Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oportunități și direcții de urmat de către transportatori în vremuri de criză

Danor Ionescu, CEO Pall-Ex, a făcut în cadrul Galei Tranzit, care a avut loc la Cluj-Napoca, pe 4 noiembrie, recomandări pentru adaptarea la crizele din prezent – energetică, a combustibilului sau cele declanșate de creșterea inflației ori de războiul din Ucraina – care par să devină o normalitate, dar care pot fi privite și ca oportunități, așa cum s-a întâmplat în timpul pandemiei de Covid-19. „Atunci toată lumea și-a dat seama cât de multă nevoie are de transport și de logistică, a căutat să afle mai multe despre aceste activități, despre ce însemnă să aduci un container pe mare sau să faci transport rutier sau aerian. Ne sunau clienții și ne spuneau că nu au suficiente mașini și acceptau creșteri de tarife, astfel că și profitul nostru a crescut mult, și nu am mai fost priviți ca un centru de cost sau ca o povară, ca până acum, ci ca principala sursă de valoare, de avantaj competitiv. Asta reiese și dintr-un sondaj realizat de Gartner, care spune că 70% dintre cei intervievați se uită la supply chain ca la o sursă de creștere, care le permite să ofere servicii mai bune, și nu mai privesc doar spre producție și vânzare, ci mai ales spre a avea sortimentele necesare la raft la timp.“

O altă caracteristică a crizelor este că pun firmele la încercare și le fac să se străduiască să se transforme, conform zicalei că oțelul se călește sub presiune. Managerii au învățat multe în ultimii 2,5 ani și au schimbat modul cum lucrau cu oamenii, „ceea ce ne-a făcut mai buni“, iar tarifele mai mari au permis investiții în oameni performați și în pregătirea lor, în echipamente moderne și în digitalizare.

În opinia lui Danor Ionescu, sunt mai multe direcții de urmat în vremuri de criză, începând cu protejarea a aceea ce avem – clienți, angajați, afacerea în sine – și cu grija față de costuri și continuând cu luarea de inițiative.

Pentru a nu pierde clienții, ale căror volume vor scădea în următoarea perioadă, câtă vreme din vestul Europei vin deja semnale că multe companii se așteaptă să le scadă producția cu 10-20%, trebuie ca o firmă de transport/logistică să fie diferită de competitori, „să le ofere clienților o experiență de neuitat, să fie aproape de ei și să-i fidelizeze“. Există diverse mijloace prin care se poate face asta, digitalizarea fiind unul dintre ele, astfel încât să există transparență totală asupra mărfii de-a lungul întregului lanț logistic.

În ceea ce privește oamenii, angajările trebuie să se facă în funcție de structura unei firme, de pozițiile și rolurile din ea și de competențele de care este nevoie pentru acestea. Deoarece angajarea unei persoane nepotrivite duce la costuri mari și, invers, „un coleg bine pregătit, care știe ce are de făcut, este cel mai bun cadou pe care poți face unei echipe“.

Iar pentru a proteja afacerea în sine trebuie ca în contracte – multe firme de transport lucrează doar pe bază de comenzi, dar trebuie să se deprindă să semneze contracte – să fie incluse garanții: clauza de combustibil, indexarea tarifelor în funcție de inflație și asigurarea unui anumit volum de marfă, care, dacă nu este atins deoarece clientul produce mai puțin, să ducă la o compensație plătită transportatorului, deoarece el și-an respectat angajamentul de a pune la dispoziție echipamentele solicitate.

După ce s-a asigurat că are control asupra acestor trei aspecte, un manager pornește la atac pe trei direcții: vânzări (este un moment bun pentru a vine mai mult și mai bine și de aceea e nevoie de oameni buni de vânzări și de un sistem clar de măsurare a performanțelor lor și de plată), creșterea eficienței și controlului activității și implicare în noi domenii, oferire de servicii noi, cu valoare adăugată, sau intrare pe noi piețe.

Nu în ultimul rând, a subliniat CEO-ul Pall-Ex, „eu cred în colaborare, în asociere, și putem face asta pentru a le oferi mai mult clienților“.

Articole similare

Ad