AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Optimizare la toate capitolele

Luna trecuta, sub motto-ul „Misiune imposibila: indeplinita“, Goodyear a testat, la centrul sau de productie din Colmar Berg (Luxemburg), noua anvelopa pentru semiremorci Marathon LHT II si pneurile Omnitrac MSS II si MSD II pentru santier, lansate de curand la Bauma. Cele trei modele au caracteristici care garanteaza o durata mare de viata datorata robustetii si resapabilitatii, economie de carburant datorata rezistentei mici la rulare si siguranta datorata distantei reduse de franare pe suprafata uda. Toate acestea au fost confirmate de clientii care le-au testat inainte de lansare, dar si in timpul probelor de pe circuitul de la Colmar Berg. Tot atunci, reprezentantii Goodyear au trecut in revista gama de servicii oferite de companie, Fleet First, care include reteaua TruckForce, asistenta rutiera ServiceLine 24h, Mobility, gestiunea anvelopelor prin internet (Internet FleetOnlineSolutions) si resaparea NextTread.
 

Noua gama de pneuri pentru distante lungi Goodyear FuelMax permite firmelor de transport sa-si diminueze costurile de exploatare si sa limiteze impactul asupra mediului si include modelele LHS II, LHD II si, in curand, LHT II.
Aceste pneuri realizeaza practic imposibilul – de unde si motto-ul sub care s-a desfasurat lansarea – deoarece combina o rezistenta la rulare foarte mica si performante bune legate de tinuta la drum si franarea pe suprafete ude. In plus, si nivelul de zgomot este redus, datorita densitatii si distributiei lamelelor.

Mai economica, mai longeviva, mai usoara
Tehnologia care sta la baza Marathon LHT II include un design al benzii de rulare si materiale specifice pneurilor folosite pe distante lungi.
Grosimea componentelor carcasei optimizate, alaturi de modelarea asistata pe calculator, diminueaza incalzirea si rezistenta la rulare, doua elemente importante in reducerea consumului de carburant si cresterea duratei de viata. Centurile cu cablu din otel de ultima generatie imbunatatesc stabilitatea si reduc pierderile de energie cauzate de inertie. Forma carcasei si zona talonului de generatie noua optimizeaza stabilitatea si rezistenta la rulare, sporind resapabilitatea. Profilul compact al LHT II face ca pierderea de energie sa fie mica, ceea ce contribuie la reducerea rezistentei la rulare si deci si a consumului de carburant.
Iar designul benzii de rulare imbunatateste performantele, avand raze de curbura multiple, ce asigura o uzura omogena, iar nervurile umerilor anvelopei, largi si solide, sporesc protectia impotriva agresiunii si, implicit, kilometrajul pe care il poate atinge anvelopa.
Distributia si densitatea lamelelor asigura performante bune la franare pe suprafete umede, o rezistenta mica la rulare si un nivel redus al zgomotului. Canelurile cu unghi variabil reduc posibilitatea de a retine pietre si sporesc rezistenta la deteriorare, iar noul amestec de cauciuc pentru banda de rulare, pe baza de siliciu, confera un echilibru optim intre rezistenta la rulare, performantele la franare pe suprafata uda si kilometraj.
In plus, LHT II este cu 7,5 kg mai usoara decat predecesoarea ei, ceea ce nu inseamna doar o sarcina utila mai mare, de exemplu cu 45 kg in cazul unei remorci cu trei axe, ci si mai putina materie prima necesara. Pe de alta parte, daca LHT II ar echipa toate camioanele grele de mare distanta care circula prin Europa, numarul de pneuri uzate s-ar reduce cu echivalentul a 21,2 milioane de tone, asa cum declara reprezentantii Goodyear.
Pretul noii anvelope este cu circa 10% mai mare decat al modelului anterior, dar oficialii companiei sunt de parere ca acesta este perfect justificat de performantele superioare.

Economie de 230.000 de euro/an la 100 de camioane
Asa cum reiese din testele realizate cu sprijinul clientilor, o flota de 100 de camioane 4×2 de 40 t, cu semiremorci cu trei axe, pentru distante lungi, echipata cu LHS II pe axa directoare, LHD II (axa motoare) si LHT II (remorca), poate economisi pana la 230.000 de euro/an prin comparatie cu acelasi camion echipat cu anvelope LHT+, numai din reducerea consumului de combustibil – la un pret de 1,15 euro/l, un kilometraj anual de 200.000 km si un consum mediu de 34 l/100 km.
Mai mult, daca toate camioanele grele pentru distante lungi din Europa ar fi echipate cu ultima generatie de pneuri de la Goodyear, s-ar economisi 3,62 miliarde de euro/an, deoarece consumul s-ar reduce cu 3,15 miliarde de litri – in conditiile in care estimarile arata ca in prezent in UE25 circula 4,5 milioane de camioane, din care 35% sunt pentru distante mari.
In acelasi timp, reducerea emisiilor de CO2 este de 5.200 kg/camion/an, iar prin folosirea acestor pneuri pe toate vehiculele grele de transport pe distante lungi ea ar echivala cu cea adusa prin plantare a 11 milioane de arbori.

