Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se impun modificari legislative si financiare si realizarea unui studiu de mobilitate

La sfarsitul lui mai, Iulian Gheorghe a fost numit in functia de director general AMTB, unde a gasit o situatie pe care o apreciaza ca fiind delicata, deoarece programul de transport pentru Bucuresti-Ilfov fusese initiat, documentatia de atribuire se publicase in decembrie 2013, unele firme depusesera dosare, deci cumparasera deja autobuze urbane – fiind obligate sa le detina la momentul depunerii dosarelor – si, din cauza unor plangeri in instanta, procedura de atribuire fusese suspendata. In plus, si in prezent sunt pe rol procese in care se cere suspendarea sau anularea procedurii.
 

Exista insa si o veste buna, aceea ca, fiind timp suficient pana la expirarea actualului program de transport, prelungit cu un an, pana la 30.06.2015, vor fi analizate atent toate propunerile operatorilor si se va face un studiu de trafic, actual, adaptat la noile cerinte de transport, ceea ce ar trebui sa constituie baza elaborarii unei documentatii de atribuire care sa nu fie contestabila. In paralel, AMTB a facut propuneri pentru schimbari legislative si bugetare care sa-i permita exercitarea tuturor atributiilor prevazute prin lege.

Motivatiile firmelor care au depus plangeri in instanta sunt de mai multe categorii, asa cum arata noul director general al Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti, incepand de la numirea consiliului de conducere si pana la – cele mai multe – actiuni formulate in baza criteriilor din documentatia de atribuire. Mai exact, se contesta in special vechimea pe traseu si chiar traseele si modul lor de grupare. „Segmentul de traseu nu este definit in lege si alte autoritati nu-l folosesc. Fostul director general AMTB a incercat sa-i dea o definitie, sa reprezinte cel putin jumatate din distanta dintre doua localitati situate pe un traseu, dar nu exista o baza legala in a reglementa aceasta notiune, iar unii operatori s-au simtit dezavantajati de introducerea ei si au contestat-o. Eu consider ca aceasta notiune va trebui sa dispara.“
Noul director AMTB a avut deja o intalnire cu operatorii care au solicitat sa-si prezinte punctele de vedere si apreciaza ca acestia au pareri foarte diferite: unii vor trasee, altii vor grupe de trasee, unii vor sa se tina cont de vechime, altii nu, sau, daca se tine cont, unii cer ca vechimea sa se calculeze pe numar de curse, altii, pe traseu.
Operatorii care au cumparat deja autobuze pentru atribuirea ce urma sa aiba loc in iunie 2014 vor sa se pastreze aceleasi conditii tehnice si in 2015, iar Iulian Gheorghe considera si el ca asa ar fi corect. Unele dintre dotarile ce urmau sa fie punctate in 2014 sunt obligatorii si in UE, altele nu, dar reprezinta o investitie pentru viitor. De exemplu, cititoarele electronice vor fi utile pentru integrarea tarifara si introducerea biletului unic, iar daca exista deja in dotarea autobuzelor va mai fi nevoie doar de interconectivitatea aparatelor.
Operatorii care au cumparat deja autobuze pentru atribuirea din 2014 propun ca perioada …

Articole similare

Ad