Specific unui mediu economic fragil sau chiar instabil, piata de comert electronic este departe de a fi ajuns la maturitate. Cu toate acestea, este una dintre putinele care au reusit sa creasca intr-un ritm accelerat in ultimii ani, independent de conditiile economice. Vorbim despre o crestere anuala de doua cifre, o performanta remarcabila care, insa, ii obliga pe cei implicati, printre care si curierii, sa fie competitivi si sa tina pasul.
In primele noua luni ale anului trecut, DPD Romania a avut o cifra de afaceri de 34,8 milioane de lei, cu 24% mai mult fata de perioada similara a lui 2012, unul dintre motoarele de crestere fiind comertul electronic, care reprezinta 40% din volumele companiei. CEO-ul Lucian Aldescu motiveaza ca tocmai acesta este motivul pentru care se fac investitii sustinute in optimizarea solutiilor de livrare B2C. Ele isi dovedesc din plin utilitatea in activitatea de zi cu zi, dar mai ales in perioadele speciale ca Black Friday, Craciun etc., cand volumul livrarilor creste cu 40-60% fata de o zi obisnuita, in care sunt livrate aproximativ 15.000 de colete.
Un numar mare de livrari este generat de sectoarele IT&C, fashion, ingrijire personala si jucarii, fie ca vorbim despre lideri de piata sau despre „challengeri“. In acelasi timp, insa, este analizat cu foarte mare atentie fenomenul migrarii marilor retaileri catre online, unde piata de food este un segment interesant, cu oportunitati de crestere, si se fac pregatiri pentru a dezvolta noi parteneriate si in aceasta directie.
Curierul incaseaza prea multe facturi
In opinia lui Lucian Aldescu, odata cu cresterea pietei de curierat, dar si a comertului electronic, clientii romani au devenit mai pretentiosi, mai exigenti. In activitatea de curierat, unul dintre diferentiatori este timpul de livrare, insa in egala masura conteaza si livrarea in siguranta a coletelor si comenzilor. De aceea, anul acesta DPD intentioneaza sa lanseze serviciul DPD Predict1hour, care presupune estimarea timpului de livrare la o ora, de la 3-6 ore in prezent.
Aproximativ 90% dintre clientii DPD prefera plata in numerar, o modalitate care nu este cea mai sigura, rapida sau eficienta. Mai ales in perioadele de varf, curierului nu ii este tocmai la indemana sa livreze toate coletele la timp si sa aiba si grija sacului de bani. Este un obicei care ingreuneaza procesul de livrare. „Din nefericire, eforturile de educare a consumatorilor in privinta avantajelor platii electronice sunt deocamdata insuficiente. Este nevoie de o mobilizare a tuturor jucatorilor de pe piata, a magazinelor online si a furnizorilor de solutii de plata electronica pentru …