Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement

Opt companii puternice de transport cer modificarea legislației de transport pentru a angaja mai ușor șoferi din Ucraina

În contextul recentelor evenimente din Ucraina și afluxului de refugiați din nordul țării, mai multe firme de transport din România cer Guvernului să faciliteze angajarea de șoferi ucraineni.

H.Essers, Marvicon, SkipTrans, Gartner Eurotrans, International Alexander, Gruber Logistic, A+G Transport International și Ahead Logistics au semnat o scrisoare comună către premierul României, Nicolae Ciucă, și către ministrul Transportului, Sorin Grindeanu, prin care cer sprijin legislativ în domeniul transporturilor, în condițiile în care foarte multe firme de transport doresc să angajeze șoferi profesioniști ucraineni, dar se lovesc de problemele birocratice din legislație.

Redăm mai jos principalele cerințe din scrisoarea oficială adresată de transportatorii români.

„Transporturile de acest gen sunt condiționate de Directiva Europeana  59/2003/CE, iar care la nivelul țării noastre depind de voința Ministerului Transporturilor, prin cele două autorități de control: Autoritatea Rutiera Romană și Direcția de Transport Rutier, cât și a Ministerului de Interne prin Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor DRPCIV.

Astfel, pentru angajarea unui șofer de camion ucrainean, întâmpinam 3 impedimente majore:

  • Statul roman nu recunoaște permisul de conducere ucrainean la angajare și formare profesională. În acest sens, un cetățean ucrainean care ar vrea să lucreze pe un camion sau autocar românesc trebuie mai întâi să-și schimbe permisul de conducere într-unul romanesc (procedură ce durează min. 2-3 luni în condițiile de dinaintea războiului);
  • Formarea profesională (Cod 95, prin care șoferul își poate obține un atestat romanesc), nu este permisa decât în limbile engleză, română sau spaniolă;
  • Eliminarea datei de 10.09.2008 (transport persoane) și 10.09.2009 (transport marfă), date de referință sub care ARR-ul, instituție subordonata Ministerului Transporturilor nu acceptă șoferi pentru examinare și eliberarea atestatului de formare profesională.“

În adresa către Premier și Ministrul Transporturilor, managerii celor opt firme de transport arată exemplului Poloniei, Lituaniei și Ungariei, care au eliminat toate cele trei impedimente și au angajat șoferi profesioniști ucraineni.

Scrisoarea poate fi consultată Aici:

Articole similare

Ad
Ad