Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lider pe segmentul de constructii si vehicule municipale

La doar 20 de luni de la inceperea activitatii ca importator Ford Trucks in Romania, Cefin Trucks a atins in 2018 o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, devenind lider pe piata vehiculelor destinate constructiilor, precum si pe segmentul vehiculelor municipale. Pentru 2019, importatorul estimeaza o crestere de peste 20% a cifrei de afaceri, miza cea mai importanta fiind cresterea cotei de piata pe segmentul autotractoarelor utilizate in transport international, care in acest moment reprezinta peste 75% din vanzarile totale pe piata romaneasca. Asteptarile de pe acest segment sunt justificate de lansarea modelului F-MAX, desemnat Camionul Anului 2019, a carui strategie de penetrare in Romania se va concentra in principal pe transportatorii mici, emotionali, in defavoarea flotelor care de obicei sunt mai conservatoare in achizitii.

In 2018, Romania a devenit cea mai mare piata din punct de vedere al volumului de vanzari Ford Trucks, Cefin Trucks fiind premiat cu «Champions Award» pentru performantele din vanzari si reparatii. Astfel, strategia de maximizare a profitabilitatii clientilor prin cea mai competitiva oferta, atat la vanzare, cat si la servicii post vanzare, implementata inca de la inceput, s-a dovedit a fi corecta. „In primii doi ani, realizarile au depasit planurile initiale. Castigam constant si in mod accelerat cota de piata pe toate segmentele in care suntem prezenti, consolidandu-ne, in acelasi timp, imaginea si recunoasterea, lucru dovedit de rata ridicata a clientilor fideli, ce depasesc acum 220“, a spus Stefano Albarosa, fondator si CEO Cefin Trucks, in cadrul evenimentului organizat pentru prezentarea rezultatelor financiare din 2018.

Cefin si-a propus sa vanda peste 450 de unitati Ford Trucks in 2019
Luna mai 2017 a marcat o etapa importanta in evolutia companiei, prin lansarea oficiala si inaugurarea sediului Cefin Trucks, la finalul procesului de rebranding. In primul an de activitate, Cefin a vandut 157 de unitati Ford Trucks (1% pentru transport, 17% pentru constructii si 7% vehicule specializate), obtinand o cota de 2,36%. In al doilea an, compania si-a depasit obiectivul stabilit, surclasand deja, in semestrul al doilea, doi competitori traditionali. „Ne dorim sa mentinem tendinta de crestere, pentru ca avem furnizori care pot sa vanda peste 1.000 de unitati pe an“, a precizat Stefano Albarosa, subliniind ca in 2018 numarul unitatilor vandute s-a dublat, ajungand la 357 (1% pentru transport, 35% constructii, 13% vehicule specializate si 35% pe piata de municipale), iar cota de piata a ajuns la 5%. Cresterea a fost generata in primul rand de lansarea de anul trecut a F-MAX.
Parcursul ascendent continua si in 2019, cu peste 150 de unitati de livrat in trimestrul intai, datorita unui flux accelerat de comenzi incepand cu trimestrul al treilea din 2018. Acest start este un semnal clar ca obiectivul pentru 2019, de 450 de unitati si un plus de 28%, poate fi usor depasit. „Ne dorim sa ne extindem cota de piata pe segmentul de autotractoare, cu F-MAX in portofoliu. Pentru a doua oara in istoria Cefin, suntem hotarati sa devenim unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata camioanelor grele“, puncteaza Stefano Albarosa, care si-a propus ca in 2019 sa depaseasca 3,5% cota de piata pe segmentul autotractoarelor. „Pe acest segment am fost penalizati pana acum din cauza lipsei unui produs potrivit, pana la aparitia F-MAX. Loc de crestere insa mai este, in conditiile in care 75% din toate vehiculele comerciale din Romania sunt autotractoare, iar din acest procent 75-80% sunt vehicule de transport international (aproape 7 din 10 vehicule vandute in Romania).“

