Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O ediție mai… rarefiată, dar cu grad mare de specializare (V)

În competiția Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au înscris anul trecut mai puține vehicule și sisteme în cele șapte categorii: 50. Multe dintre ele însă, mai ales cele aparținând unor producători de nișă, sunt extrem de ingenioase și aduc cu adevărat plus valoare operatorilor cărora le sunt dedicate.

Marele premiu la categoria Siguranță a fost câștigat de Krone, care a primit 83,5 puncte pentru podeaua ușoară de tip sandwich. Pentru prima dată în remorcă se poate utiliza o pardoseală cu spumă, cu o acoperire antiderapantă deosebit de robustă, rezistentă la presiune, dar și cu straturi superioare stabilizante din plastic armat cu sticlă. Podeaua are o grosime de 30 mm și un coeficient de frecare la alunecare de aproximativ 0,6 (palet de lemn).

Prin utilizarea noii podele se economisesc 100 kg/remorcă, ceea ce înseamnă o sarcină utilă mai mare. Umflarea stratului din mijloc – ca în cazul pardoselilor din lemn – este evitată prin utilizarea noii soluții, iar stratul acoperitor nu se poate desprinde, ceea ce duce la o durată de viață semnificativ mai mare. În plus, aceasta oferă și avantajele obișnuite ale pardoselii anti-alunecare: economisirea materialelor de ancorare și a covoarelor anti-alunecare, economia de timp la încărcare, deoarece nu trebuie prevăzute materiale anti-alunecare suplimentare, dar și utilizarea extrem de facilă, ca a oricărei podele cu siguranță standard.

Pe locul al doilea a fost Schmitz Cargobull, cu 81,5 puncte, obținute pentru TrailerConnect®, datorită căruia ușile semiremorcii pot fi blocate/deblocate automat. În portalul TrailerConnect®, clienții pot defini punctele de încărcare și descărcare – utilizând o vizualizare intuitivă a hărții – în care sistemul de blocare a ușilor să se activeze automat. Aceștia pot activa și o încuiere automată a ușii, independent de locație, după ce ușa a fost închisă. Automatizarea proceselor de blocare, care oferă un nivel ridicat de securitate, se face prin intermediul unei configurații unice în portalul TrailerConnect®, astfel încât lucrările manuale și riscurile asociate să fie reduse. În același timp, pentru cei care trebuie să supravegheze cursele, se afișează transparent în ce moment și în ce locație a avut loc o blocare sau o deblocare, accesul neautorizat putând fi astfel identificat dintr-o privire. Raportul arată dacă a fost un proces manual sau automat, dar și modul în care a fost inițiat: automatizat, prin intermediul aplicației mobile beSmart, prin portalul TrailerConnect® sau pe remorcă. Alarmele pot fi configurate pentru blocarea proceselor neautorizate, informând imediat persoanele responsabile cu supravegherea. Soluția este completă, dintr-o singură sursă, ceea ce îi oferă o funcționalitate coordonată și o soluție discretă, integrată în remorcă.

După ce au fost selectate și denumite locațiile pe hartă, se selectează remorcile pe care urmează să fie activată funcția. Apoi, dacă se dorește, se activează blocarea automată a ușii pe fiecare remorcă, individual, după închiderea ușii.

Pe podium a mai urcat Schwarzmüller, care a primit 79,5 puncte pentru prelata automată cu role, pentru semiremorcile walking-floor, concepută astfel încât să faciliteze înfășurarea și desfacerea prelatei pe role, contribuind astfel la îmbunătățirea viabilității economice, a sănătății și siguranței. Odată închisă prelata, se reduce rezistența aerodinamică a remorcii, care, la rândul său, reduce semnificativ consumul de combustibil și emisiile de CO2. Sistemul include un tub puternic pentru a îmbunătăți strângerea și desfacerea prelatei. Un tub cu un diametru mai mare este mai ușor de tras peste un capăt de marfă proeminent, pe când tuburile mai subțiri ar împinge marfa. Noua secțiune are un design mai îngust, astfel încât să nu depășească lățimea maximă legală. Manipularea automată de la sol, de lângă vehicul, elimină pericolele pe care le implică înfășurarea manuală a prelatei de pe o platformă aflată la o înălțime de aproximativ 3 m. Apoi, ușurința și eficiența manipulării se traduc către utilizatori în economii de timp la ciclurile de încărcare și descărcare. Șoferul trebuie doar să apese un buton pentru a deschide și închide automat prelata cu role. Acesta este un mijloc convenabil pentru șoferi de a închide remorca și în timpul deplasărilor pe gol, situații în care au adesea tendința să renunțe, din cauza efortului mai mare de a închide manual prelata. Și în acest caz, rezultatul se reflectă în reducerea emisiilor de CO2.

La această categorie s-au mai înscris cu inovații doi producători, pe care îi prezentăm în ordine alfabetică în cele ce urmează.

BPW și idem telematics propun sistemul AirSave de control al presiunii pneurilor, care promite economii de 1.000 de euro/an/vehicul. Orice minimă diferență de presiune cauzată de temperaturile în continuă schimbare, de condițiile de încărcare sau de drumuri crește consumul de combustibil și uzura anvelopelor. Prin urmare, cele două firme propun instalarea pe șasiul remorcii grele a unui sistem de control al presiunii în anvelope care poate fi conectat cu sistemele telematice și care permite transmiterea datelor relevante, în text simplu și cu simboluri, prin telematică. Operatorii pot integra AirSave în portalul cargofleet 3 și în aplicația Driver cargofleet de la idem telematics. Pe lângă descrierea stării sistemului (OK, pompări de corecție, pompări permanente), este disponibilă și o funcție de alarmă. În cazul pompărilor de corecție sau permanente, aceasta poate fi utilizată pentru a informa destinatarii selectați prin e-mail și, opțional, prin SMS. În combinație cu kitul telematic, AirSave oferă avantajele unui control permanent pentru șofer și dispecer, dar și avantaje pentru mediu, eliminând bucățile de anvelope explodate de pe șosele, reducând semnificativ emisiile de CO2 (cu 655 kg/an, pentru un trailer cu 3 axe) și contribuind la reducerea costurilor prin minimizarea uzurii anvelopelor și economia de combustibil, dar și la prevenirea accidentelor, respectiv a exploziei anvelopelor din cauza pierderii presiunii aerului interior. Pentru un vehicul cu trei axe, care parcurge 120.000 km/an și are o abatere medie a presiunii de 10%, AirSave oferă un beneficiu de 700 de euro/an, doar ca urmare a economiilor de combustibil (aproximativ 250 l) și a duratei de viață mai lungi a anvelopelor. La 200.000 km economiile cresc la aproape 1.000 de euro/an.

Wielton a concurat cu un sistem unic de andocare a stivuitorului cu furci care urcă sau coboară în/din interiorul remorcilor și semiremorcilor, o soluție care crește semnificativ siguranța transportului unui stivuitor montat, eliminând în același timp necesitatea obținerii unei autorizații pentru transport agabaritic. Sistemul permite încărcarea și descărcarea în siguranță a echipamentului, operatorul nefiind nevoit să părăsească stivuitorul în timpul încărcării și descărcării. Acesta are un grad ridicat de integritate, care permite operarea rapidă și convenabilă. Echipamentele neutilizate pentru o perioadă de timp pot fi păstrate acum în interiorul semiremorcii, evitând astfel riscul de a fi furate sau deteriorate, și pot fi astfel menținute curate în cazul unor condiții meteo nefavorabile.

Articole similare