La IAA Hanovra s-au decernat si cele sapte premii Trailer Innovation, la categoriile Concept, Caroserie, Sasiu, Componente, Siguranta, Mediu si Solutii Telematice, ultimele doua introduse in competitie anul acesta. In concurs s-au inscris peste 30 de producatori de remorci si semiremorci, carosieri si fabricanti de componente, care au prezentat 92 de sisteme destinate cresterii sigurantei si eficientei in transport. Reamintim ca la categoria Concept primul loc a fost ocupat de Broshuis, pentru combinatia Euro-EMS, iar urmatoarele, de Schmitz Gotha si S. Cartwright, premiul pentru Caroserie a fost decernat Krone, pentru panelurile VIP cu izolare foarte buna pentru dubele frigorifice, urmat de Van Eck si Wingliner.
Haldex Europe, cu Trailer Control Module+Safe Parking, a fost castigatorul la categoria Siguranta, urmat de Krone si AllsafeJUNGFALK, iar la categoria Mediu cel mai apreciat a fost Kiesling, cu sistemul de reciclare a spumei din compozitia panourilor izolatoare ale dubelor frigorifice, urmat de Thermo King si Rohr. Toate inovatiile propuse la aceste categorii au fost descrise in numerele din septembrie si octombrie ale revistei Tranzit, iar in urmatoarele pagini va prezentam produsele inscrise la Componente.
Locul 1: Westrick Karosserie und Fahrzeugbau
Sistemul flexibil w-tra de incarcare pe mai multe niveluri consta in platforme de transport, sisteme de fixare a acestora si un cadru care, de asemenea, poate fi construit utilizand stalpii.Platforma permite securizarea marfii prin intermediul unor puncte de fixare, pereti, plase, iar sistemul de prindere permite inserarea cu usurinta si in siguranta a platformelor in interiorul cadrului, cu ajutorul unui motostivuitor cu furca. In timpul introducerii sau mutarii, platforma poate fi blocata/deblocata automat, deci normele de securizare a incarcaturii sunt respectate cu usurinta. Grilajul cu cadru gaurit de pe perete sau stalp permite o configuratie de incarcare pe unul, doua sau mai multe niveluri in vehiculele de transport. Distributia pe verticala permite ajustarea configurarii incarcaturii fara sa fie nevoie de sisteme complexe mecanice sau hidraulice.
Cu sistemul w-tra, siguranta marfii este impartita: bunurile individuale sunt plasate pe transportor, iar acesta este inserat automat in multiplele niveluri ale camionului.
Platforma este incarcata, de exemplu, cu marfuri din fabrica, inainte de expediere, si legata ferm, de exemplu cu sufa de grilaj. Cu ajutorul unui motostivuitor cu furca, platforma de incarcare poate fi deplasata lateral in interiorul vehiculului, unde este activata o conexiune de siguranta intre stalpii vehiculului. O a doua sau a treia platforma de incarcare poate fi montata peste prima, in conformitate cu cantitatea de marfa stabilita pe fiecare, ca in cele din urma sa fie permisa utilizarea completa a spatiului din camion.
Avantajul major al sistemului consta in primul rand in posibilitatea utilizarii eficiente a suprafetei de incarcare si a volumului, dar si in flexibilitate, costuri optime si siguranta. In al doilea rand, marfa fiind asigurata conform certificatului de aprobare, nu exista incertitudini legale.
Locul 2: Container Quick Lock
Sistem semi-automat de blocare rapida a containerului
Acesta inlocuieste vechile sisteme de blocare a containerelor, prin rasucire. Caracterul inovator consta in faptul ca energia containerului este utilizata la blocarea acestuia pe sasiu, spre deosebire de incuietorile actuale cu sistem prin rasucire, unde este utilizata energia umana. Ca rezultat, soferul nu are nevoie sa ridice mecanismul de blocare si ulterior sa-l insurubeze pentru blocarea containerului, utilizand un ciocan pentru a strange containerul pe sasiu. Cu noul sistem, el trebuie doar sa ridice sau sa coboare un maner pentru a avea o strangere si o blocare perfecta si in siguranta a containerului pe remorca.
