Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profit mai mare din optimizarea fluxurilor si colaborarea cu alte filiale

GEFCO a investit in ultimul timp mai ales in noul sistem IT si intr-un sistem care, printre altele, ajuta la o mai buna organizare a licitatiilor de transport, deci si la cresterea numarului de colaboratori in domeniu si la optimizarea anumitor fluxuri, si a obtinut un profit mai mare si datorita colaborarii mai stranse cu filialele din alte state, pentru a oferi clientilor multinationali cele mai competitive solutii, indiferent de tara din care provin acestea.
 

O alta noutate din activitatea companiei o reprezinta schema de distributie a vehiculelor finite, care, si ea, este menita sa scada costurile si sa faca tranzitul Romaniei mai usor.

GEFCO a avut in 2013 o cifra de afaceri de 46,9 milioane de euro – 60% din expeditii rutiere, 30% din logistica si transport de vehicule finite si cate 5% din depozitare si servicii logistice cu valoare adaugata si din expeditii maritime/aeriene si servicii vamale – iar in 2014 urmareste sa treaca de 50 de milioane de euro.
Rata de profitabilitate a scazut usor in ultimii doi ani, insa, daca 2012 a fost un an de revenire, iar optimizarile realizate pentru clienti s-au reflectat direct in profitabilitate, asa cum arata Christophe de Korver, directorul general GEFCO Romania, in 2013 rezultatele au fost foarte bune, dar s-au facut investitii masive intr-o noua infrastructura IT si de aceea profitul nu a depasit 1,6 milioane de euro.
Cresterea profitului se datoreaza in primul rand faptului ca, mai ales in ultimul an, s-a pus accentul pe partea de achizitii, prin organizarea unei structuri mai puternice atat la nivel local, cat si regional, pe achizitia unui nou sistem IT pentru managementul transportatorilor si pe un sistem intern bine pus la punct pentru licitatiile de transport. Aceste schimbari au dus la largirea panelului de transportatori si la optimizarea anumitor fluxuri pentru care s-au organizat licitatii – numai in 2014 s-au tinut aproape 30. La cresterea profitului a contribuit si colaborarea mai stransa cu tarile din regiune, nu doar la nivel comercial, pentru clientii multinationali, ci si pe partea de sourcing de transport. Astfel, lucrandu-se in echipa, a fost posibila alegerea celor mai competitive solutii, indiferent din ce tara proveneau acestea.
GEFCO a avut in ultimul an circa 350 de clienti. In activitatea legata de logistica vehiculelor finite si depozitare contractele pe termen lung reprezinta 100% din cifra de afaceri, iar in cazul expeditiilor rutiere, maritime si aeriene, circa 75%.

Transportul combinat de vehicule finite poate scadea costurile cu 15%
O noutate in activitatea GEFCO o reprezinta distributia de vehicule finite importate din Europa de Vest sau venite pe mare, pentru care se folosesc portul Constanta si noul compound inaugurat in Portul Constanta Sud-Agigea, de unde se face distributia in toata partea de est a tarii. Iar pentru vest se folosesc portul Koper si/sau transportul rutier pana la Curtici. „Este un model complex“, declara Christophe de Korver, …

Articole similare

Ad