Birocrația UE împiedică producția. Furnizorii de servicii maritime din Germania sunt mulțumiți de anul financiar 2023. „Ne așteptăm ca afacerile să evolueze bine și în acest an. Stagnarea comenzilor de anul trecut a fost probabil doar o scurtă pauză după anii precedenți foarte puternici. În prezent, armatorii continuă să investească nu numai în construcții noi, ci mai ales în modernizarea și retehnologizarea flotei existente. Cerința OMI privind neutralitatea climatică este cu siguranță un motor puternic în acest sens, în special în domeniul serviciilor post-vânzare la nivel mondial”, a declarat Martin Johannsmann, președinte al Consiliului executiv al VDMA Marine Equipment and Systems (MES) și director general al SKF Marine GmbH.
Obiective de sustenabilitate în industria transportului maritim
Organizația Maritimă Internațională (OMI) a stabilit obiectivul strategic de a atinge neutralitatea climatică în transportul maritim până în 2050. Printre obiectivele intermediare importante se numără reducerea gazelor cu efect de seră cu 30 până la 40% până în 2030 și cu 70 până la 80% până în 2040. „Toate companiile din industria noastră au recunoscut problema sustenabilității în dezvoltarea produselor lor ca fiind un pas absolut necesar în viitor și implementează acest lucru. Cu toate acestea, este important să existe un mediu politic stabil care să stabilească direcția corectă în mod prompt și fiabil, astfel încât, de exemplu, să poată fi produși suficienți combustibili alternativi pentru flota comercială mondială în viitorul previzibil”, a declarat Martin Johannsmann.
Fabricarea de produse durabile
Transportul maritim este deja cel mai ecologic mod de transport. Datorită volumelor mari transportate, acesta emite 2 până la 3 % din emisiile globale de CO2. „Ca industrie furnizoare de construcții navale, avem o mare responsabilitate în dezvoltarea de produse ecologice. Adesea, în cooperare cu alte companii, dezvoltăm și proiectăm sisteme eficiente, interconectate, care permit cea mai eficientă reducere globală a gazelor cu efect de seră”, a explicat Dr. Lars Greitsch, membru al Consiliului de administrație al VDMA Marine Equipment and Systems și director general al Mecklenburger Metallguss GmbH. „În plus, este important pentru noi să producem într-un mod ecologic, în special în locația noastră națională, dar și în Europa. Ca furnizor maritim, suntem pionieri în multe domenii și am obținut rezultate bune în ceea ce privește producția ecologică. Cu toate acestea, ceea ce este dificil de implementat într-o companie de producție de dimensiuni medii este efortul tot mai mare implicat în procesarea reglementărilor UE în creștere, cum ar fi Directiva privind raportarea privind durabilitatea întreprinderilor (CSRD) sau Legea germană privind durabilitatea lanțului de aprovizionare (LkSG). Procesarea și raportarea necesare necesită din ce în ce mai multă capacitate de personal. În același timp, angajații trebuie să devină din ce în ce mai productivi pentru a supraviețui în concurența internațională”.
Recrutarea tinerelor talente Numărul angajaților din industria de construcții navale și de aprovizionare offshore din Germania a crescut anul trecut la 64.500 de angajați cu înaltă calificare. Recrutarea tinerelor talente este considerată a fi problema-cheie pentru viitorul industriei. „Nu ne putem continua creșterea actuală decât cu suficiente tinere talente. Dorim să ajungem la tineri arătându-le că transportul maritim, în special, aduce o contribuție importantă la ecologizarea lumii noastre și la atingerea obiectivelor climatice”, spune Lars Greitsch. „Acest lucru include cât mai multă libertate creativă posibil și cât mai puține cerințe birocratice, care nu adaugă valoare, după cum este necesar.”
Cifre-cheie pentru industria de aprovizionare cu nave și echipamente offshore din Germania:
- 64.500 de angajați;
- cifră de afaceri de 11,3 miliarde de euro;
- Rata exporturilor: 79%;
- Intrările de comenzi stagnează: O scădere medie de 1% pentru 2023.
Piața germană de construcții navale și offshore achiziționează direct aproximativ 20% din produse Alte țări europene și-au confirmat rolul stabil de piață de export importantă pentru furnizorii germani (35% din exporturi). În ansamblu, industria furnizează Germaniei și Europei aproape jumătate din produsele sale. America de Nord a crescut semnificativ ca piață. China și Coreea continuă să joace un rol important ca piețe de desfacere.