Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu BCG: 57% din angajații din întreaga lume sunt dornici să se recalifice în contextul progreselor GenAI

Un studiu recent arată că trei sferturi dintre angajații din întreaga lume cred că GenAI va aduce schimbări la locul de muncă. În ciuda vremurilor incerte, 57% dintre aceștia sunt pregătiți să se recalifice pentru a avansa în carieră.

În România, 73% dintre respondenți consideră că GenAI va avea un impact asupra locului de muncă, 55% doresc să se recalifice pentru a se adapta noului context, 40% doar dacă este necesar, iar 5% nu-și propun deloc acest lucru.

Din perspectiva poziției de negociere, 60% dintre respondenții români sunt de părere că dețin un avantaj în negocierile pentru un nou loc de muncă. Mai mult, 65% afirmă că sunt abordați de potențiali angajatori cel puțin odată pe an, doar 23% dintre aceștia nu au fost contactați niciodată, în timp ce 12% odată la câțiva ani. În privința adopției AI, doar 23% dintre români folosesc această tehnologie în mod regulat, comparativ cu 29% dintre francezi și 39% dintre americani. De asemenea, 23% dintre români nu au auzit niciodată despre AI, față de 14% la nivel global.

Concluziile principale ale raportului intitulat „Cum se schimbă preferințele de muncă în era GenAI” a fost dezvăluit de către Boston Consulting Group (BCG), The Network și The Stepstone Group. Studiul ediției din acest an face parte din seria Decoding Global Talent care se bazează pe un sondaj realizat pe 150.000 de angajați din 188 de țări. În România fiind efectuat pe un eșantion de 1.074 de respondenți.

Concluziile studiului evidențiază abordarea proactivă a angajaților față de impactul GenAI. Aceștia prioritizează recalificarea și dezvoltarea, pregătindu-se să se adapteze schimbărilor tehnologice și exprimând încredere în capacitatea lor de a prospera pe o piață a muncii în evoluție. De asemenea, adaptabilitate este considerată esențială pentru menținerea unei forțe de muncă robuste și reziliente în fața progreselor tehnologice continue.

„Vedem o evoluție rapidă și maturizare a opiniilor angajaților față de AI și o recunoaștere crucială a faptului că un angajament pentru recalificare continuă este benefic pentru angajați pe termen lung”,

precizează Jens Baier, Director General și Partener Senior la BCG, lider în zona resurselor umane.

Din perspectiva factorilor importanți pentru alegerea locului de muncă, angajații români consideră că aspectele financiare sunt cele mai importante, urmate de echilibrul dintre viața personală și cea profesională, precum și relația cu superiorii. La nivel global, cel mai apreciat factor este securitatea locului de muncă.

În plus, 69% dintre români ar refuza o ofertă atractivă dacă ar avea o experiență negativă în timpul interviului, 35% nu ar accepta să lucreze pentru companii fără opțiunea lucrului de acasă sau de la distanță, iar 41% apreciază diversitatea și incluziunea la locul de muncă.

„În ultimii ani, i-am văzut pe candidații români mult mai interesați decât în trecut de subiecte precum echilibrul dintre viața personală și cea profesională, posibilitatea de a lucra remote, relația cu managerul și cu echipa sau oportunitățile de dezvoltare personală. Nu vor ajunge niciodată să depășească importanța salariului, dar intră pe lista elementelor obligatorii pe care trebuie să le bifeze un viitor job. Mai mult, în cazul candidaților tineri și foarte tineri, lista de așteptări pe care le au de la un angajator este foarte bine conturată. Știu clar ce își doresc și, în unele cazuri, sunt mult mai hotărâți, decât candidați din alte categorii de vârstă, să nu accepte un job care nu le îndeplinește toate standardele.”,

a adăugat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Articole similare

Ad