Acest sistem ofera o blocare sigura, fata de incuietoarea veche, care se putea descuia din cauza vibratiilor aparute in timpul transportului. In plus, soferii nu sunt mereu atenti cand utilizeaza sistemul de blocare, aplicand doar cateva rasuciri ale surubului sau uneori nici macar atat. Cu Quick-Lock, o simpla miscare a manerului ofera o blocare perfecta si in siguranta. De asemenea, surubul sistemului vechi poate cadea uneori, cand filetul este uzat, in vreme ce cu noul sistem nu exista nici surub, nici filet. Uneori, incuietoarea veche, cu rasucire, nu poate fi utilizata, pentru ca deschizatura prin care surubul este ridicat se strange, deoarece containerul loveste capetele deschiderii.
Sistemul de blocare rapida este galvanizat prin imersie la cald, ceea ce nu permite corodarea.
Locul 3: SF Innovative Systeme
Flexima cu suporti detasabili din otel pentru o igiena mai buna a cerealelor
Golirea silozurilor de transport cereale este realizata in mod obisnuit cu aer comprimat, care asigura o descarcare rapida a materialelor afanate. Cele care se lipesc, precum faina, sarea sau cimentul, necesita suplimentar site pentru degajare, instalate inainte de deschiderea pentru descarcare. Aerul comprimat este suflat prin aceste site, iar materialul afanat este astfel degajat, cazand apoi in deschiderea pentru descarcare.
Conventional, sitele realizate din materiale textile au dezavantaje mari: curatarea este complexa si necesita mult timp, iar procesul de uscare este extrem de lung, ceea ce cauzeaza probleme de igiena si timpi de imobilizare nedoriti. In plus, curatarea si sub site nu a fost posibila pana acum.
Aceste dezavantaje ale sistemelor cu site conventionale au facut ca SF Innovative Systems sa caute o solutie a unui sistem cu schimbare rapida a sitelor. Noua dezvoltare consta din patru segmente conice realizate dintr-un otel foarte rezistent, care se pot detasa doar cu patru parghii si pot fi scoase afara pentru curatare dupa fiecare descarcare, ceea ce inseamna ca se poate asigura curatenia si igiena chiar si sub ele. In plus, asamblarea rapida contribuie la realizarea unei economii substantiale de timp.
In mod special pentru companiile de transport maritim care fac transport in silozuri orizontale de cereale, acest sistem detasabil este solutia optima. Daca, dupa spalarea cisternei, sitele din materiale textile nu sunt uscate suta la suta, favorizeaza dezvoltarea germenilor, a bacteriilor si a mucegaiului care contamineaza produsul in cadrul fiecarei descarcari. Sitele detasabile exclud aceasta sursa de pericol.
TÜV Rhineland a certificat ca tehnicile de fabricare au fost dezvoltate astfel incat fiecare siloz orizontal de cereale sa fie echipat cu acest sistem (de asemenea, cu compartimente).
Schmitz Cargobull
LWE (Light Wheel End)
Butucul rotii are o structura robusta din otel si, cu toate acestea, cantareste mai putin decat unul standard cu structura din aluminiu.
Avantajul este posibilitatea de a creste sarcina utila. Rulmentul rotii este interfata comuna pentru butucul LWE si pentru cel standard (SCB). Cu conceptul LWE, discul de frana si roata sunt montate folosind 12 prezoane si acelasi cerc de prindere.
