Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria auto are nevoie de masuri de sustinere a competitivitatii

Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania, (ACAROM) a participat pe 25 aprilie la evenimentul „Presedintele Romaniei in dialog cu mediul de afaceri“, care constituie o etapa de consultare cu mediul de afaceri, in cadrul mai larg al Proiectului de tara initiat de Presedintele Romaniei.
Dezbaterea desfasurata cu acest prilej a fost structurata pe teme de interes acut ale dezvoltarii economice nationale, inclusiv a sectorului auto: stabilitate si predictibilitate economica in atragerea investitiilor, mai buna integrare a capitalului autohton in lanturile valorice ale productiei , importanta infrastructurii, dezvoltarea capitalului uman, consolidarea antreprenoriatului romanesc prin deschidere catre exterior si directiile competitive in dezvoltarea tarii.
 

Delegatia ACAROM la acest eveniment, condusa de presedintele asociatiei, Gabriel Sicoe, a fost alcatuita din reprezentanti de top ai celor doi constructori de automobile, Dacia – Renault si Ford Romania, precum si ai unor fabricanti de componente auto, cu capital strain sau romanesc.
Reprezentantii ACAROM au relevat potentialul de dezvoltare a industriei auto in tara si necesitatea ca acest potential sa fie valorificat prin masuri de sustinere a competitivitatii. A fost subliniata necesitatea realizarii la termenele asumate a obiectivelor de infrastructura, in special a autostrazilor Sibiu – Pitesti, Craiova – Pitesti, a centurilor aferente si reabilitarea retelei de cai ferate. Realizarea acestor obiective, pe langa alte avantaje esentiale, vor cupla o buna parte a industriei auto la coridoarele europene de transport.
Capitalul uman va deveni insa un factor critic pentru industria auto daca nu vor fi implementate grabnic masuri pentru reconsiderarea invatamantului profesional, institutionalizarea celui dual si modernizarea invatamantului superior tehnic. Aceste teme au fost aduse de catre industria auto in atentia autoritatilor si se impune acc elerarea rezolvarii lor.
Piata interna de automobile noi nu sustine industria auto locala, in timp ce importul de masini vechi, poluante si nesigure, a luat proportii alarmante, in special dupa eliminarea timbrului de mediu. Esentiala pentru sectorul nostru ramane stabilitatea si predictibilitatea legislativa, fiscala si sociala. In materie de CDI, Romania poate deveni un jucator de anvergura mondiala daca actualele masuri de sprijin financiar vor fi clarificate si daca fonduri europene vor fi alocate in mai mare masura eforturilor de dezvoltare a CDI in sectorul auto.
Competitivitatea globala a sectorului auto romanesc va continua sa aiba ca vector principal de progres investitiile noi de inalt nivel tehnologic, cu lanturi valorice in care vor fi cuprinsi mai multi componetisti locali. Antreprenoriatul local, mai deschis catre exterior si mai substantial sustinut, in special in ceea ce priveste forta lui de inovare, va capata o pondere mai mare in productia auto din Romania.

Articole similare

Ad