultimii ani, grupul IToY și-a extins sfera de influență prin numirea de membri asociați pe piețele în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran și Noua Zeelandă.