Conferinta Tranzit, desfasurata pe 1-2 octombrie la Cluj, a reunit mai mult de 200 de participanti, dintre care peste 150 de reprezentanti ai companiilor de transport, iar restul, firme de logistica si furnizori de camioane, semiremorci, anvelope, produse petroliere, softuri specializate etc. Este prima data cand revista noastra organizeaza o conferinta in aceasta regiune a tarii, reusind sa aduca la intalnire nu numai companiile mari si consacrate de pe piata, ci si firme locale, mai mici, toti fiind uniti de aceleasi probleme si dificultati la care sunt astazi supusi in Romania.
Conferinta, intitulata „Transporturile se relanseaza”, s-a desfasurat sub semnul necesitatii cresterii tarifelor de transport pe baze rationale, conditie obligatorie pentru ca piata de transport din Romania sa revina la un nivel care sa-i permita dezvoltarea.
Principalele teme de discutie din cadrul conferintei au fost scaderea dramatica a numarului de camioane si firme de transport licentiate in ultimii doi ani, atat din cauza crizei, cat si ca urmare a practicarii tarifelor de transport sub nivelul costurilor, dar si relatia transportatorilor cu autoritatile, in special cazurile particulare ale amenzilor usturatoare instituite recent si aplicate carausilor pentru depasirile de greutate.
Reprezentantii autoritatilor locale din judetul Cluj au explicat celor prezenti la conferinta care sunt avantajele regiunii din punct de vedere logistic si care sunt masurile luate pentru incurajarea dezvoltarii din acest punct de vedere. De asemenea, s-au pus in balanta si avantajele dezvoltarii propriei afaceri in pasi marunti sau prin vanzarea de actiuni catre firme multinationale sau fonduri de investitii, iar producatori de renume, de anvelope si camioane, au explicat care sunt metodele de reducere a consumului de combustibil.
In plus, participantii au aflat cum au reusit unele afaceri de transport sa se salveze si sa se dezvolte in continuare pe perioada crizei, prin organizarea de servicii de grupaje.
Avem cele mai mari amenzi din Europa!
Una din temele fierbinti discutate la conferinta noastra de la Cluj a fost legata de amenzile prevazute de Ordonanta 43 modificata. Potrivit acesteia, orice depasire de masa sau dimensiune se amendeaza cu sume cuprinse intre 25.000 si 35.000 de lei. Gandita initial pentru a elimina transportatorii care supraincarca intentionat vehiculele si afecteaza serios drumurile, amenzile au ajuns sa fie aplicate in special transportatorilor de marfuri generale, pentru depasiri de 300 sau 500 kg.
La conferinta noastra au fost prezenti numerosi transportatori care au primit cel putin doua astfel de amenzi de cate 7.000 de euro fiecare in ultima luna, si care spun ca in acest ritm vor ajunge sa dea faliment.
La conferinta au participat si reprezentanti ai ARR si CNADNR, care au incercat sa faca fata intrebarilor venite din partea participantilor, cele mai multe legate de cuantumul imens al amenzilor practicate in prezent pentru depasirile de greutate.
Pentru a discuta aceste probleme si cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, revista Tranzit a solicitat ulterior o intalnire intre ministrul secretar de stat, Eusebiu Pistru, si o delegatie formata din noua transportatori din randul celor prezenti la Cluj, ale carei rezultate sunt mentionate in articolele urmatoare.
Companiile participante, premiate de sponsori
Conferinta Tranzit a prilejuit acordarea mai multor premii din partea sponsorilor pentru companiile prezente.
Bridgestone a oferit un set nou de anvelope de directie de ultima generatie, care a fost castigat, prin tragere la sorti, de Maria Noje, de la Eurocooper.
Au mai fost premiati Carmen Vadan (OTZ Logistics), Ciprian Deblea (Flavia Fit), Ioan Florin Luca (Trans Domus), Florentina Munteanu (Dunca Expeditii), Florin Bota (MCMS Bota), Viorel Anghelescu (Vio Trans Grup), Claudiu Moler (Kammar Trade), Lucian Dinulescu (Luscan), Daniel Scheel (ELKA International) si Ioan Sighiartau (Filadelfia), cu diferite obiecte promotionale oferite de Volvo Romania.
Iar Institutul de Formare Profesionala in Transporturi Rutiere (IFPTR) a acordat opt premii constand in cate un voucher de instruire in valoare de 2.100 de lei, prin intermediul caruia firmele castigatoare (Cartrans Preda, Ahead Logistics, Riwo Transport, Lucarom, Logistics E Van Wijk, Waberer s si H.Essers) au putut beneficia de un program de pregatire de 12 ore pentru cate doi soferi la un curs de Safety Drive care s-a desfasurat pe 12 octombrie la Autodromul IFPTR din Targul Mures.
Rezultatele acestui training vor fi prezentate in numarul viitor al revistei Tranzit. Dezbaterile si prezentarile sustinute la conferinta de la Cluj sunt prezentate in paginile care urmeaza.