Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul vehicul electric reîncărcabil din lume recreat pentru test drive-ul istoric

Pentru a marca cea de-a 140-a aniversare a primului vehicul electric viabil, alimentat cu baterie, Maxus, un brand de vehicule utilitare de top, a susținut recreația replicii din 1881, care și-a făcut astăzi călătoria inaugurală pe străzile Parisului .

Vehiculul replică, care a durat două luni pentru a fi creat, a adus un omagiu inventatorului și inginerului electric francez, Gustave Trouvé, despre care se crede că a condus primul vehicul electric reîncărcabil din lume pe Rue de Valois din centrul Parisului în aprilie 1881.

O combinație între o tricicletă fabricată de englezi și propriul său motor electric și baterie reîncărcabilă, invenția domnului Trouvé a deschis calea pentru un val de autovehicule electrice victoriene târzii. Vehiculul replică a fost creat de inginerul ciclist victorian, Christian Richards, în atelierul său din North Yorkshire. A fost transportat în Franța cu un Maxus eDELIVER 9, unde a urmat primul traseu original de testare a vehiculului electric cu o viteză medie de 16 km/h.

Replica a fost realizată cu materiale care se potrivesc îndeaproape cu vehiculul original. „De fapt, cercetam vehicule electrice când am primit apelul pentru a vedea dacă aș vrea să recreez modelul 1881”, a spus Richards. „Există foarte puține imagini detaliate ale autovehiculului electric originale disponibile, dar cred că acest lucru este destul de precis și am încercat să rămân cât mai fidel posibil cu originalul.”

Modelul a fost construit folosind o tricicletă cu pârghie Coventry, iar singurele elemente din secolul 21 sunt o baterie și un motor de la o bicicletă electronică.

La fel ca originalul, vehiculul replică are anvelope din cauciuc solid, care nu sunt mult mai late decât un deget mare și o frână realizată dintr-o bandă de piele. Spre deosebire de modelele electrice de astăzi, modelul original nu este ceea ce mulți ar considera o trăsură confortabilă.

„Este destul de plin de viață, în special cu timonul de direcție. Am pus un restrictor pe accelerație, dar chiar și așa, are multă putere”, a comentat Richards, după primul test drive, întreprins cu viteză de jogging. „Am păstrat pedalele de pornire de la tricicleta originală și, mai degrabă decât să o ajut să meargă mai repede, ele ajută la încetinirea acesteia.”

Sărbătorind evoluția vehiculelor electrice, Mark Barrett, directorul general de la Harris Maxus, a spus: „Este uimitor să credem că viitorul automobilelor a început cu aproximativ 140 de ani în urmă și ne aflăm astăzi la începutul unei noi revoluții a motorizărilor mai ecologice. Trouvé a fost un adevărat vizionar și este ironic faptul că o invenție din secolul al 19-lea, cu doar câteva modificări ale secolului al 21-lea (destul de puține, de fapt), este acum motorizarea viitorului. Ne-a plăcut ideea de a alinia primul vehicul electric cu cel mai recent model de platformă. Maxus eDELIVER9 cu bateria ceva mai mare (72kWh) și autonomia multl mai bună (până la 219 mile), a fost transportatorul perfect pentru această marfă prețioasă. În timp ce Maxus este în fruntea inovației autovehiculelor electrice chiar acum, merită să ne amintim cum a început totul și de aceea îl sărbătorim și onorăm pe M. Trouvé.”

Articole similare

Ad