Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tot mai multe nave de containere evita Canalul Suez, preferand un ocol de 3.000 km

Epidemia de coronavirus afecteaza, indirect, si activitatea din canalul Suez. Astfel, tot mai multe nave de containere isi extind traseul din Asia pana in Europa, ocolind Africa prin Capul Bunei Sperante, in loc sa scurteze prin canalul Suez. Navigarea a peste 3.000 de kilometri mai mult era considerata, in mod normal, scumpa din punct de vedere al timpului si al costurilor, dar acum, in timpul Covid-19, este convenabila. Compania de analiza Alphaliner scrie ca numarul de nave care evita canalul Suez este cel mai mare inregistrat pana acum, pe timp de pace, iar Autoritatea care gestioneaza Canalul ar putea pierde pana la zece milioane de dolari. Alphaliner adauga ca cel putin douazeci de conexiuni aleg rute ocolitoare, nu numai intre Asia si Europa, ci si intre coasta de est a Americii de Nord si Asia, iar cauza este dubla: pe de o parte reducerea accentuata a cererii de transport, cauzata de oprirea productiei mai intai in China si apoi in Europa, ceea ce permite timpi de calatorie mai lungi, iar pe de alta parte reducerea accentuata a pretului carburantului, ceea ce face mai ieftin consumul crescut, comparativ cu plata tranzitarii canalului Suez.

Costul tranzitului prin canalul Suez depinde de mai multi factori: marimea port-containerului, numarul de containere pe care le transporta (si raportul dintre cele goale si cele pline) si ruta pe care o parcurge pe parcursul calatoriei. Pretul poate ajunge la 700.000 de euro pentru o nava complet incarcata cu 20.000 TEU, care calatoreste din porturile asiatice pana in Europa. Pentru a incuraja companiile de transport maritim sa treaca prin canal, Autoritatea Suez a redus tarifele semnificativ, cu aproximativ 17%, pentru navele de containere care calatoresc din Asia in Europa. 
 
In prezent, potrivit Trasporto Europa, este imposibil de verificat estimarile Alphaliner, deoarece statisticile oficiale ale Autoritatii Canalului Suez s-au oprit in februarie 2020, atunci cand epidemia de Covid-19 a afectat China. In acea luna, 401 nave de containere au trecut prin Canal, comparativ cu 434 in ianuarie 2020 si 433 in februarie 2019. Prin urmare, trebuie asteptate cifrele din martie si aprilie pentru a vedea daca situatia actuala afecteaza semnificativ canalul Suez. Acest fenomen afecteaza si Italia, deoarece ruta Capul Bunei Sperante exclude Marea Mediterana si, prin urmare, reduce si numarul de escale in porturile italiene.

Articole similare

Ad