Wabco
Trailer Remote Control
Noua generatie de telecomanda pentru remorci permite soferului sa controleze EBS, suspensia si alte functii programabile ale remorcii, fara sa coboare din cabina. Telecomanda poate ajusta inclusiv presiunea de franare si poate fi conectata la sistemul de alimentare din camion, deoarece comunica cu sistemele remorcii prin PLC (Power Line Communication). In functie de tipul de camion este posibila conectarea telecomenzii la bricheta, evitand montajul unor conectori si cabluri suplimentare intre camion si remorca. Telecomanda poate fi folosita cu orice marca de camion, singura obligatie fiind ca pe remorca sa fie instalat modulul de extensie electronica (ELEX), pentru a facilita comunicarea dintre telecomanda si sistemele remorcii. Sistemul EBS de pe remorca trebuie sa fie cel putin de a doua generatie. Acesta poate fi montat si retrofit.
Cele sase butoane touchscreen pot fi programate individual, pentru a activa cele mai frecvent utilizate sau mai relevante functii, dupa tipul remorcii sau aplicatie. Functiile tipice care pot fi controlate sunt: asistenta la tractiune, coborarea axei liftante, OptiTurn, Immobilizer, TimeGuard (si claxonul exterior al acestuia), ridicarea sau coborarea sasiului remorcii, avertizarea la inclinare laterala etc.
Telecomanda pentru remorca are un display care contine patru zone: prima include trei indicatori de avertizare pentru uzura componentelor sistemului de franare, imobilizare, presiunea din pneuri, iar a doua include lumini pe LED verzi, galbene si rosii, care indica distanta dintre remorca si diferite obiecte din spatele acesteia, atunci cand se merge cu spatele; functia merge numai in combinatie cu WABCO TailGUARD, iar simbolurile sub forma de triunghiuri rosii sunt vizibile daca un mesaj a fost inregistrat de Trailer EBS E si ELEX. Zona a treia indica butoanele de functionare care se activeaza la atingerea ecranului.
DAUTEL
Slider DS 1500/2000 VT XXL
Este primul vehicul cu oblon ridicator retractabil pentru cutii mobile XXL, cu cuplare profunda, dezvoltat pentru a raspunde nevoilor in crestere de schimb al suprastructurilor de 7,82 m lungime, 3 m inaltime interioara si o garda la sol de 1.020 mm. Pentru utilizare in spatii inguste, Dautel a dezvoltat un prototip cu inaltimea sasiului de numai 860 mm de la sol, combinand intr-o unitate constructiva oblonul retractabil cu punctele pentru accesul prin spate pentru unitatile C 745 si C 782, suspensia oblonului si sistemul de cuplare a remorcii. Inginerii Dautel au ales sa renunte la tubul continuu de sustinere pentru o cuplare adanca.
Aceasta solutie permite incarcarea/descarcarea la rampa sau la nivelul solului cu oblonul ridicator, folosind lungimea si inaltimea interioara maxime de incarcare, lucru care nu era posibil pana acum la cutiile mobile cu o garda la sol de 860 mm, in combinatie cu o cuplare profunda pe axa centrala. Astfel, in loc sa foloseasca un camion de distributie separat, expeditorul poate folosi acum si trenul rutier lung pentru distributie. Aceasta solutie permite utilizarea de cutii mobile XXL, cu un volum cu 10% mai mare.
Partea din spate a remorcii dispune de o interfata insurubabila cu cadrul sasiu al camionului si, astfel, poate fi atasata usor la toate tractoarele cu doua sau trei axe, cu o latime a cadrului de 750-770 mm (orice tractor de 18 sau 26 t). Gratie structurii insurubabile, interfata poate fi montata si retrofit pe orice tractor, fiind posibila chiar si demontarea de pe cele deja echipate de la inceput cu aceasta interfata.
Oblonul poate disparea sub cadrul interschimbabil, nefiind, in mod normal, posibil sa se miste in sus si in jos. Dautel foloseste insa un protap special dezvoltat de WAP, care permite liftului sa se miste in sus cu 7o. Bratul protapului este si el desurubabil, fiind posibil de montat atat pe remorci cu axe dispuse central, cat si pe sisteme dolly.
