Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul spre Rusia, tot mai neatractiv

Asa cum ati aflat deja, din 14 septembrie garantia TIR nu mai este acceptata pe teritoriul Federatiei Ruse, iar modificarea va duce, dupa cum atrage atentia secretarul general UNTRR, Radu Dinescu, la blocaje in frontiera, costuri suplimentare pentru operatorii de transport si intarzieri in executia contractelor.
Cresterea costurilor va fi insa diferita, de la caz la caz. „Inainte, garantia carnetului TIR costa circa 100 de euro si acoperea 60.000 de euro taxe vamale si tot ce era legat de vama.
 

Acum, cu cat o sa fie mai scumpa marfa, cu atat cu atat mai mult vor costa declaratiile vamale la ucraineni si la rusi. Daca o sa se mearga pe ideea ca transportatorul sa plateasca absolut tot ce este legat de transportul marfii de la incarcare pana la descarcare, acesta va fi nevoit sa creasca mai departe pretul transportului catre client“, a punctat un transportator.
Schimbarile ar putea constitui un motiv in plus pentru care firmele care detin un parc mare, de peste 50 de camioane, cum este si cazul Licurici Impex, sa renunte la cursele spre Rusia. „Inainte de a aparea aceasta hotarare, ne gandeam daca mai este rentabil sa mergem pe Rusia, iar acum m-am decis. Ne ramane sa incercam sa folosim CEMT-urile pe alte destinatii, ca Turcia-Germania sau Turcia-Spania“, a spus Marius Dan, administratorul companiei, care considera ca lucrurile in vama vor ramane aproape neschimbate, incepand cu spaga si terminand cu cozile si asa mari din frontierele de tranzit sau de destinatie.
In plus, desi costurile vor creste, tarifele vor ramane aceleasi.

Articole similare

Ad