Cu un nivel de peste 57.000 de unitati in administrare la finalul trimestrului al treilea din 2016, in crestere cu 7% fata de perioada similara din 2015, piata de leasing operational a atins un prag de maturitate, reflectat in acest procentaj moderat de crestere, dupa cum considera Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO)
Cu toate acestea, ultimii ani inregistreaza cresteri constante. Dupa primele trei trimestre din 2016 Arval Romania a inregistrat o crestere anuala de 15%, „un ritm mai bun decat al pietei locale de leasing operational, un avans pe care incercam sa-l mentinem“, dupa cum afirma directorul comercial Andrei Biro, care explica faptul ca dupa 10 ani piata atinge o cota de aproximativ 16% din inmatricularile totale (inclusiv autoturisme), crestere data de dezvoltarea companiilor mici si mijlocii, „inca nefamiliarizate cu avantajele leasingului operational“. Si in zona de vehicule utilitare tot mai multe companii incep sa puna in valoare aspectele care tin de siguranta soferilor sau de imaginea companiei. „Cu alte cuvinte, nu se mai folosesc utilitare pana la epuizare, ci intr-un ciclu normal, iar la finalul acestuia vehiculul se intoarce la compania de leasing operational. Exista o piata foarte mare pentru aceste utilitare uzate. Cand ni se intorc, vedem un interes enorm din partea dealerilor. Afacerile mici sau start-up-urile au nevoie de investitii mici pentru a continua, iar utilitarele provenite din leasing operational, foarte bine intretinute, raspund perfect acestei necesitati.“ Dupa primele 11 luni din 2016, flota Arval numara 8.300 de vehicule, din care 15% erau utilitare de pana in 3,5 t, in special Dacia, Ford, Volkswagen si Renault. Din punct de vedere al contractelor, 85% sunt de tipul full service.
Tendinta pozitiva a pietei auto in 2016 a facut ca si Porsche Mobility, compania de leasing operational din cadrul Porsche Finance Group, sa isi mentina pozitia printre jucatorii importanti. „In cele mai multe dintre cazuri, clientii care opteaza pentru finantari prin leasing operational reprezinta companiile mari, care au o politica de achizitii foarte bine coordonata si cunosc atuurile unei astfel de finantari. De aceea sunt orientati catre utilizarea masinilor pentru a servi business-ul si au nevoie de un parc auto gestionat eficient, la costuri optime, cu o perioada de reinnoire nu foarte lunga, tocmai pentru a nu afecta desfasurarea afacerii“, afirma directorul de vanzari si marketing, Helian Redai.
Pe de alta parte, directorul general ALD Automotive Romania, Frédéric Banco, crede ca acest tip de finantare a ajuns la un anumit nivel de maturitate si in acelasi timp …