Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Orientare catre solutii customizate

Situatia dificila a pietei de transport din ultimii ani i-a facut pe jucatorii din domeniu sa fie mult mai atenti la costuri, dar si la flexibilizarea activitatii. Astfel, cei care nu detineau un service propriu au luat in calcul si aceasta optiune, care le-ar putea aduce o intretinere la standarde ridicate si economii, iar cei care isi faceau reparatiile in curtea proprie s-au gandit si la alte solutii, mai eficiente, cum ar fi pachetele extinse de servisare sau, pentru cei cu flota la international, service-urile mobile. Cu toate acestea, fie ca masinile sunt inca in garantie, fie ca nu, diagnoza si reparatiile in cazul daunelor majore, ca si procedurile de tinichigerie si vopsitorie raman in continuare in curtea service-urilor de reprezentanta – care in ultimul timp s-au deschis si catre multibrand – sau a tertilor.
 

Deciziile de deschidere a unui atelier propriu sau de investitie intr-un stoc de piese de schimb nu s-au luat numai in functie de evolutia numarului de vehicule din parc, de achizitia acestora in varianta noua sau second-hand sau de tipul de transport pe care il desfasoara, ci si in functie de evolutia preturilor la manopera si piese de schimb.

Investitia intr-un service propriu poate fi rentabila…
Compania Hagero, care in prezent detine un parc de 40 de vehicule, si-a deschis un service propriu in 1998. „Am incercat intai toate variantele, chiar si sa externalizam serviciul de mentenanta, insa ne-am dat seama ca pentru o flota formata din minimum cinci masini este rentabila si necesara deschiderea unui service care sa le intretina la standarde ridicate. Chiar si masinilor noi, pentru care se incheie un contract de servisare, le trebuie asigurata cel putin spalarea la plecarea si intoarcerea din cursa“, a precizat Calin Stegeran, administratorul companiei, mentionand ca prefera achizitiile de vehicule noi sau aproape noi, cu maximum 100.000 km parcursi. In service-ul de 400 m2, in care intra simultan doua masini, nu se efectueaza reparatii si pentru terti si nici lucrari de tinichigerie sau de vopsitorie. „Ne focusam mai mult pe intretinere, nu pe reparatii de daune majore“, a spus Calin Stegeran, precizand ca in prezent compania este implicata intr-un proiect de constructie a unei hale noi, care sa includa si o spalatorie moderna pentru tiruri.
Si MCMS Bota a gasit rentabila investirea a 60.000 de euro, inca de acum cinci ani, cand parcul era format din opt camioane, intr-un atelier propriu (o hala cu doua intrari si un canal) in care acum lucreaza cinci angajati. „Efectuam lucrari numai pentru cele 50 de camioane, doua microbuze si sase autoturisme proprii, toate achizitionate second-hand. In general, inlocuim consumabilele (anvelope, filtre, ulei) si reparam prelatele, insa nu lucram si pe partea electronica, mai ales ca nu dispunem de computere sau de testere. De asemenea, facem si lucrari de vopsitorie si tinichigerie“, a punctat administratorul companiei, Florin Bota, mentionand ca problemele mai mari se rezolva la …

Articole similare