Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata vehiculelor grele, aproximativ la acelasi nivel din 2018

Vanzarile de camioane noi de peste 16 t au crescut foarte putin in primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similara din 2018, de la 1.970 la 2.050 de unitati, in timp ce vanzarile de semiremorci au inregistrat o usoara scadere, de la 1.114 la 1.029 de unitati. Cresteri usoare s-au inregistrat si la categoriile de 3,6-6 t si sub 3,5 t, in timp ce numarul autovehiculelor comerciale de 6-16 t vandute in primul trimestru din 2019 a scazut de la 118 la 88.

Dintre autovehiculele comerciale cu masa totala maxima de peste 16 t, 1.971 sunt autoutilitare, fata de 1.910 in 2018, categorie unde lider de piata a fost, la mare distanta de competitori, Mercedes-Benz, cu 532 de unitati (467 cu prelate, 25 de basculante, 22 pentru transport de autovehicule, 5 pentru transport de lemn, 4 betoniere, 2 cu carlig ridicator si 1 pentru transport de containere), fata de 408 in 2018. Il urmeaza in clasament MAN, cu 332 de unitati (232 cu prelate, 56 de basculante, 13 cu carlig ridicator, 10 betoniere, 10 pentru transport de lemn, 5 cu obloane rabatabile, 4 furgoane, 1 pentru transport de containere si 1 caroserie amovibila), fata de 250, Volvo, cu 311 unitati (295 cu prelate, 5 basculante, 3 cu temperatura controlata, 3 cu carlig ridicator, 2 betoniere, 1 cisterna ADR, 1 pentru transport de autovehicule si 1 pentru transport de lemn), fata de 336, DAF, cu 293 (288 cu prelate, 2 cu carlig ridicator, 1 cisterna, 1 cu obloane rabatabile si 1 pentru transport de lemn), fata de 434 in primul trimestru din 2018, perioada in care era lider de piata. Clasamentul continua cu Scania, cu 222 de camioane (209 cu prelate, 4 pentru transport de vehicule, 4 pentru transport de lemn, 3 betoniere si 2 basculante), fata de 276, Ford, cu 113 (97 de basculante, 8 cu prelata, 4 cu obloane rabatabile si 4 betoniere), fata de 28, Iveco, 104 (79 cu prelate, 18 basculante, 3 cu temperatura controlata, 2 betoniere si 2 cu carlig ridicator), fata de 81, si Renault Trucks, cu 64 de autoutilitare (54 prelate, 8 basculante, 1 cu carlig ridicator si 1 cu temperatura controlata), fata de 96 in primul trimestru din 2018.
La acestea se adauga 79 de autospeciale noi de peste 16 t (fata de 60 in perioada similara a lui 2018), din care mai mult de jumatate (43) sunt Ford Cargo (41 de gunoiere, 1 macara mobila si 1 vidanja), fata de 12 in anul anterior. MAN a vandut 14 unitati (3 gunoiere, 3 vidanje, 3 pompe, 3 vehicule pentru pompieri, 1 macara mobila si 1 vehicul de curatat strazi/canale), fata de 9, Iveco 8 (4 gunoiere, 3 vehicule de curatat strazi/canale si 1 macara mobila), fata de 26, Renault Trucks 5 (2 vidanje, 1 vehicul de curatat strazi/canale, 1 macara mobila s.a.), Scania, 3 (2 gunoiere si 1 vehicul de recuperare), DAF si Faun, cate 2, si Schwing si Volvo, cate 1.
Din categoria autovehiculelor comerciale de 6-16 t au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 88 de unitati noi, fata de 118 in primul trimestru din 2018. 65 sunt autoutilitare (83 in 2018), categorie la care Iveco vinde din nou de departe cel mai mult, 42 de autovehicule (14 cu prelate, 11 cu carlig ridicator, 6 basculante, 6 cu temperatura controlata, 3 furgoane, 1 pentru transport de vehicule si 1 cu obloane rabatabile), fata de 49 in primele trei luni din 2018. Producatorul italian este urmat de MB, cu 7, toate basculante, fata de 14, MAN, cu 6 (4 basculante si 2 cu carlig ridicator), fata de 6, DAF, cu 4 (3 cu prelata si 1 cu carlig ridicator), fata de 2, Renault Trucks, cu 3 (2 basculante si 1 pentru transport de vehicule), Volvo, cu 2 cu prelata, fata de 3, si Isuzu, cu 1, fata de 3 autoutilitare de 6-16 t in primul trimestru din 2018.
