Cu 125 de ani de experiență în producția de vehicule comerciale, Renault a fost prima companie auto care a creat un centru dedicat în întregime cercetării și dezvoltării modelelor utilitare, încă din 1965. De-a lungul timpului, experții de la Villiers-Saint-Frédéric, în Franța, au creat seriile emblematice Estafette, Trafic, Master și Kangoo, fiind în același timp pionieri în dezvoltarea tehnologiei de propulsie electrică. Astăzi, centrul Renault Vehicule Comerciale din Villiers-Saint-Frédéric aniversează 60 de ani de tradiție și excelență și duce mai departe obiectivele de siguranță și confort ale grupului.
Centrul de cercetare și dezvoltare Renault Vehicule Comerciale de la Villiers-Saint-Frédéric, din Franța, se întinde în prezent pe 15 hectare și are aproximativ 1.000 de angajați, din care personalul permanent reprezintă peste jumătate din total.
30 de bancuri de testare sunt utilizate pentru validarea fizică a pieselor sau componentelor vehiculelor comerciale ușoare. Completând validările digitale, aceste teste – efectuate 24/7 pe tot parcursul anului – sunt esențiale pentru a asigura robustețea și fabilitatea utilitarelor ușoare, reproducând cele mai solicitante condiții de utilizare. Pot fi folosite inclusiv pentru a efectua teste de reglementare specifice. 80 de ingineri și tehnicieni efectuează peste 80 de tipuri de teste, folosind 2.000 de senzori și de sisteme de măsurare.
Centrul specializat Fiabilitate-Durabilitate se asigură că vehiculele utilitare Renault sunt atât robuste, cât și rezistente. Un program structurat, pus în aplicare în urmă cu cinci ani, vizează peste 200 de părți identificate ca surse potențiale de incidente. Implementând o metodologie riguroasă, programul abordează orice defecțiuni observate și previne reapariția acestora. Testele de fiabilitate reproduc cele mai solicitante condiții întâlnite de clienți în funcționarea de zi cu zi. Testarea intensivă și accelerată simulează până la 400.000 km sau 20 de ani de utilizare în doar 18 luni.
Centrul de acustică urmărește optimizarea mediului de zgomot al utilitarelor pe tot parcursul ciclului lor de viață. Se efectuează teste specifice pe diferite tipuri de zgomot – aeroacustică, zgomot rutier, zgomot de ventilație și așa mai departe. Utilizatorii de vehicule comerciale ușoare pot petrece până la zece ore pe zi la bord, astfel încât confortul acustic este esențial pentru limitarea oboselii. Acustica include, de asemenea, vibrațiile resimțite de șofer, în primul rând de la volan și scaun.
Echipa se concentrează pe trei domenii principale: urmărirea proiectelor (Kangoo, Trafic, Master, Estafette și vehicule construite pe aceeași platformă), teste acustice și dezvoltarea experienței de business în utilitare. În 2024 au fost desfășurate aproximativ 200 de campanii de măsurare și în fiecare an sunt efectuate în tuneluri aeroacustice aproximativ zece sesiuni de testare, cu o cameră semi-anecoică pentru vehicule mai mari.
Nu în ultimul rând, Centrul Phygital își propune să accelereze dezvoltarea vehiculelor utilitare comerciale, permițând echipelor din diferite domenii să lucreze împreună folosind același instrument. Cu această nouă abordare, trei activități care au fost gestionate separat sunt agregate într-o singură platformă de simulare phygitală: vizualizarea unei machete 3D a mașinii într-o cască de realitate virtuală, în conformitate cu realitatea fizică, cuplarea cu viitorul software de la bordul vehiculului și experiența clientului reprodusă într-un mod imersiv complet. În relație cu alte resurse disponibile în prezent pe piață, acest instrument inovator permite o interacțiune între macheta virtuală și părți ale machetei fizice, făcând posibilă testarea diferitelor opțiuni și compararea opțiunilor tehnice pentru a crea cea mai bună experiență pentru clienți. De asemenea, poate fi utilizat de toți cei interesați de proiect, inclusiv de clienții finali.










