Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flotele poloneză și lituaniană fac cel mai mult cabotaj în Germania

Din raportul realizat de Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) despre transportul rutier de marfă din Germania reiese că flota înmatriculată în această țară este a doua ca mărime din Europa și a transportat peste 307.000 de milioane de tone-kilometru în 2021. Activitatea sa este axată pe piața internă, cu 88,5% din total, iar cursele internaționale sunt practic numai bilaterale, pe distanță medie de aproximativ 300 km. Transportul terță țară și cabotajul sunt neglijabile. Diferența dintre volumele încărcate și descărcate în Germania confirmă caracterul de export al economiei germane, dar creează un dezechilibru pentru firmele de transport din această țară.

Activitatea internă a flotei germane a totalizat în 2021 272.000 de milioane de tone-kilometru, fiind în stagnare timp de circa 10 ani, cu o creștere medie anuală de 0,26% în perioada 2011-2021. Iar activitatea internațională scade continuu, cu o rată medie de -5%/an, până la 35.272 de milioane de tone-kilometru. Per ansamblu, flota germană pierde teren, în special în beneficiul vecinilor din Europa de Est, și se repliază pe piața internă, ceea ce se observă încă de la începutul anilor 2000 – situație similară cu cea din Franța.

Și cabotajul efectuat de camioanele germane a scăzut timp de 10 ani, cu o rată medie de -4,76%/an, până la 1.245 de milioane de tone-kilometru. Principalele țări în care fac nemții cabotaj sunt Franța, cu valori în scădere ușoară în ultimii ani, Italia, cu o scădere semnificativă, și Olanda, aflată în creștere.

Pe de altă parte, cabotajul realizat de în Germania de camioane din alte țări este în continuă creștere, cu o rată medie anuală de 16,05% în ultimii 10 ani și o valoare de 25.646 de milioane de tone-kilometru în 2020 (pentru 2021 nu sunt disponibile datele). Principalele flote care fac cabotaj în Germania sunt cele din Polonia și Lituania.

Articole similare

Ad