Gabriel Sirbu (Trans.eu) a facut, in deschiderea Conferintei Anuale a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania, o analiza a punctelor tari si slabe, precum si a oportunitatilor si amenintarilor din domeniu.
Astfel, printre atuurile transportului express se numara flexibilitatea si adaptabilitatea la nevoile pietei, care se concentreaza tot ai mult asupra e-commerce-ului si Logisticii 4.0. In prezent, la nivel european, acest domeniu de activitate reprezinta 76% din sectorul B2B si realizeaza o cifra de afaceri de circa 50 de miliarde de euro pe an, in crestere cu circa 3% de la un an la altul, iar estimarile indica un plus de 10 miliarde de euro pana in 2021.
„Si, cu cat valoarea creste, cu atat ne facem mai mult remarcati si intervin interese politice, financiare, legislative si cresc riscurile la care ne supunem.“
Clientii sunt tot mai exigenti si se axeaza tot mai mult pe livrare rapida, uneori in aceeasi zi, iar segmentul B2C, mai ales comertul online, creste tot mai mult, cu un ritm estimat de 12% pe an, ceea ce, la un total de 600 de miliarde de dolari la nivel global, reprezinta o suma uriasa, si va duce la un cadru legislativ tot mai restrictiv.
In plus, la nivel european si international se asteapta o crestere semnificativa a numarului de produse cumparate online, de la circa 12 pe an pe cap de locuitor in prezent la 17 in 2020.
Si retailul se dezvolta foarte mult, toti producatorii mari solicitand si servicii de transport express, ceea ce este, de asemenea, de natura sa duca la cresterea acestei piete. „In concluzie, viitorul poate fi foarte promitator, dar pentru a beneficia din plin de toate oportunitatile trebuie sa cunoasteti foarte bine piata, sa colaborati si sa nu asistati pasiv la toate modificarile si legile care apar pe plan national si international“, ii indeamna Gabriel Sirbu pe participantii la conferinta, si nu numai.