Din categoria autospecialelor de 6-16 t au fost inmatriculate pentru prima data 23 de unitati, fata de 35 in 2018. Iveco este si de aceasta data lider, cu 7 unitati – 5 gunoiere si 2 vidanje – fata de 17, Renault Trucks il urmeaza cu 6 – 4 vehicule pentru pompieri si 2 vidanje – fata de 1, Zoeller Tech a vandut 4 gunoiere, si clasamentul continua cu Isuzu (2 gunoiere), Kirchhoff (2 gunoiere), DAF (1 vehicul de curatat strazi/canale) si Mercedes-Benz (1 vehicul de curatat strazi/canale). In 2018 pe locul al doilea a fost MAN, cu 10 unitati, dar in 2019 producatorul german nu a vandut, cel putin dupa primul trimestru, nicio unitate din aceasta categorie.
Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t, pe cale de disparitie in Romania, s-au inmatriculat in primele trei luni ale acestui an 26 de unitati, fata de 9 in perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 16 sunt autoutilitare: 6 Volkswagen (3 basculante, 2 pentru transport de vehicule si 1 cu obloane rabatabile), 4 Iveco (toate autotractoare), 2 basculante Ford si cate 1 Gaz, Mercedes-Benz, Multicar si Renault. Asta in conditiile in care in primul trimestru din 2018 Opel a vandut doua autoutilitare de 3,5-6 t, iar Gaz si Renault, cate 1.
Lor li se adauga 10 autospeciale de 3,5-6 t, din care 5 Volkswagen (toate blindate), 3 Iveco (din care 2 vehicule pentru pompieri) si cate 1 Mercedes-Benz si Dethleffs. Din aceasta categorie in primul trimestru din 2018 s-au inmatriculate 5 unitati noi: 2 Iveco si cate 1 Mercedes-Benz, Multicar si Volkswagen.
In sfarsit, din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totala maxima de pana la 3,5 t, au fost inmatriculate 4.579 de unitati, fata de 4.334 in primul trimestru din 2018. Dintre acestea, 4.286 sunt autoutilitare (4.280 in 2018), categorie unde lider de piata redevine Dacia, cu 890 de unitati (876 de furgoane, 12 cu temperatura controlata si 2 izoterme), in scadere fata de cele 1.048 din primul trimestru al lui 2018. Liderul marcilor de import este, la mica distanta, Ford, cu 823 (430 de furgoane, 204 de suprastructuri deschise, 70 cu temperatura controlata, 56 cu prelata, 32 de basculante, 26 cu obloane rabatabile, 4 izoterme si 1 pentru transport de animale), fata de 944, urmat de Mercedes-Benz, cu 409 (160 de furgoane, 102 cu prelata, 81 cu temperatura controlata, 31 de camionete pick-up, 17 izoterme, 16 cu obloane rabatabile, 1 basculanta si 1 suprastructura deschisa), fata de 265, si Renault, cu 379 (225 de furgoane, 56 cu prelata, 27 cu suprastructura deschisa, 26 cu temperatura controlata, 20 de izoterme, 17 cu obloane rabatabile, 7 basculante si 1 pentru transport de animale), fata de 394. Peste 100 de unitati au mai vandut Fiat (336, fata de 407 in 2018), Volkswagen (333/285), Iveco (304/308), Opel (225/148), Peugeot (161/170), Toyota (141/152), Citroën (100/245). Clasamentul continua cu Isuzu (66/45), Mitsubishi (58/47), Nissan (44/39), Hyundai (13/7), Dodge (2/1) si Paragan si Piaggio (cate 1).
La acestea se adauga 293 de autospeciale de pana la 3,5 t, fata de 54 in primul trimestru din 2018. Lider de piata a fost Renault, cu 176 (173 de ambulante, 2 magazine, si 1 laborator), fata de 1 in 2018, urmat de Ford, cu 34 – 18 blindate, 6 vehicule funerare, 5 platforme de lucru aeriene, 1 magazin, 1 vehicul pentru pompieri s.a. – fata de 3, si Volkswagen, cu 29 – 15 blindate, 9 ambulante, 1 laborator, 1 autorulota etc. – fata de 3. Ii urmeaza in clasament Mercedes-Benz (8/4), Dacia si Iveco (6, fata de 10, respectiv 5), Rimor (5/1), Benimar (3/6), Adria, Burstner, Chausson, Fiat, Nissan, Peugeot si Socage (cate 2) si Ahorn, CO.ME.T, Emergencia 2000, Hymer, McLouis, Mitsubishi, Movex, Palfinger, Roller Team si Weinsberg (cate 1).
In primul trimestru din 2019 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 6.548 de autovehicule noi din toate cele patru categorii de greutate si 13.784 rulate, iar 21.229 au fost reinmatriculate, fata de 6.445, 14.401, respectiv 18.048 in perioada similara a lui 2018. Iar conform calculelor noastre, ce includ la categoria autovehiculelor noi si pe cele care in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare, dar care au data primei inmatriculari cu cel mult sase luni inainte de data primei inmatriculari in Romania, au fost 6.749 de autovehicule noi, fata de 6.681 in primul trimestru din 2018.

