Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un serviciu premium conform solicitarilor clientilor

Pana acum cativa ani, clientii nu erau interesati foarte mult de costurile de transport si se concentrau mai ales pe livrarea rapida, ca urmare comenzile pentru trafic aerian erau foarte numeroase. Criza insa i-a invatat pe toti ca printr-o planificare riguroasa a stocurilor si a aprovizionarii si cu ajutorul solutiilor IT pot face estimari si pot apela mai mult la transportul rutier si maritim, mai ieftin. Astfel ca, in prezent, transportul aerian a ramas un serviciu premium si rapid destinat clientilor care au nevoie foarte urgent de anumite produse sau este o optiune pentru produsele extrem de valoroase. De aceea, cargo-partner Expeditii SRL si-a dezvoltat portofoliul de servicii, s-a implicat in proiecte speciale, a pus accent pe solutie si pe flexibilitate, personalizand serviciul de transport aerian oferit clientilor, iar prin asta a reusit sa atraga mai multe volume si profit.


Dupa ce, in Romania, in 2009, piata transporturilor de marfa pe cale aeriana a scazut semnificativ, in 2010 situatia s-a redresat si, ca urmare a cresterii exporturilor, cargo-partner Expeditii a incheiat 2011 cu o crestere de 10%.
„Nu ne-am speriat de efectele crizei incepute in septembrie 2008, deoarece, unde altii au vazut probleme, noi am vazut solutii, posibilitatea de a construi noi aliante si noi parteneriate cu clientii care ne erau noi pana la acel moment“, a afirmat Liviu Sandu, branch manager Bucuresti&National product manager Air Cargo, cargo-partner Expeditii SRL.
Printre principalele marfuri exportate din Romania pe cale aeriana se numara piesele auto pentru industria automotive, fiind important ca ele sa ajunga foarte repede la fabricile auto pentru a nu opri linia de productie, urmate de produsele din industria farmaceutica.
Asia ramane principala piata pentru importuri, iar pentru export – SUA, Canada, Brazilia, India si Rusia.
Un segment in crestere in ultima vreme este exportul de componente si echipamente pentru industria petroliera, care se produc in Romania si apoi merg catre Orientul Mijlociu si Asia. Acest lucru se datoreaza faptului ca sunt cativa producatori care si-au deschis fabrici la noi, avand deja contracte internationale in derulare.

Predictibilitatea a scazut
Chiar daca este in crestere usoara, piata transporturilor aeriene de marfa a devenit foarte volatila, iar planificarea in avans nu este intotdeauna respectata. „Exportatorii nu sunt incantati cand trebuie sa foloseasca transportul aerian ca principal mijloc de transport, iar transportul aerian este un serviciu premium in clasa sa. In plus, ca urmare a extinderii tot mai mari a implementarilor de WMS si a conexiunilor EDI, se vede mult mai usor cand stocurile sunt pe terminate, ceea ce duce la o planificare buna a stocurilor, ducand la scaderea volumului de transport aerian in general. Dar atuul nostru vine din maniera in care am reusit sa intelegem business-ul clientului si il ajutam sa isi planifice foarte bine activitatea astfel incat sa evite costuri suplimentare si …

Articole similare

Ad