Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primele camioane Hyundai XCIENT pe celule de hidrogen, expediate catre Europa

Hyundai Motor Company a expediat primul lot de 10 camioane grele XCIENT cu propulsie pe hidrogen catre Elvetia. Vehiculele sunt propulsate de un sistem hibrid pe celule de H2 care dezvolta 190 kW si confera o autonomie de aproximativ 400 km cu o singura alimentare. Aceasta a fost calculata pentru un camion frigorific de 34 t, in configuratie autotractor 4×2 + remorca. Constructorul sud-coreean, care a pus, anul trecut, bazele unui joint-venture cu compania elvetiana H2 Energy, va produce 50 de astfel de camioane pana la sfarsitul anului, iar obiectivul este ca pana in 2025 sa ajunga la 1.600 de unitati.
XCIENT este prevazut cu 7 rezervoare de H2, care au o capacitate totala de stocare de 32,09 kg. Timpul de incarcare pentru fiecare rezervor variaza intre 8 si 20 de minute.
Hyundai XCIENT este primul camion greu cu propulsie pe hidrogen care a intrat in productia de serie si urmeaza deja sa fie livrat catre operatorii de transport din Europa incepand cu septembrie 2020. A fost aleasa Elvetia intr-o prima faza, deoarece vehiculele comerciale cu zero emisii sunt exceptate de la plata taxelor de drum in aceasta tara, ceea ce reduce seminificativ costul de operare. In acelasi timp, Elvetia este recunoscuta pentru productia sa de energie verde, iar Hyundai doreste ca vehiculele sale sa fie propulsate cu H2 provenit doar din surse regenerabile.
Obiectivul constructorului sud-coreean in perioada urmatoare, pe langa cresterea vanzarilor, este dezvoltarea unui model de camion si mai performant, care sa aiba o autonomie de pana la 1.000 de km.
Hyundai mai are in portofoliu si autoturismul Nexo cu propulsie hibrida pe H2, ajuns deja la a doua generatie.

Articole similare

Ad