2019: cresteri la constructii si municipale si scaderi la transport international
Chiar daca segmentul autotractoarelor pentru transport international se va contracta, de la 83,69% in 2018 la 78%, in principal din cauza incertitudinilor normative la nivel international, Stefano Albarosa este optimist in ceea ce priveste evolutia pietei in 2019, scaderea pe acest segment urmand sa fie compensata de cresterile asteptate in an electoral pe segmentul vehiculelor pentru constructii sau al celor specializate. „In 2019 piata o sa fie foarte stabila. Ca urmare, daca 2018 s-a inchis cu 7.600 de masini livrate (de peste 16 t), anul acesta cifrele totale vor fi cuprinse intre 7.200 si 7.800 de unitati, ca urmare a schimbarilor asteptate in interiorul pietei.“ Previziunile arata ca numarul de vehicule pentru constructii vandute in 2019 va fi mai mare decat in 2018, pana la o cota de 10-11% din piata totala (de la 7,42% in 2018). „Cred ca in an electoral vom vedea mai multe proiecte de infrastructura, care necesita masini noi. Constructorii mari au inceput sa faca investitii importante in flote, in vreme ce parcul actual, achizitionat masiv inainte de criza, trebuie innoit cu modele mai fiabile. In plus, intr-o tara civilizata, vanzarile de vehicule pentru constructii ar trebui sa reprezinte minimum 25% din vanzarile globale si sa se alinieze la media europeana in care o masina din patru vandute este pentru constructii. Semnele insa sunt bune, chiar daca vizibilitatea in domeniu nu depaseste 1-2 ani“, a spus Albarosa, previzionand o crestere si pe segmentul vehiculelor specializate, cu accent pe cele municipale, de la 8,89%, in 2018, la 11%.
In aceasta situatie, importatorul Cefin Trucks va fi avantajat de pozitia de lider de piata pe cele doua segmente. „Pe sectorul vehiculelor pentru constructii am crescut de la 17% in 2017 la 30% in 2018. Rezultate bune am obtinut si in sectorul vehiculelor specializate, cu o cota marita substantial, de la 7% in 2017 la 12% in 2018, iar anul acesta ne-am propus sa depasim 15%. De asemenea, subsegmentul vehiculelor pentru colectarea gunoiului a crescut de la o cota de piata de 36% in 2017 la 40% in 2018“, a punctat Stefano Albarosa, amintind ca sunt multe licitatii in pregatire, in afara de cele de la CNAIR, organizate de pompieri, ISU sau MAI. „Anul trecut, in afara de licitatiile CNAIR, am castigat 17 licitatii mai mici. Cand se cere competitivitate putem castiga, insa problema noastra ramane nivelul de popularitate. Si, pentru ca ne dorim sa fim prezenti oriunde se poate obtine un contract, forta de vanzare s-a extins la 22 de persoane.“

