Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Florin Olteanu merge in finala Volvo Drivers’ Fuel Challenge

Florin Olteanu, de 35 de ani, de la Costi Trans, a castigat competitia The Drivers' Fuel Challenge, organizata de Volvo Trucks. Scopul concursului este gasirea soferului din centrul si estul Europei care conduce cel mai economic. Campionul Romaniei va participa la mijlocul lui octombrie la finala din Croatia. Premiile consistente – un autoturism Volvo V40 pentru soferul castigator si un voucher in valoare de 10.000 de euro pentru firma de la care provine acesta – i-au determinat si pe proprietarii companiilor de transport sa-si sustina angajatii sau chiar sa participe ei insisi la concurs. Competitia se va desfasura si in 2014 si va fi globala.
 

La editia de anul acesta a competitiei The Drivers' Fuel Challenge au participat peste 450 de soferi profesionisti in etapele de calificare din Timisoara, Bucuresti, Cluj, Brasov, Bacau, Constanta si Buzau. In total au fost parcursi peste 14.000 km, in finala de la Snagov intalnindu-se 18 soferi – primii trei din fiecare etapa de calificare.
Interesul pentru inscrierea in competitie a fost determinat, in opinia Irinei Marcov, marketing manager Volvo Romania, de „cresterea gradului de constientizare in randul operatorilor privind potentialul de reducere a consumului. In plus, au fost puse in joc premii atractive, iar participantii au avut posibilitatea sa cunoasca noul Volvo FH – un camion ce inglobeaza tehnologii de ultima ora si care a stabilit noi standarde in privinta economiei de combustibil, a manevrabilitatii si a sigurantei“.
Regulamentul competitiei a fost identic cu cel din cursele de calificari regionale. A primat respectarea legislatiei rutiere si cel mai bun consum, inregistrat cu Dynafleet, pe traseul de 42,2 km (care a inclus o bucata de autostrada, drum national si sensuri giratorii), ce trebuia parcurs in maximum 38 de minute. Traseul avea cateva „sicane” care ii obligau pe soferi sa incetineasca pana la oprire si sa reporneasca, astfel incat aplicarea tehnicilor de anticipare si folosirea rularii libere au facut diferenta intre finalisti. Pentru a pune mai multa presiune pe concurenti, camioanele de competitie n-au avut instrumente de bord ajutatoare pentru evaluarea consumului (consum instantaneu, indicator de supraalimentare etc.).
Competitia a fost deschisa tuturor soferilor profesionisti, indiferent de camionul condus sau de marcile din flota companiei pentru care lucreaza. Astfel, castigatorul finalei romanesti conduce in mod curent o platforma Mercedes-Benz de transport camioane. Florin Olteanu, de la Costi Trans, are o experienta de 17 ani ca sofer profesionist, desi are numai 35 de ani, si nu a facut niciun curs de conducere economica pana la concursul organizat de Volvo Romania. Cum cerintele clientilor firmei pentru care lucreaza nu vizeaza atat consumul, cat incarcarea/descarcarea la timp, Florin Olteanu s-a obisnuit sa-si administreze timpul de conducere foarte bine, acest obicei ajutandu-l sa-si creeze un avantaj in finala de la Snagov, …

Articole similare