Piata de semiremorci a inceput anul in usoara scadere
In primul trimestru din 2019 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 907 semiremorci noi si 1.495 rulate, iar 2.739 au fost reinmatriculate, fata de 1.023, 1.359, respectiv 2.644 in 2018. Iar conform calculelor noastre este vorba de 1.029 de semiremorci noi, fata de 1.114.
Lider de piata este Schmitz Cargobull, cu 403 unitati (285 de prelate, 66 de basculante, 44 cu temperatura controlata si 8 furgoane), fata de 392 in primul trimestru din 2018. Il urmeaza Krone, cu 267 de semiremorci (244 de prelate, 15 cu temperatura controlata, 3 cu obloane rabatabile, 3 pentru transport de containere si 2 furgoane), fata de 327, si Kögel, cu 69 (66 de prelate si 3 cu obloane rabatabile), fata de 125 la inceputul anului trecut.
Mai putin de 50 de unitati au vandut Schwarzmüller (46 – 35 de prelate, 5 basculante, 5 cu obloane rabatabile si 1 cu temperatura controlata – fata de 78), Berger (42 de prelate si 1 cisterna, fata de 17 semiremorci in 2018), Wielton (36 – 29 basculante, 5 suprastructuri deschise, 1 cu obloane rabatabile si 1 cu podea coborata – fata de 43), Kässbohrer (35 – 18 cisterne, 8 basculante, 4 vehicule tip DA99, 2 prelate, 1 pentru transport de containere, 1 pentru transport de vehicule si 1 cisterna ADR – fata de 18), Mega (19, din care 17 basculante si 2 pentru transport de lemn – fata de 14), Meiller (17 – din care 12 basculante – fata de 5 in 2018) si D-TEC (10 pentru transport de containere).
Sub 10 unitati au vandut Max Trailer (5 pentru transport de containere si 2 cu podea coborata), Benalu (4 basculante si 2 suprastructuri deschise), Spitzer (6 cisterne), Zaslaw (3 basculante, 2 cisterne si 1 cu obloane rabatabile), Broshuis (5 pentru transport de containere), Ardor (4 cisterne), BC-LDS (4 cisterne ADR), OKT Trailer (4 cisterne), OMEPS (3 cisterne si 1 pentru transport de ciment), Faymonville (2 pentru transport de geamuri si 1 cu podea coborata), Langendorf (3 pentru transport de geamuri), Schrader (2 cisterne ADR si 1 pentru transport de vehicule), Stas (2 basculante si 1 vehicul tip DA99), Fliegl (2 pentru transport de containere), Katmerciler (2 pentru transport de furaje), Magyar (2 cisterne ADR), Nooteboom (2 platforme), Nursan (2 platforme), Ozsan Treyler (1 basculanta si 1 cu podea coborata), Alim (1 basculanta), Generatis (1 cisterna ADR), Hiarom (1 cu obloane rabatabile), Lag (1 pentru transport de containere), Menci (1 cisterna), Peischl (1 DA99), Platek (1 pentru transport de animale), Talson (1 furgon), Yalcin Dorse (1 platforma) si VPS (1 cisterna ADR).
La acestea se adauga 5 semiremorci speciale noi si 143 rulate la prima inmatriculare si 1 reinmatriculata, fata de 3, 6, respectiv 8 in primele trei luni din 2018, 3.355 de remorci noi si 2.049 rulate la prima inmatriculare si 3.518 reinmatriculate, fata de 3.096, 1.886, respectiv 2.719, 118 remorci speciale noi si 501 rulate la prima inmatriculare si 467 reinmatriculate, fata de 117, 496, respectiv 349 in 2018, 27 de remorci agricole si forestiere noi si 2 rulate la prima inmatriculare si 5 reinmatriculate, precum si 5 remorci lente noi la prima inmatriculare si 4 reinmatriculate.

Exporturile de vehicule rulate au crescut semnificativ
In primele trei luni din 2019 au fost radiate 26.198 de vehicule, din care 11.944 au fost dezmembrate si 14.294 au fost exportate, fata de 21.155, 18.519, respectiv 2.636 in perioada similara din 2018.
Dintre autovehiculele comerciale radiate in primul trimestru al acestui an 2.276 sunt autoutilitare, 250 sunt semiremorci, 159 sunt autobuze, 147 sunt remorci, 114 sunt autospecializate, 64 sunt autotractoare, 57 sunt autovehicule speciale, 44 sunt autospeciale, 37 sunt microbuze si 11 sunt remorci speciale.

Articole similare