Un total de 6,5 hectare de service si 140.000 de ore de manopera pe an
Majorarea cifrei de afaceri a importatorului este obtinuta in mod sanatos, organic, de la 30 de milioane de euro in 2017 la 40 de milioane de euro in 2018. „Ne propunem sa depasim 50 de milioane de euro in 2019. De asemenea, si profitul este in crestere, iar investitiile, care au pornit de la 4,5 milioane de euro in 2017, vor ajunge la 7 milioane de euro in 2019. De asemenea, numarul total de angajati va ajunge anul acesta la 221, de la 191 in 2017“, a mai spus Albarosa, subliniind ca strategia consta in a cupla oferta pentru camioane cu oferte de finantare, credit, service, intretinere si mentenanta si furnizare de piese.
Cefin Trucks ofera servicii de asistenta tehnica prin centrele proprii din Bucuresti, Brasov, Deva si Arad si prin reteaua de parteneri din Constanta, Craiova, Bacau, Suceava, Baia Mare, Oradea, Timisoara si Cluj-Napoca, si are in plan deschiderea a trei noi locatii after-sales in 2019. „Cele patru puncte proprii, AIC, insumeaza 6,5 ha de service si au circa 130 de angajati. De asemenea, facturam aproape 140.000 de ore de manopera pe an si avem o capacitate de reparatii de peste 50 de camioane pe zi in reteaua proprie. In prezent, din cifra de afaceri de peste sase milioane de euro a service-urilor multibrand, mentenanta Ford Trucks reprezinta circa 7%“, a precizat Stefano Albarosa, explicand ca exista un stoc de piese disponibil pentru toate locatiile si un stoc de schimb national, iar livrarea se poate face rapid, in 24 de ore la nivel national. In completare, Selim Yazici, directorul general Ford Trucks pentru Europa de Est si Balcani, afirma: „in strategia de vanzare a noului F-MAX ne va ajuta si dezvoltarea infrastructurii retelei de after-sales si distributie pentru tarile din Europa de Vest, respectiv cele noi din Spania si Portugalia, urmate de Olanda. Pe masura ce continuam sa extindem operatiunile europene, pentru a fi aproape de clienti si bine reprezentati, ne propunem sa majoram numarul de unitati de service de la 27 la 70 in 2019.“
Planurile internationale nu se rezuma doar la service, ci presupun si extinderea amprentei, a vanzarilor si volumelor de productie. „Ne asteptam ca in 2020 sa operam in 51 de tari (fata de 17 in 2015, 21 in 2016, 28 in 2017 si 36 de tari in 2018). Ne propunem ca anul acesta sa ajungem in 40-41 de tari, din care 16 in Europa de Est, iar circa 50% din vanzarile internationale sa vina din Europa“, a precizat Selim Yazici, subliniind ca, in Ucraina, una din cele mai mari si mai vechi piete, anul acesta se va deschide o noua unitate de productie. De asemenea, in Rusia a fost extinsa capacitatea de productie inca de anul trecut, pana la 455.000 de unitati, comparativ cu 415.000 in 2017. „Capacitatea actuala este de 330.000 de sasiuri, 110.000 de transportoare si 15.000 de camioane, fabricate intr-un singur schimb“, a mai spus acesta, amintind ca vanzarile in 2018 au fost de 6,9 miliarde de dolari, iar exporturile, de 5,6 miliarde dolari. De asemenea, Yazici a precizat ca, la nivel international, compania are 10.600 de angajati, din care 1.500 implicati in R&D. „Rezultatele sunt evidente: pe langa cele doua tipuri de motoare, fabricate de foarte mult timp, din 2021 vom produce si propria transmisie.“

Lider si pe segmentul de vehicule rulate
Cefin Trucks ofera si servicii de finantare interna si externa, inclusiv de trade in si buy-back. „Oferim si leasing operational, insa acum lucram strans cu Ford pentru a-l putea potenta. Trebuie sa dezvoltam serviciile si angajamentul de a rascumpara masina la sfarsit. Din experientele mai bune sau mai rele ale Cefin am invatat ca nicio dezvoltare nu trebuie facuta cata vreme costul creeaza un risc in viitor. Avem un obiectiv si pentru anul acesta, pentru un anumit numar de masini, dar speram ca in timp, impreuna cu Ford, sa ajungem la nivelul sau de pe piata de origine“, a aratat Albarosa.
Cefin Trucks este lider si pe segmentul vehiculelor rulate, insa activitatea de second-hand depaseste cu mult activitatea de rascumparare prin buy-back. Astfel, daca in cazul autotractoarelor, schimbul este de 1:1, respectiv se vinde o unitate veche si se cumpara alta noua, la vehiculele pentru constructii, jumatate din cumparatori o schimba pe cea veche cu una noua, jumatate optand la schimb tot pentru o masina rulata. Dar la vehiculele municipale nu exista aceasta problema, pentru ca ele parcurg distante mici si se pot folosi si 20 de ani, pana la uzare totala. „Cred ca unul dintre motivele pentru care am putut sa intram atat de rapid pe piata este capacitatea de a pretui vehiculele second-hand“, a mai spus Stefano Albarosa.

Articole similare