ULTIMA ORĂ
Primul ministru a mai făcut câteva promisiuni, aşa că protestul continuă!
După trei ore de discuţii, protestatarii au ieşit cu alte promisiuni verbale.
Marcel Ciolacu a ieşit de la discuţii deranjat de insistenţa protestatatilor care au cerut asumarea scrisă a promisiunilor verbale.
Ca atare, atât transportatorii, cât şi fermierii, se pregătesc să petreacă week-end-ul în stradă, în aşteptarea altor colegi care vin să îngroaşe rândurile protestatarilor.
ȘTIRE:
De aproape trei ore au loc discuții la Guvern între premierul Ciolacu și reprezentanții protestatarilor din transporturi și agricultură.
Între timp, mesajele și filmulețele postate de transportatorii și agricultorii din toată țară anunță adunarea unui număr de camioane și utilaje cum nu s-a mai văzut până acum la București. Atitudinea de sfidare și de ignorare continuă a problemelor transportatorilor a dus la o situație care devine periculoasă și prin alăturarea fermierilor, și aceștia cu probleme foarte serioase.
Din păcate, cu cât se adună mai mulți oameni din afara breslei transportatorilor, cu atât există riscul de escaladare și de folosire a protestului transportatorilor de către alte grupuri de interese, care să deturneze mișcarea de protest de la adevăratele sale țeluri.
Transportatorii speră ca premierul să ia în serios situația și să înțeleagă nevoia urgentă de a rezolva problemele transportatorilor, ridicate de nenumărate ori în ultimii ani și care, în loc să se rezolve, se înmulțesc pe zi ce trece.
Până la finalizarea discuțiilor cu premierul, vă prezentăm în continuare care au fost în primă fază revendicările transportatorilor, prezentate ieri consilierilor Cancelariei Primului ministru, care au promis în primă fază un răspuns al ASF cel târziu la sfârșitul săptămânii viitoare:
- Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii polițelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz și prelungirea automată a valabilității.
- Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor și dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Reintroducerea toleranțelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor și dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
- Acordarea alocației de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de până la 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare
- Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:
- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri)
- Obligația plății timpilor de așteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore
- Obligația plății serviciului prestat de șofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu
- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente
- Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor românești și rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanța care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port