Platforma de incarcare, din doua parti, are deschisa 1.720 mm lungime si 2.400 mm latime, ceea ce permite transportul unor marfuri de volum, dar si de greutate, avand o capacitate de incarcare de 1.500-2.000 kg. Oblonul retractabil integreaza lumini pe LED, bine protejate impotriva lovirii la manevrare.
AIRpipe Bauregger
Airpipe Easylift
Sistemul de ridicare nelimitata a prelatei fara blocare, extrem de sigur, se bucura de o greutate redusa, gratie dimensiunilor mici, si se intretine si se asambleaza usor, fiind upgradabil in orice moment.
Cu Airpipe Easylift se obtine o inaltime a acoperisului infinit ajustabila pe una sau pe ambele parti, fara vreun pericol de accidentare si lovire, fiind o solutie ieftina ce economiseste greutate si timp. Acoperisul se inalta fara efort, cu comanda manuala, pneumatica, pe baterie, sau cu actionare electrica, pentru acest sistem fiind dezvoltat special un motor electric, care face ca ridicarea acoperisului sa fie posibila prin apasarea unui buton.
WEKA Fahrzeugbau
Elevator pneumatic
Acest produs ofera un real ajutor la ridicare, pentru vehiculele comerciale. Elevatorul ajuta, de exemplu, companiile de mobila sa incarce si sa descarce marfa mai rapid si mai usor. Elevatorul pneumatic este conectat simplu la unitatea standard a vehiculului, care alimenteaza cu aer. Produsul inlocuieste unele incarcatoare scumpe, protejeaza sanatatea operatorului, este usor de conectat la un alimentator de aer standard, usor de manevrat si fara mentenanta.
Pentru descarcare, marfa va fi impinsa din remorca pe masa liftanta pneumatica, si apoi, prin apasarea unui buton, platforma va fi coborata pneumatic. De la sol, platforma va fi preluata de un carucior sau de un autoincarcator cu furca.
SFS Intec
Surub SRB nituit
Acest surub a fost creat, testat si pus in productie de serie in colaborare cu producatori germani renumiti de remorci, fiind singurul de pe piata special proiectat si dezvoltat pentru instalarea unei dube pe remorca. Mai multe nevoi ale clientilor se rezolva cu acesta: asigurarea unei inaltimi totale coborate, asamblarea fara deschizaturi (pe o singura parte), silentiozitatea in uz (in contrast evident cu alte nituri disponibile) si abilitatea de a lucra in zone cu acces dificil pe sasiuri sau dube.
Surubul permite asamblarea pe o singura parte, instalarea cu o singura mana, o operare silentioasa, fara zgomotele familiare, de pana la 100 d(B). Asamblarea este similara celei prin nituire. Apoi, cuplul este preluat de unealta de instalare, fara sa se instaleze oboseala incheieturii, iar constructia subtire permite instalarea cu usurinta in spatii inguste. In plus, ofera si protectie completa impotriva coroziunii, iar, cand este necesar, aceste nituri noi pot fi restranse.
Pentru a elimina nituirea incorecta pe vehicul, producatorul ofera si o scula pneumatica, completa, cu unitate de fixare a nitului. Surubul este automat pre-pozitionat, operatorul trebuind doar sa plaseze un manson in unitatea de fixare si sa apese butonul de actionare.
Krone
Stalpii de ancorare cu greutate optimizata
Krone a redus greutatea stalpilor folositi la transportul de otel de la 25 kg la 15. Astfel creste sarcina utila, se imbunatateste manevrabilitatea si sporeste siguranta operatorilor si echilibrul transportului. Iar sistemul integrat de ghidare a sufelor de ancorare mentine constanta pozitia acestora, pentru o mai mare siguranta a incarcaturii.
