Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un an peste asteptari si perspective bune pentru 2014

Pana la final de an Volvo urma sa livreze in Romania 740-750 de camioane noi, iar Renault, circa 150. Din acest punct de vedere, Romania este in ton cu celelalte piete central si est-europene, unde atat Volvo, cat si Renault au avut rezultate mai bune in 2013 decat in 2012. Iar perspectivele pentru 2014 par mai optimiste decat erau in urma cu un an cele pentru 2013, cu atat mai mult cu cat ambele marci din Grup propun game complet innoite.
 

Asa cum declara Sigurd Wandel, managing director Volvo Group Trucks Sales & Marketing Romania, „2013 a fost un an foarte bun pentru noi, cel mai bun de cand a inceput criza – mai ales datorita cererii mari de camioane Euro 5, in perspectiva trecerii la Euro 6 – si mult mai bun decat estimarile facute la finalul lui 2012, care erau de 360-380 de unitati“.
Nu inseamna insa ca anul a debutat fara emotii si nici la inceputul verii cererea nu era foarte mare, dar efectele apropierii Euro 6 au aparut in toamna si activitatea s-a relansat, si datorita faptului ca transportatorii romani au raspuns foarte bine la noul FH. Chiar si asa insa, efectul „pre buy“ a fost limitat, pentru ca cererea a venit tarziu si producatorii nu-i puteau face fata.
Cele mai multe camioane noi vandute de Volvo in Romania au fost, si in 2013, pentru transportul international. In plus, s-au mai vandut si pentru segmentul de transport cu cisterne, dar constructiile sunt inca la un nivel foarte scazut, iar la distributie piata nu e atat de mare cat ar trebui, este de parere Sigurd Wandel. In ceea ce priveste gama Renault, cota de piata este mai mare pentru camioane specializate, cererile venind atat de la multinationalele care activeaza si la noi, cat si de la clienti locali.
Asa cum declara reprezentantul Volvo Group, configuratia standard pentru Romania nu difera mult de cea a pietelor din jur, cea mai mare deosebire fiind rezervoarele mai mari solicitate de firmele de la noi. In rest, clientii de aici investesc in optionale la fel de mult ca in alte tari. Spre exemplu, transmisia automatizata I Shift echipeaza aproape toate camioanele livrate aici, la fel si I See. Romania este o piata foarte buna si pentru serviciile care conduc la eficientizarea activitatii, precum sistemul Dynafleet, care intra in dotarea majoritatii vehiculelor Volvo livrate in Romania, sau cursurile de perfectionare a soferilor. In privinta contractelor de service, acestea au inceput sa fie din ce in ce mai solicitate, atingandu-se un numar de aproximativ 500 la finalul anului, o tendinta de crestere care ne apropie din ce in ce mai mult de piete mai avansate din aceasta perspectiva, din Europa de Vest.
Un numar important de unitati a fost vandut in 2013 si catre companii care au achizitionat flote de 10-40 de unitati fiecare.
Au fost si reposesii anul trecut, dar „asta nu inseamna ca a fost un an mai dificil decat 2012 pentru clientii nostri: depinde de ce tip de transport fac, pentru ca fiecare segment a evoluat diferit. …

Articole similare

Ad