In ianuarie au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 148 de autospeciale noi si 63 second-hand, iar alte 92 au fost reinmatriculate. Dintre cele 63 de autospeciale rulate aflate la prima inmatriculare in Romania, 28 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (10 Mercedes-Benz, cele mai multe Sprinter, sase VW Transporter, cate trei Fiat Ducato si Nissan Cabstar si cate un Chrysler Voyager, Ford Courrier, Isuzu Snake Renault Master, Ssangyong Kyron si Volvo), cinci, de 3,5-6 t (trei Mercedes-Benz, din care doua Sprinter, si cate un Iveco Daily si Iveco-Ford Daily), 12, de 6-16 t (opt Mercedes, din care cinci Atego si trei Unimog, si cate doua Renault si MAN), si 18 de peste 16 t (sase MAN, cate trei Scania si Volvo, cate doua Liebherr si MB, precum si cate un Babelsberg si Iveco-Magirus).
La acestea se adauga 878 de autoutilitare noi si 3.443 second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si 3.377 rein
matriculate. Dintre cele rulate aflate la prima inmatriculare, 2.758 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (662 Volkswagen, 636 Mercedes-Benz, 442 Ford, 184 Fiat, 140 Iveco Daily, 127 Renault, 97 Opel, 92 Mitsubishi, 86 Nissan, 78 Peugeot, 74 Citroën, 31 Toyota, cate 19 Land Rover si Seat, 13 Hyundai, cate 10 Daihatsu Feroza, Mazda si Suzuki, cate sase Iveco-Fiat si LDV, cate trei Jeep si Vauxhall, cate doua Dacia, Kia si Skoda si cate un Cadillac Escalade, Daewoo, Lancia si Ssangyong), 21 au 3,5-6 t (cate sase Volkswagen si Mercedes-Benz, cinci Iveco, doua Renault si cate un Hummer si Nissan Cabstar), 69 au 6-16 t (24 Mercedes, 21 MAN, sapte Iveco, cinci DAF, patru Volvo, trei Renault, cate doua Iveco-Ford si Nissan si un Steyr) si 589 sunt mai mari de 16 t (166 MAN, 106 Mercedes-Benz, 91 Volvo, 78 DAF, 66 Scania, 36 Iveco, 27 Iveco-Magirus, 14 Renault, doua Steyr si cate un Ginaf, Oaf si Tatra).
Daca in ceea ce priveste autovehiculele mai mici de 3,5 t anul fabricatiei poate fi si 1983, iar numarul vehiculelor produse inainte de 2000 este considerabil, pe masura ce masa maxima autorizata creste scade varsta masinilor, pentru ca la camioane sa fie, e drept, si unitati din 1993, dar ponderea cea mai mare sa o detina cele mai noi de 2003.
In ianuarie au mai fost inmatriculate pentru prima data in Romania 367 de remorci noi si 407 second-hand, iar alte 471 au fost reinmatriculate. Remorcile speciale au fost in numar de 20, 94, respectiv 48, iar din categoria remorcilor lente 18 au fost noi si una reinmatriculata. In ceea ce priveste semiremorcile, este vorba de 109 unitati noi si 329 second-hand la prima inmatriculare in Romania si de 659 reinmatriculate. Si la aceasta categorie, preferintele cumparatorilor se indreapta tot spre marcile care conduc si in clasamentele vanzarilor de vehicule noi: Schmitz, cu 84 de semiremorci second-hand la prima inmatriculare in Romania si 220 reinmatriculate, este urmat de Krone, cu 37, respectiv 65, Kögel, cu 28, respectiv 74, si Schwarzmüller, cu 27, respectiv 46 de semiremorci.