Cramaro Italia
Suport frontal extensibil si sistem de deblocare a cablului
Suportul frontal extensibil este considerata inovatie deoarece, in mod uzual, scuturile de protectie din fata caroseriei sunt fixe si deloc extensibile. Este o inovatie deoarece, chiar daca sistemele deja exista in prezent, produsul Cramaro este mult mai usor de utilizat in comparatie cu cele traditionale.
Pentru caroseriile cu scuturi proprii in linie, aceasta inovatie permite tragerea inapoi a sistemului prelatei in afara partii superioare a caroseriei. Deoarece sistemul prelatei nu va sta in interior, aceasta va usura operatiunile de incarcare (prelata nu va lua parte la deschiderea partii superioare a caroseriei).
Suportul frontal extensibil sta in interiorul benei cand prelata este extinsa deasupra caroseriei. Cand se actioneaza, prelata se strange spre partea din fata a caroseriei si cand ultimul arc atinge suportul extensibil, in mod automat (prin intermediul unei forte mecanice), se intinde suportul si o aduce in afara caroseriei. Cand prelata este actionata din nou, ca sa se extinda peste caroserie, ultimul arc trage sistemul din nou in interiorul acesteia.
Sistemul de deblocare a cablului pe basculanta cu descarcare pe trei parti nu constituie un obstacol in timpul operatiunilor de incarcare. In plus, daca este oferit cu sistemul Cramaro Galoppino, va permite indepartarea cu usurinta a intregii prelate.
Sistemul de blocare a cablului este de fapt un maner care poate fi cu usurinta deschis sau inchis manual de catre operator, pentru a bloca/debloca cablul prelatei.
G. Alberth
Role superioare pentru prelate culisante
La mai multi producatori de top, rola superioara este proiectata sa stea doar agatata. Sub greutatea prelatei, ea apasa spre interior si prelata este aproape imposibil de rulat. De asemenea, apasarea rolei asupra prelatei nu se face pe interior, ceea ce ar putea duce la deteriorarea rolelor superioare. Partea de sus a rolelor, cu componente de plastic, pastreaza distanta fata de sina de aluminiu si previne rotirea spre interior. Astfel, nici prelata nu se poate deschide/inchide cu usurinta prin aceste distantiere, deoarece nu mai exista nicio inclinare a rolelor pe sina de aluminiu.
Ferro Umformtechnik
Perete lateral din otel sudat prin fuziune cu laser
Peretii laterali ai benelor cu basculare pe trei parti si corpul benei au un design sofisticat, fiind construite uneori din trei bucati, iar alteori dintr-una singura.
In colaborare cu clientii, Ferro Umformtechnik a dezvoltat un profil cu o indoitura speciala, iar procesul de sudura cu laser, fara material suplimentar, ofera perceptia unui produs dintr-o bucata, urma de sudura fiind doar un filigram. Numarul sudurilor este redus de la patru la doua pentru peretii laterali. Laserul permite sudura la temperaturi coborate, care nu mai provoaca deformari ale materialului, calitatea fiind imbunatatita. Linia de sudura pe laser este foarte uniforma si curata, astfel ca nu este necesar niciun tratament „de cosmetizare”. Costurile de productie sunt, asadar, reduse.
Sioen Industries
STOP graffiti si mizeriei
Sioen Industries a dezvoltat un nou material de protectie care imbunatateste caracteristicile de curatare a prelatei. Sioen Dirt STOP este un sistem de lacuire 2K, unic, care poate fi aplicat prin intermediul acoperirii traditionale, ca si prin folosirea unui echipament profesional de pulverizare.
In cel de-al doilea caz, pulverizarea trebuie facuta intr-un mediu potrivit (in zone cu ventilatie suficienta). Daca prelata laterala nu a fost vopsita/imprimata cu grafica, se poate utiliza versiunea acoperirii, iar daca se doreste aplicarea unui desen grafic, stratul de acoperire pentru respingerea mizeriei poate fi aplicat dupa aceea, prin pulverizare. Lacul anti-graffiti este bazat pe tehnologia avansata cu polimeri.
