Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarife stabilizate la 1.600-2.000 de euro/containerul de 40′ și timpi mai buni de tranzit

Deteriorarea pieței de transport maritim de pe rutele Asia-Europa și Asia-Statele Unite s-a oprit în aprilie, așa cum arată o analiză Upply, iar noile contracte anuale au fost semnale la prețul de 1.600-2.000 dolari pentru un container de 40′. Aceste tarife ar trebui să le permită companiilor de transport maritim să-și păstreze rentabilitatea, dar nu le vor oferi prea mult spațiu de manevră pentru a face față evoluțiilor neașteptate.

Tot în aprilie s-a remarcat faptul că timpii de tranzit sunt mai buni, deci după suișurile și coborâșurile din ultimii trei ani este momentul să se reconfigureze sistemele logistice prin introducerea unor timpi de tranzit care să țină cont de opțiunile de nearshoring, chiar dacă acestea rămân marginale pentru moment. Acest lucru va permite reducerea nivelurilor stocurilor și creșterea încrederii în perioadele de aprovizionare la nivel mondial, uneori la un cost mai mic, așa cum se vede, de exemplu, în industria textilă.

După ce a creat un șoc care a durat doi ani, pandemia a dus la soluții practice pentru a face față neprevăzutului, iar această reconfigurare se dovedește o oportunitate pentru lanțurile logistice verzi, pe măsură ce constrângerile legate de sustenabilitate devin din ce în ce mai mari.

Încetul cu încetul, nivelurile stocurilor revin la normal, ceea ce sugerează că cererea va fi mai puternică în a doua jumătate a anului. În același timp, însă, redresarea va fi probabil mai puțin puternică și mai puțin rapidă decât se așteptau companiile de transport maritim când și-au făcut inițial planurile de afaceri pentru 2023.

Pe măsură ce prețul energiei și al produselor alimentare de bază se îndreaptă către nivelurile de dinainte de pandemie, rețelele de distribuție transferă mai lent aceste reduceri. Un alt paradox văzut în aprilie a fost apariția unei anumite normalizări a pieței, în ciuda creșterii palpabile a tensiunilor geopolitice globale. Ele ar putea avea un efect mai devastator asupra comerțului mondial decât pandemia și, dacă asta s-ar întâmpla, ar fi sigur nevoie să se diversifice sursele de aprovizionare și să se recurgă măcar parțial la nearshoring.

Articole similare

Ad