Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cer condiții mai bune pentru șoferi în parcări și centrele logistice ale clienților

O infrastructură mai bună în centrele logistice duce la creșterea atractivității meseriei de șofer

Studiul Comisiei Europene privind locurile de parcare sigure și securizate pentru camioane indică faptul că o rețea adecvată și mai densă de parcări sigure și securizate pe drumuri (SSTPA) va contribui la rezolvarea problemei lipsei de facilități și la creșterea siguranței și atractivității locurilor de muncă ale șoferilor. În conformitate cu legislația europeană, șoferii de camioane trebuie să se poată odihni într-un mediu sigur și securizat care să asigure un nivel minim de servicii.

Raportul definește  următoarele cerințele privind parcările:

  • Toalete și dușuri (atât pentru bărbați, cât și pentru femei) verificate periodic și funcționale;
  • Gestionarea adecvată a deșeurilor;
  • Semne pentru toate utilitățile, direcții și contacte de urgență;
  • Electricitate și conexiune la internet;
  • Gustări și băuturi disponibile pentru a fi cumpărate 24/7.

Orientările UE reprezintă cerințele minime. Creșterea acestor cerințe va contribui la dezvoltarea sectorului logistic, care se confruntă cu o gamă considerabilă de probleme, printre care se pot număra lipsa șoferilor, deficitul de competențe legate de numărul de șoferi calificați pentru vehicule grele de marfă, îmbătrânirea forței de muncă și provocările legate de securitate, siguranță și conectivitate. Acest lucru va permite depășirea provocărilor în domeniul transporturilor din UE. Potrivit raportului, transportul rutier este modul de transport dominant în comerțul și logistica intraeuropeană, reprezentând aproape 50% din totalul t-km și 75% din transportul intern de marfă.

„În ultimii ani, am asistat la progrese uriașe în ceea ce privește infrastructura rutieră, în special în partea de est a Europei. Din păcate, nu toate facilitățile pentru șoferi sunt disponibile și cu un anumit nivel de calitate. Acest lucru provoacă multă tensiune pe piață, crescând costurile șoferilor, care se transferă în costurile pentru serviciile logistice”, spune Mindaugas Paulauskas, directorul general al Girteka Transport.

Mulți transportatori și clienți se concentrează pe relațiile executive cu companiile de transport pentru a obține acces la capacitate sau la tarife avantajoase – uitând de problemele provenite din lipsa șoferilor cu care transportatorii se confruntă zilnic. Clienții nu își dau seama că șoferii au preferințe în ceea ce privește clientul pentru care lucrează, iar dispecerilor le este uneori greu să încurajeze șoferii să lucreze cu locații care nu sunt “user-friendly”.

„La Expeditors, atenția noastră față de condițiile de muncă ale șoferilor nu este diferită de cea pe care o acordăm clienților și angajaților noștri. Din experiența noastră, am văzut că majoritatea facilităților moderne pentru șoferi sunt benefice pentru eficiența afacerii. Nu numai că șoferii sunt mulțumiți și mai dispuși să lucreze pentru companiile care le oferă ospitalitate și facilități excepționale, dar și costurile reale ale serviciilor logistice diferă”, adaugă Bart Bak, director al rețelei terestre la Expeditors Europe.

Asigurarea unei infrastructuri bune pentru șoferi face parte din investițiile în afaceri pentru toți producătorii și clienții de servicii logistice. Întrucât cele mai mari companii de logistică au investit deja foarte mult în facilitățile pentru șoferi în centrele lor, acestea se pot concentra acum pe beneficiile care decurg din aceasta și pot extinde această direcție, printre altele pentru a asigura siguranța, bunăstarea și un nivel minim de servicii pentru șoferi, oferind locuri de odihnă clare și sigure pentru șoferi, în timp ce aceștia așteaptă să încarce sau să descarce mărfuri.

„Din punctul nostru de vedere, în ciuda celor care investesc, susținem toate tipurile de activități care influențează condițiile și bunăstarea șoferilor. Dacă șoferii sunt odihniți, mulțumiți și se simt în siguranță, ei sunt, de fapt, dispuși să muncească și să își satisfacă nevoile, îndeplinindu-și în același timp obiectivele de afaceri” a rezumat Mindaugas Paulauskas, CEO Girteka Transport. Lipsa de șoferi, împreună cu creșterea prețurilor la carburanți, reprezintă principala cauză a creșterii recente a prețurilor la transport. Potrivit IRU Global Drivers Shortage Report 2022, în Europa lipsesc 380.000 de șoferi, iar previziunile pentru 2022 sunt și mai semnificative – 14% posturi de șoferi de camion neocupate. Asigurarea unor condiții de lucru adecvate de către toate părțile ar putea crește atractivitatea unui loc de muncă de șofer. Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegem că fiecare parte a lanțului de aprovizionare îl influențează și îl poate schimba cu ușurință, cu efecte pozitive asupra afacerii.

Articole similare

Ad