Substanta activa din formula este un copolimer acrilat de tip grefa, personalizat, cu proprietati excelente ale suprafetei: in loc de sa fie deteriorat ireversibil, lacul Graffiti STOP protejeaza prelata. Odata ce s-a uscat, pictura cu graffiti poate fi indepartata cu usurinta utilizand o carpa uscata sau un compresor de curatare cu apa.
Noile produse pastreaza prelata laterala mai curata in timp, reduc cheltuielile si timpul alocat spalarii camioanelor si confera o rezistenta mai mare in timp a prelatei. De asemenea, contribuie la protectia mediului inconjurator, pentru ca o spalare mai rara inseamna o expunere mai mica a mediului la chimicale de curatire (detergenti).
Temptec
Rulare inainte
Sistemele Temptec de pastrare a temperaturii coborate constau dintr-un oblon electric care se ruleaza. Usa de incarcare va fi complet deblocata, fara a se alinia in jurul oblonului. Un mare avantaj al inovatiei este acela ca sistemul nu are ghidaje laterale, ceea ce face posibil un reglaj longitudinal la capatul peretelui si implicit o micsorare a dubei frigorifice. Prin utilizarea sistemului, costurile investitiei sunt deduse in cateva luni.
Avantajele pentru utilizator constau in diminuarea pierderilor mari de temperatura prin dispersie, care cauzeaza cresterea costurilor cu combustibilul si scaderea calitatii produselor.
Daca luam in considerare incarcarea marfii pentru patru clienti/ora, DIN 8959 prevede, pentru 3 min/ deschidere, o pierdere de aer rece de 10.215 Watt. De asemenea, acest lucru nu este posibil pentru o masina mare de refrigerare. Pierderea de frig poate fi salvata, cu acest sistem inteligent, in proportie de 80%. Astfel, se economiseste combustibil in valoare de un euro/cale de incarcare, iar problemele de calitate, ca zgomotul emisiilor si economiile de costuri cu combustibilul pentru producerea racirii, sunt rezolvate. In timpul neutilizarii, oblonul sta sub tavanul caroseriei si nu perturba celelalte activitati din timpul incarcarii. Un reglaj longitudinal de schimb, aflat la capatul peretelui, poate minimaliza spatiul racit, pentru economii suplimentare.
Operarea sistemului e foarte simpla: prin tragerea lantului de cuplare, sistemul se deschide rapid (patru secunde), iar dupa un interval de timp, programat anterior, sistemele se inchid automat. Prin tragerea sistemului de deblocare, cu o singura mana, acesta se poate lega in partea din spate a peretelui.
Noul sistem va fi livrat preasamblat, insa el poate fi instalat si gata de utilizare, intr-un timp scurt.
UPM-Kimmene-Wood
WISA-TRUCK Plus Beta Seal
Noul sistem pentru fixarea podelelor la remorci vizeaza simplificarea acestei activitati si imbunatatirea rezistentei si rigiditatii intregului sasiu. Acesta ofera posibilitati de reproiectarea a conceptului remorcii, astfel incat sarcina utila sa creasca. De asemenea, se pot evita deteriorarile incarcaturii, precum cele provocate de suruburile desprinse sau de lipirea marfii de podea. Inovatia consta in inlocuirea suruburilor din procesul de prindere a podelei cu o noua metoda de fixare bazata pe un strat superior special de lemn lipit cu ajutorul unui adeziv. Aceasta aduce economii de timp si de materiale in procesul de productie, evitand riscul desprinderii suruburilor. De asemenea, este evitata coroziunea si umezeala din podea, scade greutatea si creste durata de folosinta. Panoul de lemn este practic lipit cu adeziv direct pe sasiu, astfel incat nu mai este necesara o prindere mecanica.