Performante atestate si de TÜV
Ca la orice lansare care se respecta, anvelopele au fost supuse si la teste menite sa confirme declaratiile reprezentantilor companiei si ale clientilor care le-au probat deja.
Astfel, la testul care a pus in evidenta rezistenta mica la rulare au participat doua camioane identice Renault cu doua semiremorci identice Krone, incarcate cu 9 t, unul cu noile anvelope Goodyear, iar celalalt, cu anvelopele unui competitor. Cele doua faceau ture de circuit pentru ca, la un moment dat, la 37 km/h, in treapta a saptea, cand vehiculele erau „umar la umar“, soferii sa cupleze cutia de viteze in modul neutru. S-a observat astfel ca vehiculul echipat cu anvelope Goodyear a parcurs 297 m pana a oprit, iar celalalt, 268 m, deci a fost pusa in evidenta rezistenta la rulare mai mica a noilor pneuri Goodyear. Testul a fost repetat, diferenta dintre cele doua camioane fiind mereu de 25-30 m, iar reprezentantii companiei au garantat ca, daca s-ar trece in punctul mort la o viteza mai mare de 37 km/h, diferenta dintre distantele parcurse de cele doua masini ar fi si mai mare.
De altfel, acest test a fost realizat si sub supravegherea TÜV, folosind pentru al doilea camion anvelopele altui competitor, si a rezultat ca rezistenta la rulare a noilor LHT II este cu 29% mai mica decat a acestora si cu 26% mai mica decat a generatiei anterioare, LHT+.
Iar pentru a pune in evidenta performantele la franarea pe suprafata uda s-au folosit alte doua camioane identice, care au facut tururi de pista pana au ajuns la 80 km/h, dupa care s-au incadrat unul langa celalalt si au franat in acelasi timp, pe o portiune irigata continuu. Vehiculul echipat cu noile anvelope Goodyear a oprit in 45,99 m, iar celalalt, in 52,60 m.

Tractiune imbunatatita, productivitate mai mare
Goodyear a testat cu aceasta ocazie si anvelopele de santier Omnitrac MSS II pentru axa directoare si MSD II pentru axa motoare, lansate de curand la Bauma, care permit si ele reducerea costurilor de exploatare si se caracterizeaza prin longevitate si tractiune off-road imbunatatite, franare in siguranta pe suprafete ude si rezistenta la agresiune.
Cele doua anvelope au la baza Omnitrac Max Technology, care presupune materiale si profile inovatoare, in special amestecuri de cauciuc rezistent la agresiune, constructie robusta a carcasei si design nou al benzii de rulare. Aceste caracteristici imbunatatesc kilometrajul si tractiunea, asigurand si o buna resapabilitate, ceea ce contribuie la reducerea costurilor de exploatare.
Kilometrajul la care poate ajunge MSD II este cu 17% mai mare decat al predecesoarei sale, Omnitrac MSD, iar rezistenta la rulare a fost si ea redusa, pentru o reducere a consumului, si deci a costurilor de exploatare.
Optional, din iulie este propusa pentru Omnitrac MSS II si MSD II tehnologia DuraSeal, brevetata de Goodyear, care impiedica, datorita unui gel de etansare, pierderea de aer ce poate aparea daca un corp strain cu diametru nu mai mare de 6 mm perforeaza banda de rulare. Cand obiectul respectiv este eliminat, gelul DuraSeal umple spatiul lasat liber si camionul poate continua drumul, eliminandu-se astfel costurile de imobilizare si reducandu-se riscul de inlocuire prematura a anvelopelor care merg dezumflate.
Daca se folosesc si MSS II si MSD II, tractiunea off-road creste cu 6% fata de situatia in care se monteaza modelele precedente MSS si MSD. Pe suprafata uda, tot prin comparatie cu generatia anterioara, noile modele au o distanta de franare cu 3% mai mica in linie dreapta si o aderenta cu 2% mai mare.
Pentru a ne convinge de calitatile noilor pneuri din gama Omnitrac am participat la noi teste, care au pus in valoare tractiunea superioara fata de generatia anterioara. Pentru unul dintre teste s-au folosit doua camioane identice MAN, incarcate cu 25 t, care au urcat o panta de 30o. S-a putut remarca astfel atat usurinta mai mare cu care a urcat vehiculul echipat cu anvelope din noua generatie, cat si faptul ca a reusit sa ajunga pana in varf.
Un alt test a avut ca protagoniste aceleasi doua camioane MAN care tractau fiecare cate un camion de 16 t si incercau, in treapta a doua de viteze, sa parcurga cat mai rapid traseul dat. S-a remarcat cu aceasta ocazie nu doar viteza mai mare a celui cu anvelope din noua generatie, ci si faptul ca al doilea vehicul patina mai mult, ceea ce inseamna ca motorul lucra in plus, deci consumul de combustibil era mai mare.

Articole similare