Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cere anchetarea companiilor de transport maritim privind prețul/container

Confederația europeană a asociațiilor de expeditori de mărfuri Clecat atacă din nou companiile de transport maritim de containere din cauza creșterii prețurilor la transport. Aceasta a făcut acest lucru într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru concurență, Margrethe Vestager, solicitându-i să folosească puterile de investigație ale Comisiei Europene pentru “a stabili gradul de concentrare, consolidare, coordonare și cartelizare pe piețele din amonte pentru serviciile de transport maritim de linie prin containere care deservesc UE și pe piețele din aval pentru serviciile de expediere de mărfuri”.

Clecat revine, de asemenea, la solicitarea de revizuire a regulamentului care scutește consorțiile de linii maritime de aplicare a normelor antitrust (Cber). “Comisia trebuie să investigheze tarifele galopante care au dus alianțele la profituri de peste 200 de miliarde de dolari în timpul crizei Covid-19, în ciuda absenței oricărei creșteri a costurilor lor sau a oricărui motiv care ar putea fi atribuit pandemiei”, îi scrie confederația lui Vestager.

CLECAT subliniază că, în prezent, armatorii pot alege să semneze contracte pe termen lung doar cu expeditorii care au cele mai mari volume, lăsându-i pe ceilalți exclusiv pe piața spot, care sunt mult mai scumpe. “Din cauza acestei strategii discriminatorii, expeditorii au fost  scoși din lanțul de intermediere. Între timp, accesul la capacitatea de transport de containere, performanța programelor transportatorilor și predictibilitatea serviciilor au continuat să scadă”, se arată într-o scrisoare. Acest comportament discriminatoriu, subliniază Clecat, “va sfârși prin a dezavantaja expeditorii și consumatorii finali, din cauza alegerii limitate a serviciilor și a tarifelor mai mari”.

Clecat denunță, de asemenea, integrarea de-a lungul întregului lanț logistic de către marile companii de transport maritim, care este posibilă datorită profiturilor obținute din transportul maritim. “Această integrare este deosebit de incorectă și discriminatorie, deoarece transportatorii, care beneficiază de o exceptare de la regulile normale de concurență, folosesc profiturile excepționale pentru a concura în alte sectoare care nu beneficiază de o astfel de exceptare”, spune Nicolette van der Jagt, directorul general al Clecat.

În termeni concreți, subliniază Clecat, această integrare mărește ratele de transport nu numai pe segmentul maritim, ci și de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Aceasta înseamnă, de asemenea, că majoritatea consorțiilor de transportatori păstrează controlul asupra informațiilor referitoare la întregul lanț logistic, ceea ce le conferă un control și mai mare asupra pieței și le sporește puterea de a restricționa concurența.

Articole similare

Ad