Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O nevoie de vehicule comerciale grele cat in Europa si America la un loc

Desi anul trecut a inregistrat o scadere de 3% fata de anul precedent, cu aproape un milion de unitati vandute in 2011, China inca este considerata cea mai mare piata pentru segmentul de vehicule comerciale grele, -contorizand intr-un an mai mult decat au vandut America de Nord, Europa si America de Sud la un loc. Cu toate acestea, este loc de mai bine, relaxarea politicii fiscale si introducerea unor stimuli fiind inca destul de slabe in China.

In plus, piata de camioane va trebui abordata de acum nu doar prin prisma unor investitii imediat urmatoare, ci si din perspectiva unor cicluri economice pe termen lung, indicatorii precum cresterea PIB, a investitiilor si a sectorului de real-estate avand, printr-o corelatie de aproape 100%, un efect direct asupra pietei.

Prognoza de crestere a PIB, stabilita initial la 8% in 2012, a fost revizuita in ultimele doua trimestre la 7,7%, cu previziuni de scadere continua si in 2013 de la o crestere de 8 la 7,6%.
Cu toate acestea, specialistii considera ca un ritm de crestere de minimum 7% este destul de bun avand in vedere dimensiunea colosala a economiei chineze si inrautatirea cererii externe, mai ales ca nicio economie nu se poate decupla complet de la situatia celorlalte.
Insa guvernul de la Beijing ar trebui sa puna accent pe accelerarea proiectelor existente de constructie a infrastructurii, in special pe proiectele centrale de stat, cum ar fi cele de cale ferata sau de asistenta sociala (in principal de locuinte). Deocamdata s-a incercat sa se introduca un stimul din partea ofertei, cum ar fi alocarea mai multor zone destinate sectorului privat, incurajarea investitiilor in R&D si reducerea taxelor sau promovarea finantarii pentru intreprinderile mici si mijlocii.

Mai sunt multe probleme de rezolvat la nivel politic si de fiscalitate
Desi China este perceputa in general ca o natiune extrem de centralizata, aceasta este, dimpotriva, foarte descentralizata. In 2011 guvernului central i-a revenit doar o cota de 11% din totalul veniturilor fiscale nationale, in vreme ce aproximativ 90% din investitiile in infrastructura au fost efectuate la nivel local, cu mult peste majoritatea celorlalte tari.
Oricum, finalizarea proiectelor de infrastructura incepute ramane probabil cel mai eficient si mai rapid mod de stopare a incetinirii economice, mai ales ca multe proiecte feroviare demarate nu ar necesita presiuni asupra guvernelor locale, constranse si asa de vanzarile de terenuri si de povara cresterii datoriilor. Ca atare, la sfarsitul lui iulie 2012 guvernul de la Beijing a crescut din nou tinta pentru investitii in infrastructura feroviara, de la 22 la 470 de miliarde RMB, depasind astfel cele 461 de miliarde RMB de anul trecut.

Articole similare