ZANDT Cargo
ZincStaubFarbBeschichtung (ZincSFB)
Procesul de vopsire si zincare concomitenta a fost dezvoltat de ZANDTcargo pentru a garanta o protectie ridicata a otelului impotriva coroziunii si a asigura aspectul optic optim pe termen lung folosind ca baza pudra de zinc. Cu acest tratament al suprafetei, tehnologia ZincSFB realizeaza o combinatie optima produs/ proces cu folosirea unor produse si a unui proces de inalta calitate.
Dezavantajul protectiei otelului prin scufundarea la temperaturi la peste 500oC in zinc fierbinte conduce catre o structura negativa datorita modificarilor termale. Avantajele otelului hightensile sunt folosite pentru sasiurile mai usoare si robuste din constructii. Procedeul permit clientului sa-si branduiasca sasiul cu o culoare proprie, spre deosebire de suprafetele gri si mate, zincate, ale sasiurilor din otel.
Protejarea otelului prin zincare si vopsire se face in trei etape, la presiune ridicata si vopsire electrostatica pe suprafete metalice. Primul strat este pudra de zinc 100%, al doilea, filler de zinc si la final se da vopseaua individuala.
AllsafeJUNGFALK
Consola ATD pre-tensionata de nivel
Unghiurile de tensiune ale acoperisului de pe dreapta si stanga reduc inaltimea caroseriei de tip furgon. Spatiul ramas sub acoperis poate fi utilizat pentru asezarea consolelor ATD. Prin incarcare, consola va fi pozitionata orizontal la cel mai jos nivel de sarcina. Iar cand consola este orizontala, in pozitie pre-tensionata, apare o inaltime aditionala de circa 30 mm, ceea ce se va reflecta intr-o inaltime optimizata de depozitare. Tubul convex de sub acoperis este pozitionat direct pe partea de sus a primului nivel al incarcaturii. Cand furgonul este incarcat cu marfa, tubul va fi in pozitie orizontala.
G. Alberth
Montaj sigur al aripii
Adesea in trafic un vehicul pierde suportul de aripa, prins la majoritatea doar cu clame si cu un surub intr-un tub crestat. G. Alberth a prevazut o versiune in care tubul suport este blocat, dar daca surubul se pierde, tubul de suport, prin intermediul bolturilor, nu va scoate afara suportul si, astfel, aripile impreuna cu capul filetat vor avea un sistem suplimentar de siguranta. Chiar daca bolturile pot cadea, tubul de suport nu este independent, deoarece surubul trece prin interiorul tubului.
PWP SA
Trepte pentru camion si remorca
Treapta retractabila are aceeasi functionalitate ca si o treapta standard, dar ofera siguranta sporita, fiind imposibil sa-ti prinzi degetele sau mana in timpul operarii, asa cum se poate intampla la ridicarea si inchiderea unei trepte standard. Schimband vechile tuburi din otel in aluminiu, ansamblul este mai eficient, mai usor de reparat si cu o greutate mai mica.
AllsafeJUNGFALK
Suport de grinda
Produsul ofera, in cazul parcarii, posibilitatea protectiei antifurt, gratie unor grinzi de sustinere sub acoperis, cu o manevrare mai ergonomica si mai rapida comparativ cu cele ale sistemelor conventionale. In plus, exista si o siguranta aditionala impotriva caderii grinzilor din pozitia de parcare/ blocare.
In stationare, protectia poate fi asigurata doar prin catararea in vehiculele inalte, lucru posibil acum doar prin suportul in consola de pe podea.
Aceasta inseamna ca utilizatorul poate lucra de jos in conditii de siguranta. Suportul de parcare blocheaza consola in mod automat in pozitie de parcare, putand fi deblocat apoi cu usurinta.
Consola este inserata in interiorul suportului de stationare, care se va bloca, evitand astfel caderea. In cazul unei utilizari necorespunzatoare, consola va ramane in siguranta in suport.