Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua generatie de remorci Genios a preluat stafeta

In cadrul conferintei de presa premergatoare IAA desfasurate la sfarsitul lui iulie la Altenberge, sub sloganul „Trailer.Excellence-Transport.Intelligence.“, s-a dat startul productiei noii generatii Genios de remorci cu prelata, prilej cu care a fost inaugurata si noua linie de productie a grinzilor lungi realizate la rece, fara sudura, ce vor fi utilizate la fabricarea sasiului modular al noilor modele.
 

Ca urmare, daca in perioada 1935-1999, la fabricarea sasiului se utiliza procesul traditional de sudura si apoi vopsirea, iar din 2000 acestea erau fabricate cu bolturi si grinzi lungi sudate si galvanizate la cald (perechi flexibile de material otel/Al), s-a ajuns ca in 2014 noua generatie Genios sa fie mai durabila, mai sigura si mai versatila prin utilizarea sasiurilor modulare cu bolturi, cu grinzi lungi cu sectiuni variabile fabricate la rece si galvanizate la cald.

Pe langa cele 10 milioane de euro investite pentru dezvoltarea noii tehnologii, Schmitz Cargobull a alocat in ultimul an peste 30 de milioane de euro pentru noul sistem de productie din fabrica principala din Altenberge. Acum, grinzile lungi pot fi realizate prin laminare in doua minute si jumatate, fara sudura, eliminandu-se astfel solicitarea materialului ca rezultat al caldurii generate prin sudare. „Traversele dintr-o singura piesa au o calitate si o precizie mai crescute“, a punctat Roland Klement, membru al Consiliului de conducere si responsabil de cercetare in cadrul companiei, explicand ca echipa de dezvoltare va reduce pe viitor gama de variante cu 80%. „Circa 20 de grinzi produse prin procesul de rulare inlocuiesc 280 de variante sudate anterior.“ Linia noua va functiona initial in paralel cu cea veche, la sfarsitul lui 2014 urmand sa fie realizate pe linia noua circa 75% dintre grinzi.
„Cautam solutii si tehnologii nu doar pentru cresterea productiei, ci si pentru a obtine un design conceptual nou pentru vehicule, astfel incat sa tinem pasul cu dezvoltarea camioanelor“, a completat Roland Klement, care considera ca noul proces de productie a grinzilor lungi, dintr-o singura piesa, constituie o provocare pentru profilele Z cu sectiune variabila. „Am dezvoltat un concept modular, astfel ca pentru 95% dintre modelele de vehicule putem folosi doar un sablon modular, ceea ce ne aduce flexibilitate si productivitate. Materialul utilizat are o grosime intre 3 si 7 mm, in functie de calitatea otelului“, a spus acesta, completand: „pasul urmator consta in completarea grinzilor cu gauri predefinite pentru bolturi, astfel incat sa se poata implementa pe toate tipurile de remorci. Ca urmare, pe linia de productie de la Altenberge pot fi fabricate 25 de modele de astfel de grinzi lungi.“
Noile vehicule din generatia Genios, care utilizeaza sasiul Modulos realizat din grinzi mai lungi, fara imbinari sudate, beneficiaza acum de o crestere cu 10% a capacitatii de incarcare. „Designul modular ofera o adaptare perfecta la problemele curente de transport si permite …

Articole similare