Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un final de an bun pentru transporturi

Europa se apropie de finalul unei decade de boom economic si, chiar daca octombrie-decembrie este o perioada foarte aglomerata pentru transport, in contextul livrarilor pentru Craciun, nu ar fi rau sa va faceti timp, inainte de final de an, pentru o analiza a contractelor pe 2019.
In ultimii ani toti indicatorii au mers in sus, fortati cumva de cererea crescuta pentru transport. S-au comandat mai multe camioane, mai ales in vestul Europei, iar pretul autovehiculelor a mai crescut. S-au cautat mai multi soferi si dintr-odata parca nu au mai fost de gasit, astfel incat s-a instalat o criza de soferi de proportii peste tot in Europa.
 

S-a consumat mai multa motorina si implicit pretul acesteia a crescut.
Peste toate aceste cresteri s-au adaugat taxele mai mari de drum, ca urmare a nevoilor de a investi mai mult in infrastructura, in asigurari, in sisteme IT – fara de care e greu sa mai gestionezi fluxurile de comenzi – si in oameni.
Dupa zece ani de crestere, economia europeana incepe sa dea primele semne de stagnare, ca sa nu zicem de usoara scadere. Euforia cresterii insa pare sa tina cel putin pana la finalul anului. Presati de soferii tot mai exigenti si mai greu de multumit, firmele de transport cresc tarifele, cu atat mai mult cu cat se stie ca ultimele luni ale anului preturile de transport sunt mai sus decat de obicei, desi capacitatea de transport disponibila in toata Europa e mai mare.
Prinsi intre gasirea de soferi si onorarea cat mai multor comenzi, firmele de transport evita, de regula, sa-si faca planurile pentru anul care vine, care nu se stie cum va fi. Chiar daca pentru comenzile spot in ultimii doi ani s-a castigat extrem de bine, totusi un contract consistent pe un an-doi aduce multa liniste pentru investitorii din transporturi, astfel ca nu e de neglijat gasirea permanenta de parteneri „potenti”, cu un portofoliu mare de clienti si care pot asigura contracte pe tot anul, chiar daca la un pret mai mic.
Sigur, e un moment in care transportatorilor inca le da mana sa puna conditii. Si e bine sa nu lase la pret doar de dragul de a castiga un contract. Trebuie verificate cu atentie toate costurile si luate in considerare cresterile salariale anuntate de Guvern, o posibila crestere a diurnelor si a taxelor in diferite state. Ideal este sa nu se plaseze toate ouale intr-un cos si sa se dezvolte mai multe segmente de activitate, sa se lucreze cu mai multi clienti, chiar daca e mai greu de gestionat mai multe conturi decat sa se colaboreze cu un singur partener. Cheia succesului este, bineinteles, cum se combina comenzile de la acesti clienti, astfel incat camionul sa fie mai tot timpul plin si sa se opreasca putin.
O oportunitate de dezvoltare se intrevede in stabilirea de companii pe pietele cele mai importante din Europa si mai ales Germania. Este momentul ca firmele mari din estul Europei care au ajuns la un nivel de dezvoltare important, cu sute sau chiar mii de camioane, sa faca pasul inspre extinderea teritoriala in vestul Europei. Si asta pentru ca, pentru a-si asigura dezvoltarea la nivel european, au nevoie de acces la pietele nationale de distributie si mai ales la cea germana. La conferinta Tranzit din primavara prezentam exemplul Raben Group, o firma cu capital olandez care si-a inceput dezvoltarea in Polonia si apoi s-a extins in toata Germania pentru a-si asigura in primul rand centre de consolidare pentru piata germana, dar si pentru cea trans-europeana.
Acum a venit randul Girteka sa faca pasul de a se stabili fiscal in Germania, pentru a putea lucra in transportul FTL si LTL de pe piata nationala, fara teama ca va mai fi vanat de autoritatile din aceasta tara pentru transporturile in regim de cabotaj sau chiar cursele internationale.
In loc sa asteptam sa vina criza sau sa se stabileasca noul pachet de mobilitate, mai bine ne luam inima in dinti si ne stabilim „dincolo”, cu atentie sporita insa la operatiunile intre firma mama din Romania si filiala din strainatate.

Articole similare