Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele totale ale principalelor porturi chineze continuă să crească

Upply a analizat recent volumele de mărfuri tranzitate prin principalele porturi ale lumii în prima jumătate a anului și, pe fondul scăderii față de perioada similară din 2021, în multe dintre ele, a concluzionat că deja asistăm la o încetinire a comerțului ca urmare a redresării puternice înregistrate în 2021, a creșterii inflației și a perturbării producției și lanțurilor logistice. Cu toate acestea, traficul total al primelor 10 porturi a crescut cu 1,5% față de primul semestru din 2021, ajungând la 134,4 milioane TEU.

China, care are șapte porturi în Top 10 mondial, a publicat rezultate foarte bune dacă ținem cont de măsurile extrem de dure de carantinare a populației pentru eliminarea infectărilor cu Covid-19, măsuri care au afectat funcționarea economiei în primăvară. Doar în Shanghai, Guangzhou și Hong Kong volumele au scăzut – și oricum în foarte mică măsură – iar primele 10 porturi chineze au avut un volum total de trafic combinat de 103,5 milioane TEU, cu 3,6% mai mare decât în prima jumătate a lui 2021.

Porturile din Golful Beibu și Rhizao au înregistrat o creștere de două cifre, în Golful Beibu traficul de containere crescând cu 21,4%, până la 3,2 milioane TEU. Potrivit autorității portuare, progresul a fost determinat de deschiderea de noi linii către țări din Asia de Sud-Est, cum ar fi Thailanda, Cambodgia și Vietnam, și de începerea noului parteneriat economic regional Asia-Pacific. De altfel, Golful Beibu a cunoscut o creștere de două cifre în toată perioada pandemiei, în ultimii doi ani, și față de 2019 volumul containerelor manipulate acolo aproape s-a dublat, de la 1.590.000 TEU în primul semestru din 2019 la 3.170.000 TEU în 2022.

Importuri mult mai mari în Statele Unite

În Statele Unite, importurile au înregistrat o creștere foarte puternică la începutul anului, dar principalul port al țării, Los Angeles, care s-a confruntat cu o aglomerație severă, a avut volume în ușoară scădere dacă vorbim de numărul de containere pline (-3,1% pentru import și -5,6% pentru exporturi), din cauza creșterii numărului de containere goale. Aceeași situație se observă și în portul Long Beach.

Confruntați cu aglomerația din porturile de pe coasta de vest, expeditorii au căutat soluții alternative în est, unde toate porturile – mai ales Houston și New York – s-au descurcat bine. New York, cel mai important port de pe coasta de est, a înregistrat o creștere a traficului cu 11,4%. Traficul total de containere a crescut cu 7,9%, până la 3,2 milioane TEU, importurile au crescut cu 12%, până la 2,5 milioane TEU, exporturile au scăzut cu 5%, până la 664.323 TEU, iar traficul de containere goale a crescut cu 18,3% – +8,7% la export și -29,6% la import.

Volume mai mici în cele mai multe porturi europene

În ceea ce privește porturile europene, aproape toate, în afară de Hamburg și Barcelona, au avut un trafic de containere în scădere în prima jumătate din 2022. Și Gioia Tauro, care nu și-a publicat cifrele, pare să fi înregistrat rezultate pozitive, câtă vreme președintele autorității portuare a indicat la începutul lui august că traficul a crescut cu 15,3% în primele șapte luni, până la 2.003.388 TEU.

Liderul european Rotterdam a înregistrat o scădere de 4,4% a volumelor, pentru care autoritatea portuară a oferit două motive principale: scăderea traficului de containere în/din Rusia din cauza sancțiunilor care i-au fost impuse în urma invaziei Ucrainei și serviciile dezorganizate de transport maritim din prezent. Pentru a compensa timpul, navele mari anulează adesea apelurile către porturi din itinerariile lor (în Rotterdam au fost cu 5,5% mai puține apeluri față de 2021) și încarcă și descarcă mai multe containere pe apel (+6,1%), ceea ce duce la vârfuri de activitate în terminale. De aceea companiile de transport maritim utilizează mai des porturile mici de escală pentru transbordare. Anvers a adus aceleași argumente pentru a justifica scăderea traficului în prima jumătate a anului, când volumele cu Rusia au fost cu 39% mai mici decât în perioada similară din 2021.

Și Hamburg a suferit impactul sancțiunilor împotriva Rusiei, traficul de containere în și din porturile rusești scăzând cu 50,9%. Pe de altă parte, traficul cu principalii săi parteneri comerciali, inclusiv China, a continuat să arate o creștere, iar Hamburg a avut succes și în rolul său de centru de transbordare pentru regiunea baltică. În total, în prima jumătate a anului, traficul de transbordare a containerelor din port a crescut cu 2,7%, până la 1,6 milioane TEU.

Dintre porturile franceze, Le Havre a înregistrat un nivel stabil de activitate, deci un rezultat satisfăcător ținând seama de situația generală, iar cota de piață a crescut ușor pe fondul unei scăderi generale a traficului de containere din zona de nord. Și Marsilia a avut o performanță bună, deoarece a stabilit un nou record de trafic de containere, de 800.000 TEU, în creștere cu 5% față de 2021 și cu 7% față de 2019, beneficiind de congestia din porturile mediteraneene învecinate și de fluiditatea mai mare de manipulare din terminalele sale.

Cea mai mare scădere a traficului dintre porturile europene principale a fost în Bremerhaven, urmat îndeaproape de Pireu.

Articole similare

Ad