Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile merg bine in Europa Centrala si de Est

Dupa un 2014 foarte bun pentru piata de transport in Europa, si mai ales in centrul si estul continentului, carausii din aceasta zona nu isi infrang apetitul pentru largirea flotei in fata amenintarilor fluturate de Germania si Franta cu impunerea unui salariu minim pentru firmele care lucreaza pe teritoriul lor. Cel putin aceasta este constatarea facuta de Robert Grozdanovski, vicepresedintele Volvo Group Trucks Sales Europe pentru piata din sud-estul Europei, din care face parte si Romania.
 

Cum activitatea de vanzari de camioane si produse after-sales derulata de Grupul Volvo AB s-a dezvoltat tot mai mult dupa 1999-2000, in 2004, cand unele state din estul Europei s-au integrat in UE, regiunea de est a Europei a fost impartita in doua: Europa Centrala si cea de Est. Prima era formata din statele care s-au integrat in UE in 2004. Apoi, cativa ani mai tarziu, cand si Romania si Bulgaria au aderat la UE, in 2007, s-au adaugat si ele la regiunea central-estica, alaturi de o parte a fostei Iugoslavii.
Regiunea Europei Centrale si de Est a devenit prea mare, astfel ca s-a decis sa se imparta cumva pentru o administrare mai buna. Astfel au aparut regiunea nordica, ce include Tarile Baltice, Polonia, Ucraina si Belorusia, si cea sudica – Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, fosta Iugoslavie si Bulgaria.
Pentru Rusia, Volvo are o divizie proprie, care include atat organizatia comerciala, cat si pe cea de productie, chiar daca momentan Grupul Volvo a intrerupt productia la Kaluga din cauza situatiei din Ucraina. „Am decis sa luam o pauza in ceea ce priveste productia de camioane in Rusia. Angajatii nu au fost concediati, ci lucreaza in anumite conditii pentru aceasta scurta perioada de timp. Speram ca situatia de acolo se va imbunatati curand si vom putea relua activitatea”, a afirmat Robert Grozdanovski.
Acesta a declarat ca, desi se estima ca situatia din Ucraina sa aiba un impact major asupra pietei de transport din zona, economia din estul Europei compenseaza scaderile de volume din Rusia.
„In continuare exista o cerere solida de camioane, asa ca afacerea noastra in majoritatea tarilor nu este afectata deloc, poate putin in Lituania si Letonia, care sunt mai legate de Rusia. Dar multi transportatori au reusit sa ramana conectati la piata vest-europeana de transport.”
Potrivit vicepresedintelui Volvo Group Trucks Sales Europe pentru piata din sud-estul Europei, multe companii de transport din vestul continentului s-au stabilit in Lituania in 2004, 2005 si 2006, dar, cu timpul, o parte dintre acestea s-au retras, deoarece au inceput sa fie probleme cu soferii de acolo. „Sincer, consider ca tari precum Romania si Bulgaria au devenit mai atractive pentru acele firme olandeze, germane sau belgiene de transport, care s-au grabit initial sa-si deschida filiale in tarile baltice. Companiile elvetiene au mers mai mult in Letonia, in timp ce firmele finlandeze au preferat Estonia.”

Articole similare